Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bidden

• LeSage

Da's jammer :)

• LeSage

Tja. Je kunt het moeilijk mensen verbieden die hun hele leven menen dat ze via de juiste woorden contact kunnen krijgen met God.

Vergeet echter niet dat alles wat geluid maakt in feite geen uiting van de geest is maar een uiting van ons lichaam, en het dus erg moeilijk wordt om de aandacht van de Onzienlijke, die Geest is, te trekken. DAARACHTER zit natuurlijk veel meer. Bv de ziel die de bron van de emotie is die op haar beurt weer de bron van het gehuil van de bidder is.

• LeSage

Ik ben geen excorcist en heb dus weinig recht van spreken.

Het was alleen maar mijn bedoeling om mijn visie op ‘het gebed’ te geven.

• LeSage

niet op de man spelen, Cu ….

• samuel

Jammer dat je het woord exorcist gebruikt als een populaire frase, over ritueel exorcisme ´om in de door jouw gegeven benaming te blijven´ kun je ook in de Bijbel lezen; 13 En ook enige van de rondreizende Joodse geestenbezweerders waagden het over hen, die zulke boze geesten hadden, de naam van de Here Jezus te noemen met de woorden: Ik bezweer u bij de Jezus, die Paulus predikt. 14 Het waren nu zeven zonen van een zekere Skevas, een Joodse overpriester, die dit deden. 15 Maar de boze geest antwoordde en zeide tot hen: Jezus ken ik en van Paulus weet ik, maar wie zijt gij? 16 En de mens, in wie de boze geest was, sprong op hen af, overweldigde hen tezamen en bleek zoveel sterker dan zij, dat zij zonder kleren en gewond uit dat huis moesten vluchten. Handelingen 19

De zonen van Skevas rituele geesten uitdrijvers, net zoals waar jij op doelt maar dan van wat je weet uit de film, en dan specifiek over het RK rituele excorsisme (geesten uitdrijven).

Jezus stelde het simpel; 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden. Marcus 16

Zonder rituelen dus. alleen in Zijn naam.

Terugkomend op jouw omschrijving/visie van het gebed, ik heb voor mijn bekering ook veel gemediteerd, als het ware op zoek naar God in mij.

Dus als ik jouw omschrijving/visie lees weet ik ook wat je ermee bedoeld, dat mag ook maar je schrijft het dat het zoals jij het ziet (visie) dat het ook zo is.

En dat mijn beste is niet zo, Bijbels gezien, theologisch gezien.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Steven Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Popcorn doen wij soms ook. Gelijk als mais dat

> > popt, pop je het ene naar de andere gebed of

> > praise.

> >

> >

>

> Hoe verzinnen ze het.

>

> Is dat nou opleuken ?? Pooulisme? Mee willen doen

> met de “”wereld“” om mensen te trekken?

>

> Ik begrijp er niks van.

>

> Of komt dat omdat ik nog steeds gereformeerde

> trekjes heb?

>

> theo

Er zijn, voor zover ik weet, twee manieren hoe je in een groep kan bidden. Iemand begint en dan bidt de een na de ander totdat iemand eindigt. Amerikanen zeggen dan wel eens “I dial and you hang up” (ik bel en jij hangt op). De andere manier is om niet de een na de ander een heel gebed op te zeggen (waarin vaak ook hetzelfde word gebeden) maar door onderwerpen en gebeden op te laten komen, vandaar popcorn gebed. Mensen bidden dan korter per keer maar vaker. Volgens mij heet popcorn in het Nederlands ook popcorn dus kunnen we zo'n uitdrukking overnemen, maar Nederlands is het niet (van oorsprong). Het is overigens tegenwoordig gewoon in onze cultuur om het Engels te beheersen en daar niet moeilijk over te doen. Waarom zou je?

• Boris

Typische dilemma’s als je een evangelische kerkdienst bezoekt: wel niet handen in de lucht, wel of niet ogen dicht tijdens de aanbidding, wel of niet meehuppelen op de muziek. In deze instructievideo een paar handige tips voor evangelische dummies.

http://www.youtube.com/watch?v=3K4fveLQZZQ

http://goedgelovig.wordpress.com/2010/03/14/evangelisch-aanbidden-voor-dummies/

• LeSage

Dat is maar helemaal de vraag.

Volgens mij heb ik getuigd van de waarheid die in mij is, om het maar eens op die manier te zeggen.

En wie God zoekt in het verborgene zal hem vinden. Wanr dáár is het de plaats waar God wáárheid wil, en zijn geheimen bekend maakt.

Dat zijn eigenlijk maar een paar zinnen die letterlijk in de bijbel terug te vinden zijn en die kernachtig samenvatten wat ik heb uitgelegd.

Wel jammer dat je op de manier die ik beschreef God niet hebt kunnen vinden - terwijl God zich toch openbaart aan hen wie hem ‘ernstig zoeken’, en ook dát is een bijbelse waarheid.

Kan het zijn dat je “Hem” niet herkend hebt? Denk bv aan Samuel die de stem van JHWH verwarde met die van Eli.

• theo

Omdat we in nederland wonen.

Voor de rest : gooi maar in mijn pet.

Ik heb er niks mee en ik hoop dat je het niet erg vindt.

theo

• LeSage

Stond er ook bij wat dat is, Theo, een stereogebed?