Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tribunaal

• Douce.

Ik had je schrijfstijl reeds herkend.B)

Kon het echt niet laten je te plagen.

Douce

• Frederik D

Er zijn genoeg bijbelteksten, waarde Theo, die suggereren dat God almachtig en alwetend is. Maar misschien ken jij ze niet.

Maar het gaat niet om de Bijbel maar om de theologie. Binnen de theologie is het tamelijk gebruikelijk om God als almachtig en alwetend te beschouwen.

En hoe goddelijk is God als hij niet almachtig en alwetend is? Zo'n God is veeleer menselijk en niet goddelijk.

• theo

Ik had vast besloten om alleen over onderwerpen te willen debateren en alles wat op de mens wordt gespeeld te negeren.

Maar nu, hoewel ik wel in de gaten had dat jij PS bent, wat is de lol van al die verschillende nicks?

theo

• Gonnie

Begrijp jij dat niet theo ?

Ik zelf zou ook wel heel anoniem willen posten want je weet er zijn gekken die zodra zij menen iets te weten van je, dat je door die gekken achtervolgt wordt.

Het is misdadig dat wel maar zijn zeker actie's tegen te doen.

• Gonnie

Douce ik ben blij je te zien .:)

• Thea ter Stuk

Ik zie dat Lotje en Dick hier inmiddels ook zijn dus zal dit prikbord ook wel sluiten binnenkort

• Gonnie

Dat is hun hele opzet, totaal niet meer op hen reageren is misschien de beste oplossing.

Maar ik ben blij jou hier te zien, ik hoop dat de oude bekenden dit hier ook zullen vinden.

• Boris

Doodzwijgen is inderdaad het beste.

• theo

Juistum.

theo

• Tijd

Jouw godsbeeld is abstract theologie niet, iedere godsdienst en religie heeft zijn eigen kenmerken.

En de bewering in dit geval over Srebrenica zegt dus dat allah niet bestaat en maria ook niet daar ze niks eraan gedaan hebben om deze slachting te voorkomen en het leed daaraan verbonden.

Dus zou je in dit geval je tribunaal tegen hen moeten voeren.

Maar ik lees je ware reden wel dat je als vermeende atheïst hier in je onvolledig antwoord omschrijft dat je in een almachtige God gelooft, en hem aan wil klagen terwijl de strijd is gegaan tussen twee in afgoden gelovige groepen.

Is het dan niet rechtvaardig daar deze groepen mensen hun vertrouwen in hun goden hebben gesteld, dat God ze in hun waarde daarin heeft gelaten.

En dat jouw aanklacht hierdoor ongegrond is verklaard, daar je de verkeerde aanklaagt.