Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat wíl God eigenlijk van ons?

• theo

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Het is niet niks. Zeker niet.

> Maar is het zo dat God dat van ons wil - of willen

> alle normaal, redelijk denkende mensen dat zelf,

> wetende dat daar toch geluk en gezondheid voor

> iedereen in liggen?

Natuurlijk maar sluit het ene het andere uit dan?

theo

• theo

Steven Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Steven Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > LeSage Schreef:

> > >

> >

> ————————————————–

>

> >

> > > —–

> > > > Wat wil God van ons?

> > >

> > >

> > > God wil ons!

> >

> >

> > Dat is mooi.

> >

> > En het lijkt me sterk dat, als God iets wil (

> ons

> > volgens jou) dat er geen macht tegenop gewassen

> is

> > die dat tegen zou kunnen houden.

> >

> > Denk jij ook niet?

>

>

> De zonde staat tussen de mens en God en door onze

> door God gegeven vrije wil kunnen we tegen God

> kiezen. Dat zie je aan sommige reacties waarin

> mensen God ontkennen en in sommige vrijzinnige

> reacties van mensen die wel in Hem zeggen te

> geloven maar dan anders.

Een geweldig antwoord, een schitterende reactie.

Behalve dat het niks te maken heeft met wat ik als reactie schreef op jouw reactie.

theo

• Douce.

Lees de posting nog eens……;)

Douce

• Giovanna

ja dat zou kunnen . tja wij denken wat af en we weten het geen van allen . ik vermoed dat we gissen hoe het later in het hiernamaals zou gaan ;)

• LeSage

Dat ook niet - maar waar ik in dit topic op uit ben is niet om te weten wat wij willen, maar wat God wil.

• LeSage

Wat mij in de antwoorden die ik tot nu toe gezien heb opvalt, is dat er maar zelden verwezen wordt naar de bijbel - terwijl die toch volgens velen geldt als de plaats waar je het willen van God terug kan vinden.

• theo

EN… pas goed op jezelf en heb zorg voor de mensen die het wat minder hebben getroffen en kom op tegen onrecht en wat je verder maar wilt in dezelfde trant met andere woorden komt niet overeen met wat we in de bijbel kunnen lezen: Heb je naaste lief als je zelf ??

theo

• Sietse 45

Je bedoelt een sprookjes boek dat bijbel heet?

• samuel

Ach meneer heeft zich naar aanleiding van een andere topic goed verdiept, dat doet me deugd PS.

• samuel

Het verloren schaap

12 Wat dunkt u? Indien een mens in het bezit is gekomen van honderd schapen en één ervan raakt verdwaald, zal hij dan niet de negenennegentig op de bergen laten en heengaan om het dwalende te zoeken? 13 En gebeurt het, dat hij het vindt, voorwaar, Ik zeg u, dat hij zich over dat ene meer verblijdt dan over de negenennegentig, die niet verdwaald waren. 14 Zó bestaat bij uw Vader, die in de hemelen is, de wil niet, dat één dezer kleinen verloren gaat. Matt. 18

38 Want Ik ben van de hemel nedergedaald, niet om mijn wil te doen, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft. 39 En dit is de wil van Hem, die Mij gezonden heeft, dat Ik van alles wat Hij Mij gegeven heeft, niets verloren late gaan, maar het opwekke ten jongsten dage. 40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. Joh. 6

Alstublieft ben jij ook weer bedient.

een christelijke broederzegen, samuel