Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Israel

• Frederik D

Ik vind dat te simpel. Als jouw God de enige God is, dan behoorde hij zich aan alle volkeren geopenbaard te hebben met dezelfde boodschappen. Ik mis, met name in het OT, de universaliteit.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik vind dat te simpel. Als jouw God de enige God

> is, dan behoorde hij zich aan alle volkeren

> geopenbaard te hebben met dezelfde boodschappen.

> Ik mis, met name in het OT, de universaliteit.

JIJ vind dat God het zo behoorde te doen.

Waarom?

Ennuh, God bekommerde zich ook om anderen, ook in het OT, denk maar aan de inwoners van Nineve.

theo

• Frederik D

Maar Ninevé lag in de buurt.

En ik denk dat mijn mening dat de enige God universaliteit tentoon behoort te spreiden, meer is dan zomaar een meninkje. Mijn mening inzake de universaliteit beschikt over enige dwingende logica (vind ik, :) ).

• theo

Je hebt wel iets weg van Maaren thart.

Opgegroeid in het geloof der vaderen en moederen maar geen weet van de literaire schoonhied van de bijbel.

Zoals Egypte niet het kwaad is maar symbolisch voor het kwaad staat zo staat Nineve voor de wereld rondom.

theo

• Frederik D

Ik denk toch dat je nu aan hineininterpretatie doet.

En de Zondvloed staat symbool voor alle watersnoden? En God zou ons nooit meer straffen met een Zondvloed. …

• Eliyahu

Daan Schreef:

——————————————————-

> > Zegt Paulus ergens dat hij namens God spreekt?

>

> 2 Timotheus 3:16

Bs'd

2 Tim: “14 Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wèl bewust van wie gij het hebt geleerd, 15 en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus. 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.”

Welke geschriften denk je dat het hier over gaat?

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> :)

>

> Als een JG tegen mij over de evolutie begint,

> schud ik meewarig mijn hoofd en deel ik hun mede

> dat hij/zij niet weet waarover hij/zij praat. En

> om te laten zien dat ik wel weet waarover ik het

> heb, begin ik uit te wijden over teleomeren,

> inactief DNA en dergelijke.

Bs'd

Weet je wel zeker dat je weet waar je het over hebt? Het is namelijk “telomeren” en niet “teleomeren”.

• Daan

Dat weet zelfs een JG :D

• Frederik D

Goed zo, :) . Zo leer je nog wat als JG, :) .

(En nu maar hopen dat ik nu geen spelfouten maak; mijn spellingscorrector vindt JG fout, :) )

• Daan

Dan zijn de JG en de joden beter op de hoogte dan jij .

Die weten tenminste waar ze het over hebben :D