Wat bedoel je met de minder fraaie kanten van Jezus?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsWat zijn de gevolgen wanneer we onszelf niet kunnen accepteren:
Ondanks het feit dat de wereld onmogelijke waarden en normen stelt, probeert toch iedereen er bij te horen. Ondanks het feit dat we mogen zijn wie we zijn, wordt ons zelfbeeld bepaald door anderen.
Hoe meer we proberen om aan de eisen van de wereld of van anderen te voldoen hoe meer we op ons zelf gericht raken en gaan inzien dat het ons nooit zal lukken te zijn zoals de wereld dat van ons verwacht. We worden verplicht om een masker te dragen en kunnen niet langer gewoon onszelf zijn. Het gevolg hiervan is onrust en ontevredenheid. grote onzekerheid, faalangst, depressie, gejaagdheid en perfectionisme
Je kan moeilijk omgaan met kritiek.
Je vergelijkt jezelf vaak met anderen.
Je bent geneigd wantrouwig te zijn wanneer iemand oprecht waardering en liefde toont.
Je spreekt liever negatief over jezelf.
Je vindt het moeilijk om met vriendschappen om te gaan.
Je hebt veel behoefte aan bevestiging.
Je bent erg kritisch naar jezelf en naar anderen toe.
Je gaat jezelf een vals imago aanmeten om zo de onzekerheid te verbergen.
De ontwikkeling van je persoonlijkheid wordt hierdoor afgeremd. We kunnen onszelf niet langer meer liefhebben en kunnen ook zo anderen niet meer liefhebben. We komen in een isolement terecht en de liefde en de acceptatie waar we zo naar verlangen lijkt verder weg dan ooit. Op deze manier heeft de boze zijn doel bereikt. Het grootste en machtigste wapen van de boze is de zelfverwerping. Wanneer je jezelf verworpen hebt, ben je totaal verlamd. Je bent niet meer bereikbaar voor de wereld. Je hebt het heel moeilijk met vriendschappen omdat je niet geleerd hebt om lief te hebben en het is ook onmogelijk om te geloven dat God onvoorwaardelijk van je houdt.
Laat je dus niet misleiden en leer jezelf lief te hebben en te accepteren zoals je bent!
5) Hoe jezelf aanvaarden?
Laat je niet langer leiden door de waarden en de normen van de wereld. Deze zijn alleen maar gericht op uiterlijke dingen. Laat je niet langer leiden door wat anderen van je zeggen of van je denken. Laat je leiden door God en hoe Hij naar je kijkt en over je denkt. Geloof niet langer dat de wereld je voldoening kan geven door mooi te zijn, sportief te zijn, goed te presteren. Maar zoek je voldoening in God die werkelijk van je houdt.
Gal 5:1 zegt: ” Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.”
Door jezelf te zien als schepsel van God, door Hem geliefd en geaccepteerd, zul je jezelf kunnen aanvaarden. We moeten leren om niet het denken van de wereld, de ander, maar het denken van God als waarde en norm voor ons leven te zien.
Dit is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan omdat ons negatief zelfbeeld vaak uit ons gevoel voortkomt ( je voelt je waardeloos, je voelt je stom, je voelt je minderwaardig,…)
Dat negatief gevoel worden vervolgens omgezet in gedragingen. Maar wanneer we eerlijk met onszelf zijn merken we op dat aan ons gevoel en gedrag een negatief denken ten grondslag ligt. We moeten niet proberen om ons gevoel of gedrag te veranderen, maar we moeten ons denken aanpakken. Door de Bijbel te lezen, teksten te overdenken, hetgeen in de bijbel staat je zo concreet mogelijk voor te stellen, jezelf er steeds aan te herinneren, kan je Gods normen en waarden over jou overnemen.
http://jesusinsite.wordpress.com/bijbelstudies/studie-per-thema/zelfbeeld/zelfaanvaarding/
Bijvoorbeeld uitspraken als:
“Laat de kinderen tot mij komen.”
“Gaat heen en maak alle volkeren tot mijn discipelen.”
Verder:
De voortdurende verwensingen van andersdenkenden naar de buitenste duisternis, waar het geween is en het tandengeknars.
Hij scheldt tegenstanders uit voor ‘slangen’ en ‘addergebroed’.
Zijn vergelijking van niet-joden met honden.
Zijn weinig liefdevolle houding tegenover zijn familie.
Hij geeft zijn discipelen niet eens gelegenheid hun overleden vader te begraven.
Zijn soms wel erg propagandistische verhaaltjes. (de zaaiende herder bijvoorbeeld).
Richard II Schreef:
——————————————————-
> Bijvoorbeeld uitspraken als:
> “Laat de kinderen tot mij komen.”
> "Gaat heen en maak alle volkeren tot mijn
> discipelen."
Met deze schitterende liefdevolle teksten bedoel je de minder fraaie kanten van Jezus? Waarom?
>
> Verder:
> De voortdurende verwensingen van andersdenkenden
> naar de buitenste duisternis, waar het geween is
> en het tandengeknars.
Voor sommige mensen werken die spotjes van veilig verkeer Nederland ook al niet. Beetje doof voor waarschuwingen of gewoon eigenwijs?
> Hij scheldt tegenstanders uit voor ‘slangen’ en
> ‘addergebroed’.
Jezus is de waarheid en wie Hem ontkent volgt de leugen en lispelt met z'n tong om de waarheid te ontkennen.
> Zijn vergelijking van niet-joden met honden.
Jezus heeft het niet over niet Joden maar tegen hen die onbeschaamd de rechte leraren met hun lasteringen aanblaffen en bijten. Waren er in die tijd ook al prikborden?…
> Zijn weinig liefdevolle houding tegenover zijn
> familie.
Ik hoop dat je net zo'n goede relatie met je moeder hebt als Jezus met Maria, zoals uit de Bijbel blijkt.
> Hij geeft zijn discipelen niet eens gelegenheid
> hun overleden vader te begraven.
Met de doden die de doden maar moeten begraven (Mat 8:22 en Luk 9:60) wil Jezus zeggen degene die in hun zonden leven, die worden geestelijk dood genaamd (zie 1 Tim 5:6 en Op 3:1).
> Zijn soms wel erg propagandistische verhaaltjes.
> (de zaaiende herder bijvoorbeeld).
Wat propageert Jezus en wat doet Hij met het onkruid tussen het graan?
Sytse Kees Schreef:
——————————————————-
> Ik hanteer mijn eigen waarden en normen Steven en
> laat me niet beinvloeden
> door wat een ander me in mijn oor fluistert, en
> wat haaks staat op mijn eigen persoonlijkheid.
Wat maakt het dat jouw waarden en normen en je persoonlijkheid niet onder invloed staan van deze wereld?
Van kinderen dien je als gelovige af te blijven.
Alle dictators dromen ervan alle volkeren aan zich te onderwerpen.
Omdat iemand het niet met je eens is, moet hij maar voor eeuwig branden en knarsentanden in de buitenste duisternis?
Bijbel en gelovigen vertellen voornamelijk leugens over Jezus.
Jezus vergeleek de Samaritanen met honden.
Zo goed was die relatie tussen Jezus en zijn familie niet.
De vader van die discipel was niet geestelijk dood, maar gewoon dood. Jezus ging soms tegen de wet in, maar in dit geval stelde hij zich wel heel erg asociaal en wettisch op.
Iemand die geen interesse heeft voor de boodschap wordt in de propaganda van Jezus als onkruid afgedaan.
Richard II Schreef:
——————————————————-
> Van kinderen dien je als gelovige af te blijven.
Met deze uitspraak diskwalificeer je je eigen woorden. Heb jij geen geloof in een goede opvoeding voor kinderen en geloof jij niet dat het beste goed voor ze is? Dan kan jij als ongelovige beter bij kinderen wegblijven.
>
> Alle dictators dromen ervan alle volkeren aan zich
> te onderwerpen.
Hoe zou dat nu komen?
>
> Omdat iemand het niet met je eens is, moet hij
> maar voor eeuwig branden en knarsentanden in de
> buitenste duisternis?
Als iemand niet in de waarheid is moet hij in de leugen zijn? Niet moeten maar is/zal.
>
> Bijbel en gelovigen vertellen voornamelijk leugens
> over Jezus.
Je hebt dus wel geloof, je gelooft dat dat leugens zijn. Waar baseer je dat op?
>
> Jezus vergeleek de Samaritanen met honden.
Jezus vertelde over de barmhartige Samaritaan
>
> Zo goed was die relatie tussen Jezus en zijn
> familie niet.
Waar baseer je dat op als je gelooft dat de Bijbel leugens verkondigt?
>
> De vader van die discipel was niet geestelijk
> dood, maar gewoon dood.
De motieven van de leerling waren niet in de wil van God (= zonde) en dood is niet gewoon.
> Jezus ging soms tegen de
> wet in,
Zo interpreteerde Joden dat. Ben jij Joods en geloof je dat gedeelte van de Bijbel ineens wel?
> maar in dit geval stelde hij zich wel heel
> erg asociaal en wettisch op.
Je zou Hem bijna willen kruisigen, is het niet?
>
> Iemand die geen interesse heeft voor de boodschap
> wordt in de propaganda van Jezus als onkruid
> afgedaan.
Is dat erg als je er niet in gelooft of heeft het dan toch waarde? Als dat zo is doe er dan wat aan en ga op je knieën en maak je klein voor onze grote God.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?