Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Israel

• theo

MISschien MIS ik de rk MIS wel te vaak MISter.

• Thea ter Stuk

theo Schreef:

——————————————————-

> MISschien MIS ik de rk MIS wel te vaak MISter.

Maar het scoren van MISpunten kost geen moeite

• Frederik D

Voor mij blijft de God van het OT toch een stammengod, de god van een stam. Mede daarom vind ik de Bijbel menselijk en niet goddelijk. Waarom heeft de god van het OT zich niet op identieke wijze aan alle volkeren geopenbaard met dezelfde tien (patriarchale!) geboden van Mexico via Mauretanië tot Mongolië? Of praatte God alleen maar vroeg-Hebreeuws?

• Frederik D

Weet wat je mist. Een mooie gezongen Latijnse mis is haast even mooi als Piet Zwart op het orgel van de Grote Kerk van Haarlem. Mozart bijvoorbeeld heeft mooie missen gecomponeerd.

• theo

Simpel bedacht en geschreven: God is begonnen als stammengod en heeft het gewonnen van alle andere duizenden goden en godjes en is een God geworden voor alle mensen.

Of is dat ketterij van een gereformeerd jongetje??

theo

• theo

Aai no.

theo

• Frederik D

:)

Als een JG tegen mij over de evolutie begint, schud ik meewarig mijn hoofd en deel ik hun mede dat hij/zij niet weet waarover hij/zij praat. En om te laten zien dat ik wel weet waarover ik het heb, begin ik uit te wijden over teleomeren, inactief DNA en dergelijke.

• Frederik D

Mijns inziens zou er best een synthese mogelijk zijn van een Latijnse mis en de protestantse liturgie (inclusief preek).

• theo

Foei, al dat Roomsche gedoe.

theo

• theo

Wetenschap en wetenschappelijke taal slaat dood en is dus zinloos.

theo