Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een historische Jezus

• Daan

Ik ga het niet verdedigen.

Als jij dat denkt moet jij dat weten.

Dat is jouw vrije wil.

Daan

• Frederik D

Er gebeurt niets tegen de wil van God. Gods wil is wet. En de predestinatie, voorbeschikking, is zeer bijbels.

• Daan

?

Sinds wanneer geloof jij daar in,Frederik ?

• Frederik D

Ik geloof in niets. Maar het gaat mij om de Bijbel. Wat staat er precies in? En het gaat mij om de logica (als God bestaat, dan ….)

• Daan

En wat staat er dan precies ?

Er staat dat Eva de keuze had om wel/niet te eten van de verboden vrucht.

En wat deed Eva ? Eva at……….

Daan

• Daan

Eva wist natuurlijk heel goed wat ze deed.

Genesis 3 : 1-3 : De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de HERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof? 2 Toen zeide de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het geboomte in de hof mogen wij eten, 3 maar van de vrucht van de boom, die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet eten noch die aanraken; anders zult gij sterven.

Vers 6 : En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at. 7

De keuze( vrije wil ) was dus voor Eva.

Daan

• Frederik D

Je verwart twee niveaus, het menselijke en het goddelijke. Voor Eva leek het alsof zij een vrije keuze deed, maar in feite, gezien vanuit goddelijk perspectief, was alles voorbestemd.

En da isuséén an mijn bezwaren tegen de WTG-theologie. Het WTG verwart op zeer naieve beide perspectieven. En aldus is de WTG-theologie geen echte theologie maar op haar best een soort kinderlijke versie van de theologie.

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je verwart twee niveaus, het menselijke en het

> goddelijke. Voor Eva leek het alsof zij een vrije

> keuze deed, maar in feite, gezien vanuit

> goddelijk perspectief, was alles voorbestemd.

Eerder schreef je : Ik geloof in niets. Maar het gaat mij om de Bijbel. Wat staat er precies in? En het gaat mij om de logica (als God bestaat, dan ….)

En wat staat er nu eigenlijk precies in ???

>

> En da isuséén an mijn bezwaren tegen de

> WTG-theologie. Het WTG verwart op zeer naieve

> beide perspectieven. En aldus is de WTG-theologie

> geen echte theologie maar op haar best een soort

> kinderlijke versie van de theologie.

• Daan

Kijk,hier gaat het dus om Frederik.

Wat staat er precies in….

En hoe jij daar persoonlijk over denkt doet niet terzake.

Daan

• Frederik D

De Bijbel zegt op diverse plaatsen dat God almachtig, alwetend en alveroorzakend is.

Bovendien is dat bijbels godsbeeld logischer dan een God die niet almachtig is, niet alwetend en niet alveroorzakend is.

En denk jij echt dat God niet wist waar Adam en Eva waren, toen hij vroeg: waar zijn jullie ?????