Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat gebeurd er met de goddeloze na het steven?

• Sietse 45

Wat gebeurt er met de goddeloze na het sterven?

De goddeloze zal opstaan voor de Grote Witte Troon. Daar zal hij geoordeeld worden naar zijn werken (Openbaring 20:12). “Verdrukking en benauwdheid zal komen over ieder levend mens die het kwade heeft bewerkt” lezen we in Romeinen 2:9. Als vervolgens blijkt dat diens naam niet staat geschreven in het Boek des Levens zal hij worden geworpen in de Poel van Vuur, dat is de tweede dood (Openbaring 20:14,15). Wanneer eenmaal de dood als laatste vijand zal worden teniet gedaan en daarmee de laatste rangorde van mensen wordt levendgemaakt, dan zal iedere knie zich buigen en alle tong van harte belijden dat Jezus Heer is, tot eer van God de Vader (Filippenzen 2:11). Dan zal God ook alles in hen worden (1Korinthiërs 15:22-28).

Dat God wíl dat alle mensen gered worden wil toch niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren?

God doet al wat Hém behaagt (Psalm 115:3). “Wat Zijn liefde wil bewerken ontzegt Hem Zijn vermogen niet”, zo luidt terecht de tekst van een bekend lied. Vandaar dat 1 Timotheüs niet slechts zegt dat God wil dat alle mensen gered worden, maar ook dat God een Redder is van alle mensen.

Wat de wil van de mens betreft: zelfs het hart van de koning wordt door God bestuurd (Spreuken 21:1). God verhardt én opent harten van wie Hij maar wil (Romeinen 9:18; Handelingen 16:14).

God is GOD en niemand kan Zijn bedoeling en plannen weerstaan (Romeinen 9:20; Job 42:2).

http://www.goedbericht.nl/alverzoening_faq.html#3

Een liefde volle God toch je zou Hem zo in je hart sluiten :D

• LeSage

Wat je met name uit de Spreukentekst zou kunnen afleiden, is dat God als een soort Oerbeginsel van ons bestaan aanwezig is, en daarom als allereerste Oorzaak én uiteindelijk Doel gezien kan worden.

Ik vind dit een bijzonder mooie gedachte in ons bestaan waarin wij denken zoveel te kunnen verklaren, maar ons er nog niet half van bewust zijn hoeveel wij NIET weten en begrijpen.

• Sietse 45

Dat er iets spiritueel's aanwezig is ook in de mens zelf daar zit wel iets in, maar dat alleen een God bestaat betwijfel ik sterk.

Heb een voorbeeld mijn jongste dochter heeft jaren terug voorspelt tijdens de ziekte van mijn vrouw, dat zij een teken kreeg dat Mem

zou overlijden door een hartstilstand dat was toen zij een jaar of 20 was, de oudste had precies het zelfde en dit is dan ook gebeurd.

Zo zijn er meerdere voorspellingen gebeurd die zijn uitgekomen, zelf zit ik zo niet in elkaar ben er te nuchter voor maar vindt dit heel frappant.

Wel bespreken we heel veel dingen met elkaar en gaan er dan serieus er mee om en dat gaat dan ook goed.

We hebben weinig of niks met de Bijbel op zich, niemand gebruikt 'm als uitgangspunt in het leven wel zijn we allemaal sociaal bewogen

tegenover over onze medemensen, dat heeft ons ook zover gebracht door alle omstandigheden wat we zelf hebben ondervonden.

• LeSage

Steven heeft daar vast zelf ook een mening over :D

• LeSage

Ooit heeft een predikant die tekst van “op arendsvleugelen worden wij gedragen” eens zo uitgelegd dat god de diepste bestaansgrond van alles wat leeft is. In God zijn allen één en ten diepste beschermd en geborgd. Ik vond dat prachtig en het raakte me diep. Zelfs al zou ik ooit totaal ongelovig worden, dan nog blijft me dat bij. En als je daarop let vind je (oh sorry SK jij natuurlijk niet en Marjorie en Douce ook niet) dat regelmatig terug in de bijbel.

• Douce.

Ben ik ergens in deze of in de discussie “wij” aanwezig (of Marjorie)? Nee dus.

'k Vind het flauw (tot 2 keer toe) en zoals je elders al kon waarnemen, kan het aanzetten tot…. Als je het als (uit de tent) lokkertje bedoelt, ben je in je opzet geslaagd. Het werkt echter niet motiverend om aan een onderwerp deel te nemen.

Overigens is “je” in algemene zin een gewone manier van discussiëren en is anders dan “wij” (toffe jongens en meiden onder elkaar) in een discussie.

Douce

• ¥ Lotje ­­¥

B)-En wat denk je er zelf van wat is je onderbouwing ? Dacht dat aan mij ook altijd gegeven wordt door jou B)Tja wie kaatst heeft dan de bal terug te verwachten :P

• ¥ Lotje ­­¥

:D

• CU

Mooi toch dat je als gelovige ondanks alles onder de uitverkiezing valt.

Zo sterven en stierven heel wat gelovigen met de volgende woorden: “Och mocht het toch eens komen staan te gebeuren”.

• Boris IP: 81.204.218.66 & IP: 85.159.97.227

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Steven heeft daar vast zelf ook een mening over :D

Zegt alleS over jou