Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Theologie-vraagje: het nut van de opstanding

• perihelium

Als dat die naastenliefde is waar je het over had dan mag je mijn portie aan fikkie geven.. Waarom ga je niet op de Bijbelteksten in waar je om vraagt?

• BOAZ

1 Korinthiers 15:12 Indien nu van Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe komen sommigen onder u ertoe te zeggen, dat er geen opstanding der doden is? 13 Indien er geen opstanding der doden is, dan is ook Christus niet opgewekt. 14 En indien Christus niet is opgewekt, dan is immers onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof. 15 Dan blijken wij ook valse getuigen van God te zijn, want dan hebben wij tegen God in getuigd, dat Hij de Christus opgewekt heeft, die Hij toch niet heeft opgewekt, indien er geen doden opgewekt worden. 16 Immers, indien er geen doden opgewekt worden, dan is Christus ook niet opgewekt; 17 en indien Christus niet is opgewekt, dan is uw geloof zonder vrucht, dan zijt gij nog in uw zonden. 18 Dan zijn ook zij, die in Christus ontslapen zijn, verloren. 19 Indien wij alleen voor dit leven onze hoop op Christus gebouwd hebben, zijn wij de beklagenswaardigste van alle mensen.

Een normale Bijbeltekst, niets met zuigen te maken.

In dit hele draadje draai jij om de vraag heen of de lichaamlijke opstanding van de Here Jezus Christus een essentiel onderdeel is van het christelijke geloof.

Ontkenning van de lichaamlijke opstanding of het vergeestelijken zijn holle klanken.

2 Timotheus 2: 15 Maak er ernst mede u wèl beproefd ten dienste van God te stellen, als een arbeider, die zich niet behoeft te schamen, doch rechte voren trekt bij het brengen van het woord der waarheid. 16 Maar vermijd de onheilige, holle klanken; want zij zullen de goddeloosheid nog verder drijven, 17 en hun woord zal voortwoekeren als de kanker. Tot hen behoren Hymeneüs en Filetus, 18 die uit het spoor der waarheid geraakt zijn met hun bewering, dat de opstanding reeds heeft plaatsgehad, waardoor zij het geloof van sommigen afbreken. 19 En toch staat ongeschokt het hechte fundament Gods met dit merk: De Here kent de zijnen, en: Een ieder, die de naam des Heren noemt, breke met de ongerechtigheid.

Boaz.

• theo

Omdat ook DIE bijbeltekst niet spreekt over naar de hel gaan na het aardse bestaan wanneer iemand niet wil/kan geloven dat Jezus daadwerkleijk is opgestaan.

Overigens A) moet je volgens mij de “”de naastenliefde“” maar uit mijn geciteerde deel van Boaz halen.

Overigens B ) Wat is dat toch met bijbeltekstensmijterij zonder op mijn tamelijk eenvoudige maar blijkbaar moeilijk te beantwoorden vraag in te gaan.

theo

• theo

En DAT begrijp ik niet.

Als jij tegen je geliefde zegt dat ze een juweeltje is en dan blijkt ze niet letterlijk een edelsteen te zijn maar een lieve partner van vlees en bloed is dat dan niet geloofwaardig?

• theo

Ben ik nou zo slim of anderen zo dom?

Ik geloof in de lichamelijke opstanding van Jezus maar kan iemand ( IEMAND OF NIEMAND) mij aangeven waar staat dat als mensen dat niet willen of kunnen geloven na hun aards bestaan nooitophoudend naar de hel gaan??

Ik denk dat ik dit nu al zo'n 33 keer heb gevraagd maar ik krijg nooit antwoord, van niemand.

Nou is dat ook niet verplicht( dat heb ik even zovele malen al geschreven) maar geef dan gen reactie.

theo

• BOAZ

Als ik onderstaande lees dan vraag ik mij af wie de loochenaar en de huichelaar is? want het is een spottende en snerende opmerking over iets dat ik aan Ellen schreef:

http://theologie.startpagina.nl/prikbord/12775604/12814374/re-occulte-c1000-actie-ontmaskerd!#msg-12814374

Boaz.

theo Schreef:

——————————————————-

> Maar wat dan te denken van de openbaring van het

> evangelie van Jacpaufilipenzcolossogenesis met

> zijn exodus van deuteronieke gedachten over

> canonieke geschriften door Ruthische Boazzen in

> verhouding tot de koran mbt boedhisytische

> monniken in het kader van kabouter plop die ging

> samen wonen met roodwolfje?

>

> Heb je daar echt geen mening over?

Ik wel over jou, een totaal niet serieus te nemen atheist die denkt dat hij gelovig is.

Als ik jouw zogenaamde grappigheid lees, dan vraag ik mij af of jij in Mongolie verwekt bent.

Boaz.

• theo

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Als ik onderstaande lees dan vraag ik mij af wie

> de loochenaar en de huichelaar is? want het is een

> spottende en snerende opmerking over iets dat ik

> aan Ellen schreef:

>

> http://theologie.startpagina.nl/prikbord/12775604

> /12814374/re-occulte-c1000-actie-ontmaskerd!#msg-1

> 2814374

>

> Boaz.

>

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Maar wat dan te denken van de openbaring van het

>

> > evangelie van Jacpaufilipenzcolossogenesis met

> > zijn exodus van deuteronieke gedachten over

> > canonieke geschriften door Ruthische Boazzen in

>

> > verhouding tot de koran mbt boedhisytische

> > monniken in het kader van kabouter plop die ging

>

> > samen wonen met roodwolfje?

> >

> > Heb je daar echt geen mening over?

>

> Ik wel over jou, een totaal niet serieus te nemen

> atheist die denkt dat hij gelovig is.

> Als ik jouw zogenaamde grappigheid lees, dan vraag

> ik mij af of jij in Mongolie verwekt bent.

>

> Boaz.

Ik zeg het zelden of nooit van een mens maar ik vind je een schoft vanwege het beledigen van mensen die met grote zorgen een kind op moeten voeden met het syndroom van Down..

En zeker de naam christen onwaardig.

theo

• Frederik D

Als die Jezus-verhalen symbolisch zijn, dan is ook die opstanding symbolisch, zo ook het godszoonschap et cetera.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Als die Jezus-verhalen symbolisch zijn, dan is ook

> die opstanding symbolisch, zo ook het

> godszoonschap et cetera.

Wat een rare gedachtengang.

Als jij je geliefde een juweeltje noemt en dat blijkt ze niet letterlijk te zijn als edelsteen maar als een lieve vriendin/echtgenote bestaat ze eigenlijk niet echt en heeft ze gisteren niet heerlijk voor je gekookt en heeft ze niet de liefde met je bedreven?

theo

• Frederik D

Ja ja …