Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is er bewijs?

• samuel

Pr. Walter J. Veith

• Eliyahu

Steven Schreef:

——————————————————-

> Als wetenschappelijk bewijs voor je genoeg is dan

> kan je ook net zo goed in de big-bang geloven of

> welke andere wetenschappelijke mode dan ook (ether

> bv).

Bs'd

De Big Bang, en andere theorieen, dat zijn alleen maar dat: Theorieen.

Het antropisch principe is een FEIT. Vastgesteld door berekening door zeer vele wetenschappers.

Ik geloof in feiten, niet in theorieen.

> Hoe zit het met je subjectieve bewijs? Wat

> doet jou geloven in God?

M'n onderbuik gevoelens.

Het is gewoon te zot om te denken dat ik een ongeleid chemisch proces ben zonder enig doel.

En daarbovenop dan natuurlijk nog de geschiedenis van het joodse volk door de millennia heen.

Koningin Victoria van Engeland vroeg eens aan haar ministerpresident Benjamin Disraeli: “Geef me een bewijs dat God bestaat.” Het antwoord was: “De joden, majesteit!”

De geschiedenis van de joden alleen al zou voldoende bewijs moeten zijn voor de goddelijke bemoeienis met dat volk. Zo’n stempel als zij op de geschiedenis gedrukt hebben en nu nog drukken op het heden.

Mark Twain schreef er het volgende over:

Concluderend kunnen we zeggen: Als de statestieken correct zijn, dan maken de joden maar 1% van het menselijk ras uit. (in werkelijkheid maar 0,2%)

Dat suggereert slechts een wazig dim vleugje sterrenstof, verloren in de gloed van de Melkweg. Normaal gesproken zou men nauwelijks iets moeten horen van de jood, maar hij wordt gehoord, en werd altijd al gehoord. Hij is net zo prominent aanwezig op de aarde als elk ander volk, en zijn economisch is totaal onevenredig met zijn kleine aantal.

Zijn bijdragen aan de wereldlijst van grote namen in de literatuur, wetenschap, kunst, muziek, financien, medicijnen, en ingewikkelde studies is ook buiten alle verhouding vergeleken met zijn kleine aantal.

Hij heeft een fantastisch gevecht geleverd in deze wereld, in alle eeuwen, en hij deed het met zijn handen op zijn rug gebonden. Hij zou heel hoogmoedig kunnen zijn, en het zou hem vergeven moeten worden. De egyptenaren, de babyloniers, en de perzen rezen op, vulde de aarde met pracht en praal, en vervaagden toen tot legenden. De grieken en romeinen volgden hen, maakten een hoop kabaal, en zij zijn verdwenen. Andere volken staken de kop op en hielden de fakkel hoog voor tijdje, maar het vuur doofde uit, en zij zitten nu aan de kant, of zijn verdwenen.

De jood zag ze allemaal, versloeg ze allemaal, en is nu wat hij altijd was, hij vertoond geen tekenen van decadentie, geen ouderdomsverschijnselen, geen slijtage, geen uitputting van zijn energie, geen afstomping van zijn scherpe agressieve verstand. Alle dingen zijn sterfelijk, behalve de jood. Alle andere machten gaan voorbij, maar hij blijft. Wat is het geheim van zijn onsterfelijkheid?

Het hele verhaal van Mark Twain Concerning the Jews kan in het engels hier gevonden worden: www.fordham.edu/halsall/mod/1898twain-jews.html

Het joodse volk maakt ongeveer 0,2% van de wereldbevolking uit.

Van alle Nobelprijswinnaars is ongeveer 30% joods. Een 150-voudige oververtegenwoordiging.

En dat in het eeuwigdurende anti-semitische klimaat….

Van alle officiele wereldschaakkampioenen is meer dan 50% joods. Een 250-voudige oververtegenwoordiging.

Of, in procenten uitgedrukt; een oververtegenwoordiging van 25000%.

Iemand op een religieus forum startte eens een discussie met het volgende bericht:

"In de bijbel staat dat wie de joden zegent gezegend word door God en die de joden vervloekt zelf vervloekt zal worden.

Is dat ook niet aangetoond in de oude en moderne geschiedenis?

Als in een land de joden goed behandeld werden ging het ook goed met dat land en als de autoriteiten zich tegen hen keerden ging het meestal snel bergafwaarts met dat land. `Als je in de huidige wereld kijkt zie je: VS- steunt israel en de eigen joodse amerikanen; Economisch en militair een supermacht.

Europa- Soms positief, meestal neutraal of kritisch tov israel en de jooden: 2de rangs economische supermacht en militaire dwerg.

moslimlanden-Sterk vijandig tegenover Israel, in het bijzonder en joden in het algemeen: Economisch, militair en

cultureel achterlijk.

Wat vinden jullie hiervan?

Voorbeeldje: In de 16de eeuw verdreven de Spanjaarden de joden. Ze werden welkom geheten in de nederlanden en in het ottomaanse rijk. Cultureel en economisch ging het, ondanks hun coloniale rijk, vanaf toen bergafwaarts met de spanjaarden. De hollanders en turken ging het toen voor de wind.

Hierop antwoordde ik toen:

Het bovenstaande is simpelweg een feit. Dit wordt ook nog is bevestigd door een ongelooflijke jodenhater, namelijk de stichter van de autofabrieken, Henry Ford. Hij schreef een vreselijke anti-semitisch boekwerk, “The International Jew”, en daarin bevestigd hij het bovenstaande. Hier is een uittreksel daaruit:

“Er is een eigenaardig verschijnsel waarneembaar in verband met de vervolging en de daaropvolgende omzwervingen van de joden door Europa, en dat is: Waar ze ook gingen, het handelscentrum scheen met hen mee te gaan. Toen de joden in Spanje vrij waren, toen was daar het goudcentrum van de wereld. Toen Spanje de joden deporteerde, verloor het het financiele leiderschap, en het heeft het nooit meer teruggekregen. Mensen die de economische geschiedenis van Europa bestudeerden hebben zich altijd afgevraagd waarom het handelscentrum verschoof van Spanje, Portugal en Italie, naar de noordelijkere landen, zoals Holland, Engeland, en Duitsland. Zij hebben de oorzaak gezocht in vele dingen, maar geen enkele gaf een bevredigende verklaring. Maar wanneer je in aanmerking neemt dat de verschuiving samenviel met het verdrijven van de joden vanuit het zuiden en hun vlucht naar het noorden, wanneer men in aanmerking neemt dat toen de joden arriveerden in het noorden daar een commerciele opbloei plaatsvond die tot op heden voortduurt, dan lijkt de verklaring niet moeilijk. Keer op keer is het bewezen dat het een feit is dat wanneer de joden verdreven werden, het wereldcentrum van edelmetalen met hen mee ging.”

Dit boek kan in het engels hier gevonden worden:

www.biblebelievers.org.au/intern_jew.htm/

Voor mijn quote ga naar chapter 13, tegen het einde van het hoofdstuk.

Deze opzienbarende feiten betreffende het joodse volk zijn het teken dat God in het joodse volk gezet heeft.

God heeft een verbond gemaakt met het joodse volk. Betreffende dat verbond zei het joodse volk: “”Alles wat de HERE gesproken heeft, zullen wij doen en daarnaar zullen wij horen." Exodus 24:7

Aan dat verbond is een zegen en een vloek verbonden. Als het joodse volk het verbond verbreekt, wordt de vloek over hen uitgestort.

Houden zij zich aan het verbond, dan zullen prachtige zegeningen hen ten deel vallen.

Aldus staat het geschreven over de vloek:

Leviticus 26:14-39: “Maar indien gij naar Mij niet luistert en al deze geboden niet doet, indien gij mijn inzettingen versmaadt en van mijn verordeningen een afkeer hebt, zodat gij geen van mijn geboden doet en mijn verbond verbreekt, dan zal Ik ook aldus met u doen en met verschrikking u bezoeken: tering en koorts, die de ogen verteren en het leven doen verkwijnen; dan zult gij tevergeefs uw zaad zaaien, want uw vijanden zullen het eten. Ik zal mijn aangezicht tegen u keren, zodat gij voor uw vijanden geslagen zult worden, en die u haten, zullen over u heersen, en gij zult vluchten, zonder dat iemand u vervolgt. En indien gij desniettegenstaande niet naar Mij luistert, dan zal Ik u blijven tuchtigen wegens uw zonden, tot zevenmaal toe, en uw trotse macht zal Ik breken en uw hemel maken als ijzer en uw land als koper. Dan zal uw kracht tevergeefs verbruikt worden; uw land zal zijn opbrengst niet geven en het geboomte des lands zal zijn vrucht niet dragen. Indien gij u tegen Mij verzet en naar Mij niet wilt luisteren, dan zal Ik u nog zevenmaal harder slaan, naar uw zonden; Ik zal het wild gedierte op u loslaten, dat u van kinderen beroven en uw vee uitroeien zal en uw aantal zo zal verminderen, dat uw wegen verlaten zullen zijn. Indien gij u door deze tuchtiging nog niet tot Mij keert en u tegen Mij blijft verzetten, dan zal ook Ik Mij tegen u verzetten en dan zal Ik u ook zevenmaal slaan wegens uw zonden, en over u een zwaard brengen, dat wraak neemt over het verbond; wanneer gij dan in uw steden bijeenkomt, dan zal Ik de pest onder u zenden en gij zult aan de vijand overgeleverd worden. Als Ik u de staf des broods verbreek, dan zullen tien vrouwen uw brood in 1 oven bakken en zij zullen uw brood afgewogen teruggeven, en gij zult eten, maar niet verzadigd worden. En indien gij desondanks niet naar Mij luistert en u tegen Mij blijft verzetten, dan zal Ik Mij met grimmigheid tegen u verzetten en Ik, ja Ik, zal u zevenmaal tuchtigen over uw zonden, en gij zult het vlees uwer zonen eten en het vlees uwer dochters zult gij eten. En uw hoogten zal Ik verwoesten en uw wierookaltaren uitroeien; Ik zal uw lijken werpen op de lijken uwer afgoden en Ik zal een afkeer van u hebben. Uw steden zal Ik tot een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten en Ik wil niet meer uw liefelijke reuk ruiken. Ik zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden, die daarin wonen, zich daarover zullen ontzetten. Maar u zal Ik onder de volken verstrooien en Ik zal achter u het zwaard trekken, en uw land zal een woestenij zijn en uw steden een puinhoop. Dan zal het land zijn sabbatsjaren vergoed krijgen, al de dagen dat het woest ligt en gij in het land uwer vijanden zijt; dan zal het land rusten en zijn sabbatsjaren vergoeden. Al de tijd der verwoesting zal het rusten, de rust die het niet gehad heeft gedurende uw sabbatsjaren, toen gij daarin woondet. En Ik zal vrees brengen in de harten van hen die van u zijn overgebleven, in de landen hunner vijanden, zodat het geluid van een opgewaaid blad hen opjaagt, en zij zullen vluchten, zoals men vlucht voor het zwaard, en vallen, zonder dat er een vervolger is. En de een zal over de ander struikelen als voor het zwaard, zonder dat er een vervolger is, en gij zult voor uw vijanden geen stand kunnen houden. En gij zult onder de volken te gronde gaan, en het land uwer vijanden zal u verteren. En wie van u overgebleven zijn, zullen in de landen hunner vijanden wegkwijnen vanwege hun ongerechtigheid en ook vanwege de ongerechtigheden hunner vaderen zullen zij, evenals dezen, wegkwijnen.”

Deuteronomium 28:15-65: “Maar indien gij niet luistert naar de stem van de HERE, uw G.d, en niet al zijn geboden en inzettingen, die ik u heden opleg, naarstig onderhoudt, dan zullen de volgende vervloekingen alle over u komen en u treffen: Vervloekt zult gij zijn in de stad en vervloekt op het veld. Vervloekt zullen zijn uw mand en uw baktrog. Vervloekt zal zijn de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw bodem, de worp van uw runderen en de dracht van uw kleinvee. Vervloekt zult gij zijn bij uw ingang en vervloekt bij uw uitgang. De HERE zal over u de vloek, de verwarring en de bedreiging doen komen in alles wat gij onderneemt en wat gij doet, totdat gij verdelgd wordt en snel te gronde gaat vanwege de slechtheid uwer daden, omdat gij Mij verlaten hebt. De HERE zal de pest aan u doen kleven, totdat zij u heeft weggevaagd uit het land, dat gij in bezit gaat nemen. De HERE zal u slaan met tering, koorts, brand, ontstekingen, droogte, brandkoren en honigdauw: zij zullen u vervolgen, totdat gij te gronde gaat. Ook zal de hemel boven uw hoofd van koper zijn en de aarde onder u van ijzer. De HERE zal poeder en stof over uw land laten regenen; van de hemel zullen die op u neerdalen, totdat gij verdelgd zijt. De HERE zal u verslagen aan uw vijanden overleveren. Langs 1 enkele weg zult gij tegen hen optrekken, maar langs zeven wegen voor hen vluchten, zodat gij tot een schrikbeeld zult wezen voor alle koninkrijken der aarde. Uw lijken zullen tot voedsel dienen voor al het gevogelte des hemels en het gedierte der aarde, zonder dat iemand die opschrikt. De HERE zal u slaan met Egyptische zweren, met builen, uitslag en schurft, waarvan gij niet kunt genezen. De HERE zal u slaan met waanzin, verblinding en verstandsverbijstering, zodat gij op de middag rondtast, als een blinde in de duisternis; gij zult op uw wegen niet voorspoedig zijn, maar bij voortduring slechts verdrukt en beroofd worden, zonder dat iemand u redt. Gij zult een vrouw ondertrouwen, maar een andere man zal haar beslapen. Gij zult een huis bouwen, maar het niet bewonen. Gij zult een wijngaard planten, maar de vrucht daarvan niet genieten. Uw rund zal voor uw ogen geslacht worden, maar gij zult daarvan niet eten. Uw ezel zal in uw bijzijn geroofd worden, en niet tot u terugkeren. Uw kleinvee zal aan uw vijanden worden gegeven, zonder dat iemand u te hulp komt. Uw zonen en dochters zullen aan een ander volk worden overgeleverd, terwijl gij het met eigen ogen ziet, en de gehele dag naar hen smacht, zonder iets te kunnen doen. Een volk, dat gij niet kent, zal de vrucht van uw bodem eten en alles waarvoor gij gezwoegd hebt; bij voortduring zult gij slechts verdrukt en vertrapt worden. Gij zult waanzinnig worden vanwege het schouwspel, dat uw ogen zullen zien. De HERE zal u slaan met boze zweren aan de knieen en aan de dijen, waarvan gij niet kunt genezen – van uw voetzool af tot uw schedel toe. De HERE zal u en de koning, die gij over u hebt aangesteld, naar een volk voeren dat gij niet kendet, gij noch uw vaderen; aldaar zult gij andere goden dienen, hout en steen. Gij zult een voorwerp van ontzetting worden, een spreekwoord en een spotrede onder alle volken, naar wier land de HERE u wegvoert. Veel zaad zult gij naar de akker brengen, maar weinig inzamelen, want de sprinkhaan zal het afvreten. Wijngaarden zult gij planten en bewerken, maar geen wijn drinken of opleggen; want de worm zal eraan knagen. Olijfbomen zult gij hebben in uw gehele gebied, maar u niet met olie zalven; want uw olijven zullen afvallen. Gij zult zonen en dochters verwekken, maar zij zullen u niet toebehoren, want zij zullen in gevangenschap gaan. Van al uw geboomte en veldvruchten zullen de sprinkhanen zich meester maken. Steeds meer zal de vreemdeling in uw midden u te boven gaan, terwijl gij al dieper zinkt. Hij zal u te leen geven, maar gij niet aan hem; hij zal hoofd zijn, en gij staart. Al deze vervloekingen zullen over u komen, u achtervolgen en u treffen, totdat gij verdelgd zijt, omdat gij niet geluisterd hebt naar de stem van de HERE, uw G.d, en de geboden en inzettingen die Hij u opgelegd heeft, niet onderhouden hebt; zij zullen onder u tot een teken en wonder zijn, en onder uw nageslacht, voor altoos. Omdat gij de HERE, uw G.d, niet met vreugde en blijdschap gediend hebt vanwege al uw overvloed, zult gij de vijanden, die de HERE tegen u zal doen optrekken, dienen, onder honger en dorst, in naaktheid en met gebrek aan alles; Hij zal een ijzeren juk op uw hals leggen, totdat Hij u verdelgd heeft. De HERE zal tegen u doen aanrukken een volk, dat van verre komt, van het einde der aarde, zoals een arend aanzweeft: een volk, waarvan gij de taal niet verstaat, een hardvochtig volk, dat geen grijsaard ontziet en geen knaap genade bewijst; dat de vrucht van uw vee en van uw bodem zal opeten, totdat gij verdelgd zijt; dat u geen koren, most of olie zal overlaten, noch de worp van uw runderen of de dracht van uw kleinvee, totdat het u te gronde gericht heeft. Het zal u in het nauw brengen in al uw steden, totdat de hoge, versterkte muren vallen, waarop gij in uw gehele land vertrouwdet; ja, het zal u in het nauw brengen in al uw steden, in geheel het land dat de HERE, uw G.d, u geven zal. In de benardheid en benauwdheid, waarmede uw vijand u kwellen zal, zult gij de vrucht van uw eigen schoot eten, het vlees van de zonen en dochters, die de HERE, uw G.d, u geven zal. De meest verwekelijkte en verwende man onder u zal zijn broeder noch zijn eigen vrouw noch de kinderen, die hem nog resten, iets gunnen, zodat hij geen van hen iets zal willen geven van het vlees zijner kinderen, die hij eet, omdat uw vijand hem niets anders overgelaten heeft, in de benardheid en benauwdheid, waarmede deze u in al uw steden kwellen zal. De verwekelijkte en verwende vrouw onder u, die van verwendheid en wekelijkheid het nooit gewaagd heeft haar voetzool op de grond te zetten, zal haar eigen man noch haar zoon en dochter iets gunnen, zelfs niet de nageboorte uit haar schoot noch de kinderen, die zij baart, want bij gebrek aan alles zal zij die in het geheim eten, in de benardheid en benauwdheid, waarmede uw vijand u in uw steden kwellen zal. Indien gij niet naarstig onderhoudt al de woorden der wet, die in dit boek geschreven zijn, en gij niet deze heerlijke, geduchte Naam, de HERE, uw G.d, vreest, dan zal de HERE u en uw nageslacht ongemeen zwaar tuchtigen met felle, aanhoudende slagen en boze, aanhoudende ziekten. Hij zal alle kwalen van Egypte, waarvoor gij bevreesd zijt, weer over u brengen, zodat zij aan u kleven. Ook allerlei ziekten en slagen, die in het boek van deze wet niet beschreven zijn, zal de HERE over u doen komen, totdat gij verdelgd zijt. Met weinigen zult gij overblijven, terwijl gij talrijk geweest zijt als de sterren des hemels – omdat gij niet geluisterd hebt naar de stem van de HERE, uw G.d. Zoals de Here er behagen in had om u wil te doen en u talrijk te maken, zo zal de HERE er behagen in hebben om u te gronde te richten en te verdelgen; en gij zult weggerukt worden uit het land, dat gij in bezit gaat nemen. De HERE zal u verstrooien onder alle natien van het ene einde der aarde tot het andere; aldaar zult gij andere goden dienen, die noch gij noch uw vaderen gekend hebben: hout en steen. Gij zult onder die volken geen rust vinden noch een rustplaats voor uw voetzool; de HERE zal u daar een bevend hart geven, ogen vol heimwee en een kwijnende ziel. Zonder ophouden zal uw leven in gevaar verkeren; des nachts en des daags zult gij opschrikken en van uw leven niet zeker zijn. Des morgens zult gij zeggen: Was het maar avond; en des avonds: Was het maar morgen - vanwege de vrees die uw hart vervult, en vanwege het schouwspel dat uw ogen zien. De HERE zal u op schepen naar Egypte terugbrenen langs de weg waarvan Ik u gezegd had: Gij zult die nooit weerzien; gij zult daar aan uw vijanden als slaven en slavinnen te koop aangeboden worden, maar er zal geen koper zijn. Dit zijn de woorden van het verbond dat de HERE Mozes geboden heeft met de Israeliten te sluiten in het land Moab”

En aldus staat het geschreven over de zegeningen:

Leviticus 26:3-13; “Indien gij in mijn inzettingen wandelt en mijn geboden nauwgezet in acht neemt, dan zal Ik u te rechter tijd uw regens geven, zodat het land zijn opbrengst geeft en het geboomte des velds zijn vrucht draagt; de dorstijd zal bij u duren tot de wijnoogst, en de wijnoogst tot de zaaitijd; gij zult uw brood eten tot verzadiging en veilig in uw land wonen. En Ik zal vrede in het land geven, zodat gij nederliggen zult, zonder dat iemand u opschrikt; Ik zal de wilde dieren uit het land uitroeien, en het zwaard zal uw land niet teisteren. En gij zult uw vijanden vervolgen, en zij zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen. Vijf van u zullen honderd achtervolgen, en honderd van u zullen tienduizend achtervolgen, en uw vijanden zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen. En Ik zal Mij tot u wenden, u vruchtbaar doen zijn en u talrijk maken, en Ik zal mijn verbond met u bevestigen. En gij zult het overjarige, dat overgebleven is, eten, en het overjarige zult gij voor het nieuwe moeten wegdoen. En Ik zal mijn tabernakel in uw midden zetten, en Ik zal geen afkeer van u hebben, maar Ik zal in uw midden wandelen en u tot een G.d zijn en gij zult Mij tot een volk zijn. Ik ben de HERE, uw G.d, die u uit het land Egypte heb geleid, opdat gij hun niet meer tot slaven zoudt zijn; Ik heb de stangen van uw juk verbroken en u rechtop doen gaan."

Deuteronomy 28:1-14; “Indien gij dan aandachtig luistert naar de stem van de HERE, uw G.d, en al zijn geboden, die ik u heden opleg, naarstig onderhoudt, dan zal de HERE, uw G.d, u verheffen boven alle volken der aarde. De volgende zegeningen zullen alle over u komen en uw deel worden, indien gij luistert naar de stem van de HERE, uw G.d: Gezegend zult gij zijn in de stad en gezegend op het veld. Gezegend zal zijn de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw bodem en de vrucht van uw vee: de worp van uw runderen en de dracht van uw kleinvee. Gezegend zullen zijn uw mand en uw baktrog. Gezegend zult gij zijn bij uw ingang en gezegend zult gij zijn bij uw uitgang. De HERE zal uw vijanden, die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs 1 enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten. De HERE zal over u de zegen gebieden in uw schuren en in alles wat gij onderneemt; Hij zal u zegenen in het land dat de HERE, uw G.d, u geven zal. De HERE zal u als zijn heilig volk bevestigen, zoals Hij u gezworen heeft, indien gij de geboden van de HERE, uw G.d, onderhoudt en in zijn wegen wandelt. Dan zullen alle volken der aarde zien, dat de naam des HEREN over u uitgeroepen is, en zij zullen voor u vrezen. Ook zal de HERE u overvloedig het goede schenken, in de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw vee en de vrucht van uw bodem – in het land, waarvan de HERE aan uw vaderen gezworen heeft, dat Hij het u geven zou. De HERE zal zijn rijke schatkamer, de hemel, voor u openen om op zijn tijd de regen voor uw land te geven en al het werk uwer handen te zegenen, zodat gij aan vele volken zult uitlenen zonder zelf te leen te ontvangen. De HERE zal u stellen tot een hoofd en niet tot een staart, gij zult enkel opgaan en niet neergaan, wanneer gij luistert naar de geboden van de HERE, uw G.d, die ik u heden opleg om die naarstig te onderhouden, en wanneer gij niet afwijkt van alle geboden, die ik u heden geef, noch naar rechts noch naar links, door het achterna lopen en dienen van andere goden.”

Deze zegen en vloek zal een teken zijn in het joodse volk voor eeuwig. En dat deze zegeningen en vervloekingen keer op keer in de joodse geschiedenis uitkomen, dat kan zelfs een blinde nog wel zien.

Geen volk in de wereld waarvan de leden telkens weer tot zulk een grote hoogte stijgen, en geen volk in de wereld wat telkens weer zo gruwelijk vervolgd wordt als de joden.

De niet-joden weten dat er iets is met de joden. Dat blijkt uit de abnormale fixatie van de hele wereld op het joodse volk.

Dat blijkt uit het feit dat de halve wereld gelooft dat de heilige boeken van een herdersstammetje uit het midden oosten door God geïnspireerd zijn.

Het moge duidelijk zijn dat de wonderen die God bewerkt in de joden, zowel vroeger als nu, een positief bewijs zijn voor het bestaan van de joodse God.

• samuel

Kortom de ´Jood´ die jij omschrijft aanbidt mammon, en hoeveel procent heden ten dage aanbidt God nog in het huidige Israël?

Laat staan hoeveel procent Joden wereldwijd aan bidden God nog procentueel gezien dan?

Wat niet wegneemt dat ik geloof dat het Gods volk is, tenminste het gedeelte dat Messiaans is dan.

• perihelium

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Er is nu sterk onweerlegbaar wetenschappelijk

> bewijs dat God bestaat. Het heet "het antropisch

> principe".

wiki

Het antropisch principe is het door Robert Dicke voorgestelde en door John D. Barrow en Frank J. Tipler verder uitgewerkte idee dat er een nauw verband bestaat tussen ons menszijn en de eigenschappen van het heelal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Antropisch_principe

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Kortom de ´Jood´ die jij omschrijft aanbidt

> mammon, en hoeveel procent heden ten dage aanbidt

> God nog in het huidige Israël?

Bs'd

Ongeveer de helft.

En het feit dat sommigen succesvol zijn in zaken wil niet zeggen dat ze een zekere “mammon” aanbidden, het wil alleen maar zeggen dat ze succesvol zijn in zaken.

> Laat staan hoeveel procent Joden wereldwijd aan

> bidden God nog procentueel gezien dan?

Als een jood zijn religie verliest, dan zal hij of zij meestal binnen een paar generaties door assimilatie zijn joodse identiteit verliezen. Dus de huidige joden zijn of religieus of stammen direkt af van religieuze joden.

> Wat niet wegneemt dat ik geloof dat het Gods volk

> is, tenminste het gedeelte dat Messiaans is dan.

De christelijke kerken geloven in de theorie dat God zijn uitverkoren volk verworpen heeft, en dat in plaats daarvan de christenen het nieuwe geestelijke Israel zijn. Echter, God zegt duidelijk in de heilige Thora dat Hij nooit zijn verbond met het joodse volk zal breken, zelfs niet wanneer ze van Hem afdwalen. Wanneer de joden afdwalen zal God ze straffen. (Leviticus 26:14-17) En als ze dan nog niet luisteren, zal God ze zeven maal harder straffen. (Idem:18:22) En als ze dan nog steeds niet luisteren, zal God ze nog eens zeven maal harder straffen. (Idem:23-24) En als ze dan nog steeds niet luisteren en zich blijven verzetten zal God ze nog zeven maal harder straffen. (Idem:27-28) Maar ondanks dit alles zal God Zijn verbond met het joodse volk niet verbreken: Leviticus 26:44-45; “Maar ook zelfs, wanneer zij in het land hunner vijanden zijn, versmaad Ik hen niet en heb Ik geen afkeer van hen, zodat Ik hen zou vernietigen en mijn verbond met hen verbreken: want Ik ben de HERE hun God. Maar ik zal hun ten goede gedenken het verbond met hun voorvaderen, die Ik voor de ogen der volken uit het land Egypte heb geleid, om hun tot een God te zijn, Ik ben de HERE.”

“Het woord des HERE kwam tot Jeremia: Hebt gij niet gemerkt wat dit volk spreekt: De twee geslachten die de HERE verkoren heeft, heeft hij verworpen? En mijn volk verachten zij, alsof het geen volk meer is. Zo zegt de HERE: Indien Ik mijn verbond aangaande de dag en de nacht, de verordeningen van hemel en aarde, niet heb vastgesteld, dan zal ik ook het nakroost van Jakob en mijn knecht David verwerpen, dat ik uit zijn nazaten geen heersers neem over het nageslacht van Abraham, Izak en Jakob, want Ik zal een keer brengen in hun lot en Mij over hen ontfermen.” Jeremia 33:23-26

Als God de joden verworpen heeft, waarom vervult Hij dan nu de profetieen dat Hij de joden zal verzamelen en naar hun land brengen? “Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en Mijn dochters van het einde der aarde.” Jesaja 43:5-6. De hele wereld is getuige van dit wonder, hoe na bijna 2000 jaar van verstrooing over de hele aarde, de joden terugkeren naar Israel. In slechts 50 jaar is er uit niets een staat herrezen, de hebreeuwse taal weer ingesteld. Heeft zoiets zich ooit eerder voorgedaan in de geschiedenis? Is er enig ander volk geweest dat 2000 jaar verstrooid geweest is over de aarde en hun identiteit en hun religie bewaarden?

Hier zien we duidelijk de hand van God.

• Eliyahu

Steven Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Er is nu sterk onweerlegbaar wetenschappelijk

> > bewijs dat God bestaat. Het heet "het

> antropisch

> > principe".

>

>

>

> Het antropisch principe is het door Robert Dicke

> voorgestelde en door John D. Barrow en Frank J.

> Tipler verder uitgewerkte idee dat er een nauw

> verband bestaat tussen ons menszijn en de

> eigenschappen van het heelal.

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Antropisch_principe

Bs'd

Sinds wanneer is wikipedia waar iedere zot op kan zetten wat hij wil een gezaghebbende bron?

• baldu

Steven Schreef:

——————————————————-

> > ‘goed’ is hiet niet het juiste woord Steven

> > het bewijs dat christenen aandragen is door het

> > intellect namelijk

> > gemakkelijk te verwerpen, omdat dit bewijs voor

> > het verstand van de mens niet objectief is, maar

> > subjectief

>

> Een goed bewijs wil zeggen dat het boven alle

> waarschijnlijkheid aantoont dat het zo is.

dan is de vraag ‘voor wie’ wordt dit aangetoond?

voor degene voor wie dit geldt, zou het een goed bewijs zijn, echter

de ander kan het daar mee oneens zijn, daar deze het geheel anders ziet

> Dat is

> dus wat anders dan zeggen dat het met alle

> zekerheid waar is.

klopt, dat laatste is namelijk een onbwaarheid

> > we hebben niets van doen met waarin mensen willen

> > geloven en waarin niet

> > en bewijzen aanleveren voor wat iemand gelooft is

> > hetzelfde als bewijzen dat je bepaalde gevoelens

> > hebt

> > die zijn alleen voor jouzelf relevant, en niet te

> > peilen voor anderen daar deze gewoon eigen

> > gevoelens heeft

>

> Dat is waar empathie in het spel komt. We kunnen

> meevoelen met de ander, op een gezonde maar ook op

> een ongezonde manier.

je kunt meevoelen, maar het gevoel is dan toch het jouwe, dus hetzelfde voelen is onmogelijk,

je kunt wel proberen je in de perceptie van de ander te verplaatsen, wat ook maar zeer ten dele zal lukken

> > > Meestal wil men weten of je met 100 % zekerheid

> > > kan zeggen of dat wat je gelooft waar is. Het

> > > antwoord is nee, niet 100 % zeker.

> >

> > ik wil daarop zeggen dat er voor het verstand iets

> > zeker kan lijken,

> dat is geen bewijs.

m.i. is dan ook iets willen bewijzen hetzelfde als iets anders willen ontkrachten, dus zinloos

> > maar dat niets zeker

> > kan zijn wat door het verstand als zekerheid

> > gezien kan worden

>

> Als je dit als zekerheid ziet dan ben je er niet

> zeker van? Dat is in tegenspraak met zichzelf.

we hebben verschillende bewustzijnsniveaus, en zelfs het bewustzijn is in de mens zelfs opgedeeld in

'onderdelen' die zich ergens van bewust zijn

dit maakt vanzelf dat het bewuste paradoxaal is, maar daarmee wel het bewuste blijft

het hart bijvoorbeeld, is zich van geheel iets anders bewust, dan het verstand

dat is niet in tegenspraak, dat is een gegeven

> > zekerheid willen hebben geeft een behoefte aan, en

> > tegelijkertijd daarmee eveneens een grote twijfel

> > zelfs onze waarnemingen geven ons geen enkele

> > zekerheid, daar ze gebaseerd zijn op aangekweekte

> > vertalingen vanuit een impuls ingegeven door de

> > zintuigen

>

> Geen zekerheid maar wel realiteit. Door (oa) wat

> we zien kunnen we angst hebben of blij zijn

> bijvoorbeeld.

angst is meestal een emotie, ingegeven door een gevoel, zo is hetzelfde met blijdschap

beiden komen voort uit oordeel

elke waarneming is slechts een waarneming, doordat wij er iets mee willen, gaan we oordelen

de wijze waarop we oordelen uis aangekweekt, en stelt niets zeker

een oprecht en eerlijk naar zichzelf kijkend mens, ervaart dat het oordeel hem in moeilijkheden brengen kan

en vervolgens in verwarring of hij uberhaupt wel in staat is iets te oordelen

Christus leerde ons: oordeelt niet, met de maat waarmede gij oordeelt, zult ook gij geoordeeld worden

> > God, bewijst zichZelf, onophoudelijk, door er te

> > Zijn, in geopenbaarde vorm

> > Mensen die dit erkennen, zien dit, herkennen dit,

> > echter zijn nochtans nooit zeker ervan

> Wat is een bewijs waar je niet zeker van kan zijn?

dat gaat op voor elk “bewijs”, er is eigenlijk niet iets als bewijs

bewijs is niet hetzelfde als ‘zijn’, of ‘werkelijkheid’, het is eerder een verstandelijk conceptueren

van een waarneming of een indruk, daarmee is bewijs een illusie

> Geen bewijs lijkt me maar een aanwijzing. God is

> meer dan een aanwijzing, Hij is het doel.

Een Doel is in woorden iets waarnaar je naartoe wilt, of wat je wilt worden

Dit op zichzelf is al een illusie, want WAAR zouden wij heen moeten waar God niet reeds IS?

of wat zouden wij moeten worden, wat wij niet reeds zijn?

God in dergelijke concepten gieten, is hetzelfde als de oceaan in een kopje proberen te duwen, en zelfs meer dan de oceaan

Wij zijn niet in staat God te verwoorden, daar elk woord er 1 teveel is, en Hem tegelijkertijd geweldig beperkt terwijl Hij niet beperkt kan worden.

> > of hetgeen ze zien en erkennen ook de

> > werkelijkheid is

> > Dat wat ware zekerheid biedt, is gelegen in het

> > hart.

>

> Niet met wat volgens de Bijbel uit het hart komt.

>

Fout: niet wat jij vertstaat uit wat de bijbel over het hart zegt

De bijbel is een geschrift, gevuld met concepten over leven, dood, oorzaak en gevolg, die trachten het goddelijke vorm te geven

aan die vorm houden velen zich nog steeds vast, terwijl God onmetelijk en alomtegenwoordig is.

Zo geldt hetzelfde voor wat jij zegt over het hart, mbt wat de bijbel erover zou zeggen volgens jou

Jezus sprak vaak in gelijkenissen, en ook het woord hart werd door Hem gebruikt, maar niet alleen in de context van vuilheid en slechtheid.

Je zou de bijbel er eens op na moeten slaan om te ontdekken wat zelfs dit boek voor woorden gebruikt om het hart vorm en waarde te geven.

Zoals voor de ene het hart een vergaarbak is voor vuil en ongerechtigheid, zo is het voor de ander de woonplaats van de Geest, de Innerlijke Tempel.

> > Contact maken hiermee, geeft de Essentie van waar

> > Geloof weer

>

> Hiermee? De essentie van het geloof is antwoorden

> op Gods genade (die is in Jezus Christus).

Christus is meer, dan de persoon Jezus, en meer dan elk concept wat jij Hem toedicht te zijn, en met jou al die

anderen die zich wensen vast te houden aan concepten.

Concepten zijn voor de kinderschare, de nog vaak slapend-wakende zielen, de kleuters in het onderricht Christi en allen die Hem

hierin ook zijn voorgegaan.

Waarheid is voor de volwassene, de volgroeide mens, die in Christus leeft en wandelt, waarbinnen het oude telkens meer en meer

afsterft en zich ter aarde werpt waar het vandaan komt.

Om Gods Genade te leven, is eenheid nodig, eenheid van de twee in zichzelf verdeelde krachten in de mens

Om Gods Liefde te leven, is mededogen nodig, mededogen voor elk levend wezen dat voelt en ervaart, op alle niveaus van bewustzijn

Om Gods Essentie te leven, is overstijgen nodig, overstijgen van elk in gedachte of woord zich bevindend concept, en overstijgen van de geziene en de ongeziene dingen van het stoffelijke leven

> > Toch kan het verstand er weer veel van stuk maken,

> > beperken eigenlijk, daar het verstand

> > geneigd is alles te vertalen naar een ‘werkbare’

> > verpakking

> > En zo gebeurt het dat alles wat in het hart als

> > zekerheid weerklinkt, door het verstand betwijfeld

> > wordt

> De Bijbel leert ons dat we ook met het verstand

> zekerheid kunnen hebben.

Nee, de bijbel, als je het zo graag zo stellen wilt binnen die context, verwoordt dat dit alleen kan als

hart en ziel en verstand met elkaar samen-leven, zonder dat er een greintje uitsluiting van het ander is.

Zo zal het verstand het hart moeten erkennen, en zo ook tevens de ziel. En de ziel zal haar Meester moeten erkennen

waardoor het Leven tot haar komt.

Het verstand zal zijn meester moeten erkennen in het hart, en het hart zijn meester erkennen in de ziel

De ziel, is intermediair, tussen Geest en persoon, middels hart.

Niets van de drie mag in welk stadium ook uitgesloten worden.

En zo zal de persoonlijkheid, middels hart en ziel, toegang krijgen tot de wenken van de Geest

Die alles tot de Ene God terugvoert en samensmeedt.

Sluit je het hart uit, dan blijft de toegang gesloten, en kan de Geest Gods Zijn werken in de mens niet uitvoeren.

>Dat is iets anders dan op

> ons verstand vertrouwen.

zie boven

> > immers, elk concept is NIET de Waarheid, en de

> > Waarheid is NIET een concept.

>

> Ik geloof dat de Bijbel op Zich het concept is van

> de Waarheid.

Ja, de Bijbel is het concept, van de wegwijzer naar God, die de Ene Waarheid is, middels Christus

> > > De sleutel is niet een perfecte of absolute

> > > zekerheid zoals sommigen geloven, maar een

> > > standaard van bewijs dat optelt tot een morele

> > > zekerheid of de zaak boven een redelijke

> > > waarschijnlijkheid zet.

> > Theologie

>

> Dat is logica met een vleugje kansberekening en

> een oprecht (dat is net wat anders dan objectief)

> verlangen naar de waarheid.

Kansberekening is eveneens een illusie

zou er kansberekening nodig zijn, dan berust al ons wezen op toeval

> > Klopt, want dezelfde mensen die bewijzen willen

> > hebben die hen zekerheid biedt,

> > kunnen zichzelf aan anderen niet eens bewijzen op

> > een manier die zekerheid biedt

> Ik geloof wel dat de ander bestaat, ook als die

> daar niet met bewijs voor komt.

Je gelooft dus in het concept/beeld wat jij hebt van een ánder?

Dat is hetzelfde als geloven dat een verschijnsel de werkelijkheid is

De werkelijkheid is: er is geen ander, er is alleen God

alles wat we waarneming is afscheiding in verschijnselen

> > > Aan hen buiten het Christelijke geloof kan het

> > > Christendom uitgedragen worden met de zekerheid

> > > dat het steunt op stevig bewijs en dat het een

> > > hoge kans van waarschijnlijkheid heeft voor zijn

> > > claims op de waarheid.

> > Lijkt me niet Steven

> Waarom niet?

Omdat je net van me hebt mogen lezen dat er niet iets bestaat als bewijs

er bestaat alleen gedachte over iets, en vanuit die gedachte zoekt het intellect naar

hoe het aangetoond kan worden, en vindt dit

zodra een intellect op zoek gaat naar het tegenovergestelde, zal het dit ook vinden

daarmee is slechts vastgesteld dat wat je ook zoekt, het slechts een idee over dat idee

zal zijn, en dat is altijd vindbaar, en dat bevestigt willen zien houdt ons gevangen in deze wereld van verschijnselen

> > > Het probleem met ongeloof is dat het niet een zaak

> > > is van "Ik kan het niet geloven omdat de feiten

> > > dat me niet toelaten“ maar meer van ”het maakt

> > > niet uit wat voor een bewijs er is, ik geloof het

> > > niet".

> > Het probleem met ongeloof is het probleem met

> > geloof, immers;

> > geloof bevestigt ongeloof, en ongeloof bevestigt

> > geloof

> > de oplossing is ‘weten’

> Wat ik ervan begrijp ben ik het niet mee eens. Ons

> weten is beperkt.

Het gaat om het ‘weten’ van en door God, dat eveneens in ons Leeft, zodra de toegangsdeur geopend wordt

doordat erkend wordt dat hart > ziel > verstand een eenheid zouden mogen vormen. Het een uitsluiten, blokkeert

het ‘weten’ Gods. Alle drie erkennen, is tevens ook het erkennen van de Triadevorm die men God toedicht te zijn in

het concept Vader > Zoon > Geest

De ziel legt de verbinding tussen Geest en persoon Daarmee wordt ook het ‘weten’ toegankelijk en mag

gesproken worden van een ‘innerlijk weten’. Dit weten is alomtegenwoordig, behoort niemand toe behalve God

Het gaat dus niet om ons weten, want dit is altijd concept en slechts verstandelijk, het gaat om Dat wat overstijgt.

En Jezus OPENDE hun verstand

> > > Johannes 7:17-18

> > > Wie ernaar streeft te doen wat God wil, zal weten

> > > of mijn leer van God komt of dat ik namens mezelf

> > > spreek. Wie namens zichzelf spreekt, is uit op

> > > zijn eigen eer, maar wie uit is op de eer van wie

> > > hem gezonden heeft is betrouwbaar; hij bedriegt

> > > niemand.

> > Door zo'n uitspraak is het ook gebeurt dat velen

> > zeggen:

> > ‘ik spreek namens de bijbel’, of ‘ik spreek namens Christus’

> Daar heb je deze uitspraak of de Bijbel niet voor

> nodig om dat te zeggen.

Waarom gebeurt het dan zo veelvuldig dat ook gezegd wordt: ‘de bijbel zegt’ ??

wat absolute nonsens is, want wat dan gezegd wordt is dat de vertaling van de persoon die dit stelt als enig ware beschouw moet worden

> De vraag is of het op

> waarheid berust. Hoe meet jij dat, mede gezien de

> grote waarschijnlijkheid ipv 100% zekerheid?

Dat is het hem net, ik meet helemaal niets Steven

een woord is een woord, een verschijnsel een verschijnsel, en ik zal accepteren dat het lijkt te zijn zoals

het op mij overkomt, maar het daarmee niet als de waarheid verkondigen.

Daarom kies ik ervoor het innerlijk werk te laten gebeuren, en me af te stemmen op Dat wat aan al die waarnemingen voorbij gaat, ze overstijgt

> > in feite liegen die mensen, want zij spreken

> > slechts namens hun eigen idee van hoe of wat iets

> > is volgens hen

> Wie wat doet is niet aan ons om op te wijzen lijkt

> me. Namens welk idee spreek jij? Wat is jouw

> bewijs als je de Bijbel niet als standaard neemt?

Ik heb niets aangetoond, en zal dat ook niet proberen te doen

Ik zoek ook niet naar bewijs, want dat is zoeken naar de ondeindige tegenstellingen waar de wereld reeds uit bestaat, en aangezien deze er al schijnen te zijn hoef ik er niet naar te zoeken, immers het een bekrachtigt en ontkracht het ander omdat we denken in ik- en jij, wij- en zij etcetera.

De idee vanwaaruit ik spreek ontstaat gewoon in mij, ik ga daar geen naam aan hangen, en deze kan elke dag herzien worden als dit mij

zo toeschijnt. Ik wens mij niet te beperken tot 1 idee over wat dan ook, maar wens mee te gaan in de stroom die

mij voortdurend meevoert naar dat meeromvattende bewustzijn van Geest

Baldu

• Frederik D

Je draait er om heen. Alweer.

Je had je bron moeten vermelden. Desnoods had je kunnen zeggen: de bron stelt nadere informatie over zijn persoon niet op prijs. Nu heb je gestolen. En dat is immoreel.

En de kans dat God bestaat bestaat, is zeer, zeer klein. En de kans dat de eventuele God de bijbelgod is, is ook zeer, zeer klein.Vermenigvuldig beide kansen met elkaar en je komt uit op nagenoeg nul komma nul.

• Frederik D

Tja, als we jouw antropisch bewijs serieus nemen, dan is er dus ook theo-isch bewijs dat jouw God door iets hogers is geschapen. Etcetera.

Al met al scherm je met het aloude “ontwerpbewijs” in een nieuw jasje. Bedorven wijn in een lekke plestieke zak. Niets nieuws onder de zon. Lucht en leegte.

• Frederik D

Tja, als het heelal (universum) er iets anders uitzag, dan waren we er niet geweest. Dit is een tautologie en bewijst dus niets.

Als de neus van Cleopatra iets langer was geweest, dan had de wereldgeschiedenis er anders uitgezien.