Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spartelverse T-rex gevonden die 70 miljoen jaar oud zou moeten zijn

• Frederik D

Ja, dat is het ultieme bewijs dat dino's met mensen wandelden.

• Daan

Elia Schreef:

——————————————————-

> Douce Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Oh….ja, die van de belastingfraude en

> > complottheorieën, was hem even uit het oog

> > verloren.

> > Als je toch zo je geloof aan de man/vrouw moet

> > brengen, is er toch echt iets mis met je DNA of

> > niet dan?

> > Welnu, laat ik het er maar weer op houden dat

> ik

> > God anders zie en zeker mensen die voor Klaas

> Vaak

> > spelen.

> >

> > Douce

>

>

> Laten we eens kijken wat ik schreef… oh ja, ik

> schreef:: het is een leuke video.

> Met leuk bedoel ik, dat je kan lachen,

> ammusement.

> Probeer voortaan even te lezen wat er staat, als

> ik bedoeld had dat het bewijs is, of dat dit nu

> iets was om over te gaan op mijn geloof,

En welk geloof hangt de “ dame” van de straat deze keer aan?

Je bent en blijft amusant ouwe straattrol !

dan had

> ik mij toch echt anders uitgedrukt dame.

>

> Nou succes met Klaas Vaak.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Blijkbaar zijn ze bewaard. De omstandigheden waren

> blijkbaar uitzonderlijk.

Bs'd

Dat karkas is gehakt uit een rotsblok in Hell Creek in Montana.

Vertel even wat die uitzonderlijke omstandigheden waren.

• Frederik D

Ga zelf op onderzoek uit.

En waarom geloof jij niet in bijzondere omstandigheden? Jouw God schept ze binnen en handomdraai.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ga zelf op onderzoek uit.

>

> En waarom geloof jij niet in bijzondere

> omstandigheden? Jouw God schept ze binnen en

> handomdraai.

Bs'd

Ja hoor, geen probleem. Maar jouw evolutie kan dat toch niet?

Montana heeft een landklimaat, met hele hete zomers. Hoe kunnen die zachte delen en die hemoglobine overleven gedurende 70 miljoen jaar?

En ze hebben nu al minstens nog 2 dino's gevonden waarin ze hetzelfde aangetroffen hebben, waaronder 1 van “80 miljoen jaar oud”.

Nu ze weten waar ze naar zoeken moeten vinden ze ze zonder problemen.

Leg dan nu maar eens uit wat die bijzondere omstandigheden waren in dat rotsblok in Hell Creek.

• Frederik D

Beste jongen, niets blijft hetzelfde. Klimaat verandert (ijstijden, wel eens van gehoord?) en continenten zijn in beweging, zij het allemaal stukken trager dan in de pseudogeologie die jij aanhangt.

Het is zeker niet aan jou om te bepalen wat wel en wat niet mogelijk is in de fossilificaties.

• samuel

Als evolutie heeft plaatsgevonden dan zouden in de fossiele kolom voortdurende en geleidelijke veranderingen zichtbaar moeten zijn van de onderste naar de bovenste lagen. In feite zit de fossiele kolom vol met hiaten en discontinuïteiten.a Er ontbreken fossiele schakels tussen allerlei planten,b tussen eencellige levensvormen en ongewervelde dieren, tussen verschillende insectensoorten,c tussen niet-gewervelde en gewervelde dieren,d tussen vissen en amfibieën,e tussen amfibieën en reptielen,f tussen reptielen en zoogdieren,g tussen reptielen en vogel,h tussen primaten en andere zoogdieren,i en tussen apen en andere primaten.j In feite ontbreken er, complete ketens in plaats van schakels. De fossiele kolom is dusdanig uitputtend onderzocht dat we gewoon kunnen concluderen dat deze gaten er daadwerkelijk zijn en dat ze niet meer gedicht kunnen worden.

Polystraat Fossiel. Fossielen die zich uitstrekken over twee of meer sedimentaire lagen (strata) worden polystraat fossielen genoemd. Stel je eens voor hoe snel een boom begraven moet zijn. Als deze langzaam begraven zou zijn, dan zou de top langzaam zijn gaan rotten. Het is duidelijk dat de boom niet door de lagen heen kon bloeien zonder zonlicht en verse lucht. Het enige alternatief is een snelle begrafenis. Sommige polystrate bomen staan ondersteboven, wat in een enorme vloed mogelijk is. Kort nadat de berg St. Helens in 1980 uitbarstte, zagen de onderzoekers dat bomen op overeenkomstige wijze begraven werden in de sedimenten van de meerbodem van het “Spirit Lake”. Dergelijke polystrate boomstammen zijn er in de hele wereld gevonden.

De extreme zeldzaamheid van overgangsvormen in de fossiele kolom houdt stand als beroepsgeheim van de paleontologie. De evolutionaire stambomen waarmee onze studieboeken geïllustreerd zijn hebben alleen maar referenties in de uiteinden en de knooppunten van de takken; de rest is beredeneerd, redelijkerwijs, maar niet bewezen door de fossielen. … We beschouwen onszelf als de enige echte studenten van de natuurhistorie, maar bij het handhaven van onze favoriete theorie van evolutie als gevolg van natuurlijke selectie, hebben we te maken met gegevens die zo slecht zijn, dat we het proces dat we bestuderen nog nooit hebben kunnen verifiëren.” Stephen Jay Gould, “Evolution’s Erratic Pace,” Natural History, Vol. 5, May 1977, blz. 14

Wellicht geeft dit dan de doorslag dat fossilisatie niet miljoenen jaren in beslag neemt en ook niet de garantie is voor evolutie theorie zeker niet aangaande Darwin zijn werk the origin of species en de conclusies die hij en anderen daaraan betrokken.

link:fossiel

Vooral de fossiel in de fossiel is heel verhelderend.

• Frederik D

Tja, je blijft de feiten hardnekkig ontkennen en je in de vreemdste bochten draaien.

Natuurlijk geven de fossielen niet de complete biologische geschiedenis weer. We moeten het doen met enkele brokstukken uit die geschiedenis. Maar wat we bezitten, pleit overduidelijk voor de evolutie. Zo zijn er bijvoorbeeld resten van wezens die geen aap meer zijn maar ook nog geen mens. Duidelijke overgangsvormen tussen de aapachtigen en de mens.

Maar er zijn ook nog andere fossielen. Fossielen in je eigen DNA.

1 - Zo heb je inactief dierlijk DNA. Als dat wordt geactiveerd, krijg je bijvoorbeeld kieuwen of een staart.

2 - Voorts zijn er onzinnige genetische codes. Deze codes komen bijvoorbeeld tussen apen en mensen overeen.

3 - En dan is er nog het knip- en plakwerk van chromosomen. Hierover heb ik het al eerder gehad.

Drie overduidelijke bewijzen pro de evolutie, pro de verwantschap tussen de soorten. Darwin kon slechts van die bewijzen dromen.

Alles in de genetica wijst op het evolutionisme, op de verwantschap tussen de soorten.

Je beroepen op Gould is grote nonsense. Als er een evolutionist was, dan wel Gould.

Als je eerlijk bent, maar creationisten zijn niet eerlijk, dan moet je erkennen dat er op zijn minst sprake is van schijnbare verwantschap tussen de soorten en dat het evolutionisme op zijn minst een zeer sterke theorie is. Sommige creationisten kunnen die eerlijkheid opbrengen. Want ergens hebben ze nog een intellectueel geweten.