Jij ook.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsEliyahu Schreef:
——————————————————-
> Bs'd
>
> Ik stel voor dat je dan nu even begint met het
> weerleggen van het feit dat 1 + 1 = 2, en dat het
> gras groen is. Want je staat er tenslotte
> helemaal achter dat dat allemaal weerlegd kan
> worden.
Dat 1 + 1 = 2 is dat is zo “afgesproken” door de mens evenals dat het gras groen is. Het wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat dat zo is. Wij hebben dat nu eenmaal nodig hier op aarde. Als ik mijn zoontje van kleins af aan geleerd had dat gras rood was, dan zou hij dat misschien stug volhouden tot z'n dood. Bewijs jij hem dan maar dat het gras groen is. Het is zo omdat iedereen zegt dat het zo is?
En iemand die kleurenblind is moet ook maar aannemen dat gras groen is.
Boris Schreef:
——————————————————-
> Volgens Stephen Hawking ook niet. Dat maak jij
> ervan. Kwestie van niet goed lezen en verkeerd
> interpreteren.
Bs'd
Ik zal het nog even citeren voor je:
Betreffende dit antropische principe schreef één van de grootste wetenschappers die nu leven, Stephen Hawking: “De meeste waardes zouden universums veroorzaken die, alhoewel ze zeer mooi zouden zijn, niemand zouden kunnen bevatten om die schoonheid te bewonderen. Men kan dit zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping van het heelal en de keuze van de natuurwetten, of als ondersteuning voor het sterke antropische principe.”
“Een korte geschiedenis van de tijd”, door Stephen Hawking, blz 139.
“Het is zeer moeilijk om te verklaren waarom het universum begonnen is op precies de manier waarop het begonnen is, behalve als de daad van een God die van plan was om wezens zoals ons te scheppen.” Idem blz 140
Dus daar is het, het wetenschappelijke bewijs dat God bestaat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?