Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraag aan christenen,

• Douce.

Leer eens beter te lezen wat ik post, voordat je een meter boven je stoel uitkomt.

Douce

• Daan

Steven Schreef:

——————————————————-

> Daan, hier hebben we het al jaren over en ik geef

> de hoop voor je niet op. Wie is Heer?

1 kor. 8:6 : voor ons nochtans is er maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en tot wie wij zijn, en één Here, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem.

• Frederik D

Wat is het verschil tussen “uit wie alle dingen zijn” en “door wie alle dingen zijn”?

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wat is het verschil tussen "uit wie alle dingen

> zijn“ en ”door wie alle dingen zijn"?

God = de Schepper uit wie alle dingen zijn.

Jezus = de knecht door wie alle dingen zijn.

In opdracht van God deed Jezus de dingen die God wilde dat hij zou doen.

• Frederik D

Kortom, “” door wie“ en ”uit wie" zijn hier synoniem.

• Sietse 45

Gjin gerop en gjin geklei, op is op en wei is wei

Geen gedonder of geklier, op is op en weg is weg

• Gonnie

Theo: Opnemen en afstand houden?

Terug lezend zie ik dat ik een dom foutje hebt gemaakt het moest natuurlijk zijn ( of afstand houden.)

• Michiel...

Beste Douce,

Excuses voor het late antwoord. Ik ben niet eerder in de gelegenheid geweest.

Ik denk niet dat wij als christenen veel anders zijn dan de rest. Maar we zouden het wel moeten zijn. Omdat we Jezus moeten navolgen en niet de mensen die het in onze wereld voor het zeggen hebben. Helaas zijn christenen vaak net zo aan de wereld gebonden dan niet christenen.

Deze wereld en al haar leugens gaat voorbij. Maar Jezus en Zijn waarheid blijven tot in eeuwigheid. Een niet geheel onbelangrijk verschil. En dat vele mensen het hierover niet met mij eens zijn begrijp ik best wel maar is verder totaal niet van belang. Ieder mens moet in zijn leven keuzes maken zolang het hem gegeven is om nog te kunnen kiezen.

Met een groet,

Michiel…