Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paasbrood

  • samuel

    Nee dat is niet juist, jou interpretatie is niet juist m.i.!

    Ja ik heb wat te geven, commentaar (reactie) op jou reactie (commentaar)!

  • Stefan

    Je bent een blamage voor je handtekening.

  • samuel

    Geen dank.

    Hier een tip:

    Kruimeltjes vallen die moet je vinden niet krijgen!

  • samuel

    Dat was het zeker weer? Bij gebrek aan argumenten, gewoon denigrerend worden. Ja dat is zeker tekenend voor jou persoonlijkheid!

  • Stefan

    Ik heb een paar keer geprobeerd ingang te vinden voor een gesprek, een discussie omtrent het onderwerp en een bijbeltekst aangedragen over deze bijzondere gebeurtenis.

    Op de één of andere manier valt er geen brood te bakken, maar is er alleen een dichte deur.

    Een voorbeeld, wat ik ook al eens aangehaald heb in deze manier van ‘'aanwezig zijn’', is de hond in de voederbak van de ossen; zelf eet hij niet en laat niemand toe te eten.

  • samuel

    Nee je probeert afgoderij goed te praten, met je eigen interpretatie, want j.i. heeft het een parallel met de Bijbelse waarheden, je probeert een synergie te maken met met heidense afgoderij en het christelijke geloof en waarden!

    Jij wil het zo brengen dat het Bijbels verantwoord is om deze heidense dingen te vermengen met het christelijke Pasen, een valse leer dus.

    Ik wil helemaal geen brood met jou bakken, en dat ik je confronteer met je onjuiste redenering aangaande je poging om pantheïsme als christelijk te omschrijven, is inderdaad een dichte deur in jou optiek.

    Dus de hond in de voederbak van de ossen is een dermate domme redenering en een infantiele poging om weer een denigrerende opmerking te plaatsen, om de simpele reden dat je er een onjuiste optiek opnahoud en deze aangetoond wordt.

  • Stefan

    Wanneer is iets afgoderij, als ook het christelijk Pasen niet begrepen wordt,

    of niet wordt uitgelegd in relatie met de Weg van het Leven in de mens; met uiteindelijk de Op-standing van de Geest.

    Die relatie geeft 1 Kor. 15.

    Daarover wilde ik graag praten.

  • Stefan

    Nee, dat is eerder het Kerstfeest.

  • samuel

    Nog een keer Pasen is christelijk! Dat is wat jij niet begrijpt,

    Alle anderen feestjes onder het mom van we plaatsen het onder het Pasen maar niet zijn gerelateerd met het christelijke feest en de roots van dat christelijke feest zijn dus afgodisch.

    De opstanding van Jezus de Christus uit de dood, waardoor wij die in Hem en in Zijn naam geloven eeuwig leven hebben door verkregen, Pasen, Pesach de dood aan ons voorbijgegaan!

    Dat is Pasen.

    De Weg is Jezus Christus, de weg die in de mens volvoert moet worden is de weg overgave van nederigheid van de bewustwording dat zijn leven niet in zichzelf meer is maar in Jezus Christus, dat zijn vlees mede gekruisigd is met zijn Heer en Heiland, er is daarom geen opstanding van de Geest,die is immers onsterfelijk, maar een opstanding door de Geest, een nieuw leven, een totale verandering met een streven naar dat eeuwige leven.

    Daarover wilde je niet praten, 1 Kor.15 is een tekst die gepast en ongepast altijd wil misbruiken: Quote uit de tekst terug naar de Bijbel van het Bijbelprikbord; “En wij laten ons niet door het oude gnostische verwijt, dat wij aan de letters blijven hangen en daardoor de verborgen bedoeling van de Bijbelwoorden missen, van de wijs brengen.”

  • Stefan

    De Weg is Jezus Christus, de weg die in de mens volvoert moet worden is de weg overgave van nederigheid van de bewustwording dat zijn leven niet in zichzelf meer is maar in Jezus Christus, dat zijn vlees mede gekruisigd is met zijn Heer en Heiland,

    Ja Samuel.

    er is daarom geen opstanding van de Geest,die is immers onsterfelijk, maar een opstanding door de Geest, een nieuw leven,

    Opstanding van de Geest in de mens, en daarom de mens een Mens is geworden; Hemelwaardig en Hemel-vaardig toebereidt. Het nieuwe leven is bij de opwekking van Christus in de mens al aangevangen, en zal de mens veranderen van mens naar Mens.

    een totale verandering met een streven naar dat eeuwige leven.

    Het eeuwig leven is er al. Het Leven is er al. Nu nog de verandering van eeuwig naar Nieuw. Dat kan alleen door te sterven. Is dat niet bijzonder?