Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paasbrood

• samuel

Van de Geest in de mens, en daarom de mens een Mens is geworden; Hemelwaardig en Hemel-vaardig toebereidt. Het nieuwe leven is bij de opwekking van Christus in de mens al aangevangen, en zal de mens veranderen van mens naar Mens.

De menselijke geest is niet de Geest, de heilige Geest is een gift van God die getuigt met onze geest dat wij die de dezelfde Geest hebben als onze Heer en Heiland Jezus Christus dat wij kinderen Gods zijn: Rom. 8: 15 Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader. 16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.

De mens is een schepping een oude schepping van vlees, de nieuwe schepping is de mens een Geestelijk mens de mens in Jezus Christus: 2 Kor. 5:17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

Mooi he beide boeken de Korintiërs!

• CU

Dat is makkelijk te beantwoorden. Men moest voor zeven dagen brood meenemen, dus is ongezuurd brood twee vliegen in één klap. Men won tijd door het niet te laten rijzen en het had geen groot vollume om mee te slouwen, en het schimmelde onderweg niet.

Hun 2,2 miljoen éénjarige bokjes hoefden ze niet mee te nemen. Die waren al geslacht om het bloed aan de deurposten te smeren.

Tot zover. Tot de volgende keer.

• Stefan

De Weg van het Leven in de mens..

Het Nieuwe is gekomen, in Christus.

Maar is daarmee de Opstanding van de Mens een feit? Of is dit de opwekking van het Nieuwe Leven in de mens, met de uiteindelijke Opstanding als doel.

Zeg maar het Kerstmis-gebeuren, en het Paas-gebeuren.

De Geest (vandaar altijd die hoofdletters) doorzoekt de harten wat van Hem is. En niet wat van de mens is. En alleen Geest bidt tot God en de heiligen (volmaakten in Geest=de Christus= inderdaad en uiteraard de Geest van de Zoon). Here..Jezus Christus..

Het is allemaal het werk van God, door Geest, uit Genade voor de mens die in zich draagt wat Thuis hoort, maar zoekende is in een gevallen wereld.

• CU

Je vergelijkt Thomas met een hond? Net zoals Jezus deed?

• Stefan

Nee, dat deed ik.

Ik vergeleek het gedrag van Samuel als een hond in de voederbak (van de werkers/zoekers/zwoegers, de ossen); maar zelf niets eten/lusten/kennen en anderen niet toestaan te eten/voeden/herkennen..

• CU

Maar even terug naar je bedoeling en de paralellen die je trekt trekt naar de Heere Jezus.

De uittocht. De Israëlieten waren bang waarop Mozes het volgende zei:

13 Maar Mozes zeide tot het volk: Vreest niet, houdt stand, dan zult gij de verlossing des Heren zien, die Hij u heden bereiden zal; want de Egyptenaren, die gij heden gezien hebt, zult gij nimmermeer zien.

Kunnen wij zeggen dat we na de kruisiging en opstanding never meer de zonde zien? Ik meen toch van diverse forumleden te lezen dat er dagelijks gestreden moet worden tegen de zonde. Dus gaat het pascha als pasen als beeld van de Heere Jezus niet op.

• samuel

Het is allemaal het werk van God, door Geest, uit Genade voor de mens die in zich draagt wat Thuis hoort, maar zoekende is in een gevallen wereld.

De wereld is niet gevallen maar de mens, de wereld had niet gezondigd de mens had gezondigd en daarom is het een zondige wereld door de zonde en het ongeloof en de ongehoorzaamheid van de mens!

Daarom is één van de werken van de heilige Geest overtuiging van die zonde: Johannes 16 Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. 8 En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; 9 van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; 10 van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; 11 van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

• Stefan

In de wereld die niet langs het vlammende zwaard kan, dan door overgave.

Het oosten.

16 Ik, Jezus, heb mijn engel gezonden, om u lieden dit te betuigen voor de gemeenten. Ik ben de wortel en het geslacht van David, de blinkende Morgenster. Openbaring 22

• samuel

Geweldig, en wat heeft een ongezuurd brood te maken met jouw paasbrood vol met rozijntjes en krentjes en spijs oh en jawel gist, precies noppes, dus doe maar niet tot de volgende keer!

• samuel

Nee niet de wereld, de mens die zich overgeeft aan valse leer en afgoderij en ongehoorzaamheid en ongeloof, die komt niet voorbij dat vlammend zwaard en zal dus ook nooit van de bladeren van de levensboom eten!