Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

theologie

• Douce.

Wat heb jij veel vragen aan de prikkers, waarom? (Om ook maar eens wat te vragen, is dat een bekeringstechniek?? Of een manier om mensen te laten struikelen wellicht?????? Om maar eens wat te vragen?????)

Ik lees slechts vragen vragen vragen van jou.

Btw, weet jij iets van het opvoeden van kinderen? En hoe weet je dat, geleerd? Uit ervaring? Of van je ouders? Hoeveel heb je er opgevoed? Wat zijn je papieren om het te weten hoe opvoeding hoort te gaan?

Om maar eens een paar vragen te stellen………………………………….

Als je weinig van opvoeding afweet, zelf evt. niet opgevoed bent, er niets over weet, er niets over hebt geleerd, houd dan je betweterige kwaak dicht.

Douce

• Richard II

Kinderen dienen van religieuze indoctrinatie verschoond te blijven. Zo simpel is dat. Jezus zag dat niet in. En nog minder zag hij in hoeveel schade hij met deze uitspraak aanrichtte. Christenen praten altijd het bestaan van hun paplepelscholen goed door te verwijzen naar deze uitspraak.

Jezus streefde naar een erg eenzijdige, monotone, eenvormige wereld, waar iedereen hetzelfde denkt en gelooft. Juist diversiteit en verscheidenheid geven glans aan het menselijk bestaan.

Die buitenste duisternis is onrechtvaardig en bangmakerij.

Dat baseer ik op de leugens die in de bijbel staan. De zogenaamde voorspellingen van profeten, zijn vermeende wonderen, zijn vermeende opstanding, zijn vermeende lijden voor onze zonden, zijn vermeende hemelvaart etc. Allemaal leugens.

Barmhartig of niet hij vergeleek Samaritanen met honden.

Als je de bijbel als waarheid aanneemt, zoals jij, dan moet je zeker erkennen dat Jezus zijn familie zeer grof bejegende.

God kan zoveel willen. Het is hardvochtig van Jezus dat hij die discipel zijn vader niet liet begraven. Niet erg fraai dus.

Het gaat er niet om of ik hem wil kruisigen, het gaat erom dat Jezus zich wettisch gedroeg en zich dus van een minder fraaie kant liet zien. Je gaat niet op mijn bezwaar tegen Jezus in.

Dat is inderdaad erg en dus ook weer minder fraai van Jezus. Veel van Jezus propaganda is tamelijk inhoudsloos, geeft alleen maar aan dat je zou moeten geloven.

Het zit niet lekker op m'n knieën. Voor ‘jullie grote god’ heb ik dat niet over.

• theo

Richard II Schreef:

——————————————————-

> >Maaaar verwachten we een oneerlijke oplossing wel

> van Jezus?

> >Want DAT maakt het toch vrij ongebruikelijk.

>

> Dat hangt ervan af hoe je tegen Jezus aankijkt.

> Als je hem ziet als een gewoon mens, dan kan hij

> best wel eens oneerlijk zijn.

> Als je hem ziet als een onfeilbare liefdevolle

> god, dan heb je een probleem om zijn minder fraaie

> kanten uit te leggen.

Vind jet het oneerlijk wat Jezus voorstelt in de gelijkenis die ik ter overweging gaf?

theo