Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat gebeurd er met de goddeloze na het steven?

• Douce.

Nou zeg, het is toch echt een knullige manier om de ergernis in de schoenen van een ander te schuiven.

De Pilatustruc is een oude.

Maar afijn, zand erover, maar nogmaals, ik bepaal waarop ik reageer en hoe, niet jij en……..lange tenen houd ik helemaal niet van, dat is niet van deze regio. Gezemel en gezeur houd ik ook al niet van…………………:D Wel van korte lijnen, duidelijkheid en soms van confrontatie.

Douce

• Douce.

Waarom geen zeer verre achternicht?;) Als je dan toch de joker inzet?

Douce

• Daan

Sytse schreef : Wat gebeurt er met de goddeloze na het sterven?

Die keren terug tot stof.

Voelen niks : Geen pijn ect.

Gr Daan

• Boris

En wat gebeurt er met gelovigen? Die keren niet terug tot stof?

• CU

Nieuwsgierig waarnaar?

Naar waar de goddeloze blijft na zijn dood? En dan daarnaar zoeken in Gods woord?

Zal je toch eerst moeten zoeken naar de oorsprong van Gods woord zoals jij en ik die kennen.

Stel je voor , een aantal mannen in een vergadering stemmen zo'n drie eeuwen na het begin van onze jaartelling over een verzameling boeken en geschriften. dat is toch voor de geloofwaardigheid al zijnde het woord van God van al die boeken een aanfluiting. En wie waren die mannen dan wel? Wel, die waren de toenmalige opkomende kerk van Rome.

We weten niet wat er allemaal destijds in is aangepast, weggelaten en is toegevoegd, zodat je dat nauwelijks een basis van je geloof kan noemen. Sterker, je kan niet kontroleren of er bedrog en manipulatie in het spel is.

Maar barbaars waren die keuzeheren wel want in het oude testament lees je niet anders dan barbaarse verhalen met armetieterige moraal zodat het me wel een belediging lijkt om dat door de gelovigen het woord van God te noemen.

Wel, moet je uit zo'n boek je moraal halen of gaan zoeken naar waar ongelovigen heengaan na de dood?

• Daan

Boris Schreef:

——————————————————-

> En wat gebeurt er met gelovigen? Die keren niet

> terug tot stof?

Ook die keren terug tot stof.

Dat zie je toch om je heen ?

Gr Daan

• Boris

Ik zie om mij heen niet dagelijks mensen tot stof vergaan.

• Daan

Neem eens een kijkje onder een oude grafsteen (:D

• Boris

Rare hobby's heb jij ::o

• Daan

Dat komt ervan als je rare vragen stelt >:D<