Ik doe mee met negeren , ten slotte had ik mij voorgenomen om alleen over onderwerpen in debat te willen gaan hier en ik zla proberen om me niet (weer) te laten verleiden om in te gaan tegen persoonlijkheden en zuigerij.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsPrecies. Af en toe zal het voor ons moeilijk zijn om ons niet te laten verleiden. Maar we kunnen elkaar steunen. Toch jammer dat er zulke mensen zijn en dat ze niet mee willen doen aan een open debat, dat best scherp mag zijn maar dat niet op de persoon gespeld mag worden. Op zich heb ik geen bezwaar dat iemand mee debatteert vanuit, zeg, een bijbelse theologie. Maar dat spreekt. Zo, genoeg ge-offtopict.
theo Schreef:
——————————————————-
> Word je daar zelf nou beter van door te sneren en
> te beledigen?
>
> Terug naar het onderwerp: Jij schreef dat ik niet
> wist wat theologie is, jij wist het ook niet maar
> kon het vinden.
>
> En om op de aangehaalde site terug te komen: Ben
> je het eens wat WP te melden heeft?
> Neem je klakkeloos aan wat zij melden wat
> theologie is? Geen bedenkingen en opmerkingen
> daarover?
>
> theo
Peggy/theo jij die zichzelf op vele prikborden voorstelt en voordoet als theoloog moest opzoeken wat theologie is, zie je zelf geschreven reactie, wat je gevraagd had van mij om aan te duiden wat theologie is, en dat ik aangeduid heb wat de essentie van theologie is.
En ik noem mijzelf geen theoloog.
Vind je het niet gênant, dat je jezelf zo hebt geportretteerd?
Ontmaskerd door je eigen bedrog, schande!
Als gelovige in een almachtige God, geloof ik de Bijbel van de eerste letter tot de laatste letter van kaft tot kaft.
Dus ik kan ruiterlijk toegeven dat ik het eens ben met de in wikipedia omschrijving van theologie.
En daar heb ik geen bedenkingen over.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Dus er werd geciteerd zonder bronvermelding? Is
> dat geen stelen? En zegt de Bijbel dat je mag
> stelen? Is stelen geen schande?
>
> Overigens lijken mij geloofservaringen eerder tot
> de godsdienstpsychologie te behoren dan tot de
> theologie, al wil ik best theologie zeer ruim
> opvatten.
Hier ligt de wortel van jouw probleem PS, je bent verdwaalt in je eigen wereld van dat wat jij gelooft de essentie moet zijn omtrent theologie, wat dus duidelijk niet zo is.
En het dus heel klink en klaar omschreven staat in wikipedia.
>Maar hoe het zij, op de wikidefinitie valt het nodige aan te merken.
>
Wat ik eruit op maak dat op jou het nodige valt aan te merken, aangaande jou het door wetenschappers gecreëerde encyclopedieën archief wikipedia.
Een contradictie die kenmerkend is voor iemand met een zelf overschattings beeld van zijn intellect en zichzelf.
> Hoe het zij, wetenschap is vragende wetenschap.
> Als theologie een beetje wetenschap wil zijn, dan
> moet zij vragende, ondervragende thelogie zijn in
> plaats van dogmatiek.
>
Hier maak je alweer een fout theologie wil geen wetenschap zijn, jij wil het wetenschappelijk benaderen.
En dat gaat niet gezien de essentie van theologie, en dat is wetenschap.
> Als theologie op geloofdervaringen steunt, dan
> staat de deur wagenwijd open voor allerlei
> extremistische subjectivismes. Wikipedia speelt
> teveel de kaart van het postmodernisme, dat immers
> zuiver subjectivisme is.
>
Ja ik begrijp het het haalt heel je zelf gecreëerde wereldbeeld uit zijn fundament, en je uit je eigen gemaakte subjectieve waarheid.
Postmodernisme heeft er weinig mee te maken, het is als dit joden haat heet antisemitisme, dat woord stamt af van anti semiet, een semiet is een afstammeling van Sem, Sem was een zoon van Noach, jou geloof of ongeloof verandert niks aan dit gegeven, maar het is dus wel gebaseerd op de Bijbel, op geloofservaring en geslachtregister registratie, theologie!
> En sinds wanneer is Wiki DE Waarheid? Als het
> iemand zo uitkomt?
Om de vraag om te keren, wanneer ontken je dat het de waarheid is wat wikipedia definieert?
Als het jou zo uitkomt?
Een schande.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?