Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is er bewijs?

• Frederik D

Kortom, je begrijpt niets van de evolutie.

Evolutie geschiedt over miljoenen jaren. Bij mijn weten beschikken de wetenschappers niet over werkweken van miljoenen jaren. Maar wellicht jouw soort “wetenschappers” wel. Of hebben die, geniaal als ze zijn, een supertijdversneller uitgevonden? Maar er zijn wel computerprogramma's waarin de evolutie gesimuleerd kan worden. Ja, ik ken jouw bezwaar. Ik ken mijn pappenheimers. Computerprogramma's zijn maar programma's, zul je zeggen. Ja, en jouw Tenach is maar een boek onder vele andere boeken.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Kortom, je begrijpt niets van de evolutie.

>

> Evolutie geschiedt over miljoenen jaren. Bij mijn

> weten beschikken de wetenschappers niet over

> werkweken van miljoenen jaren.

Bs'd

Oh. Wat je dus probeert te zeggen is dat evolutie niet empirisch bewezen kan worden.

Waarmee het dus nooit de status van hypothese kan ontgroeien. Het blijft dus maar een filosofie.

Maar hoe komt het dan dat die onbewezen hypothese ons als een vaststaand feit door de strot heen wordt geperst?

> Ja, en jouw Tenach is maar een boek onder

> vele andere boeken.

Behalve dan dat de halve wereldbevolking gelooft dat het van goddelijke oorsprong is.

Geen enkel boek

of verzameling van boeken

in de geschiedenis der mensheid

is aandachtiger gelezen

werd in ruimere kring gelezen

of is naarstiger nageplozen

dan het Oude Testament.

R.H. Pfeiffer

Introduction to the Old Testament