Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Theologie-vraagje: het nut van de opstanding

• theo

Jawel hoor, heb je hier niet genoeg aan ?

Ik weet dat de waarheid soms hard is, het probleem met jou is dat je die waarheid over jezelf niet (in)ziet.

Voor de rest Boaz, je doet maar wat je denkt tr moeten doen, je schrijft maar wat je denkt te moeten schrijven.

Ik zal proberen je zuigen te negeren en zal pogingen doen om niet meer op je te reageren.

Oftewel, je zuigt maar een end weg

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik heb niks van Douce overgenomen.

Dit is wat Douce schreef:

http://theologie.startpagina.nl/prikbord/12775604/12815166/re-occulte-c1000-actie-ontmaskerd!#msg-12815166

En mijn response was:

http://theologie.startpagina.nl/prikbord/12775604/12817506/re-occulte-c1000-actie-ontmaskerd!#msg-12817506

Een “Mongool” is niet iemand met het syndroom van down.

Maar de gedachte om jou te zien in de Josti band met Boeddhistische klankschalen vond ik wel hilarisch.

Boaz.

>

> Je bent een huichelaar en roddelaar en zuiger en

> een schoft.

>

> theo

• Ellen-Josee

M'n beste, ik ga niet over de hel, dus ik houd me er niet mee bezig.

Gr Ellen

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Jawel hoor, heb je hier niet genoeg aan ?

>

> Ik weet dat de waarheid soms hard is, het probleem

> met jou is dat je die waarheid over jezelf niet

> (in)ziet.

>

> Voor de rest Boaz, je doet maar wat je denkt tr

> moeten doen, je schrijft maar wat je denkt te

> moeten schrijven.

>

> Ik zal proberen je zuigen te negeren en zal

> pogingen doen om niet meer op je te reageren.

>

> Oftewel, je zuigt maar een end weg

Buiten de Bijbelteksten om, die volgens jou ook onder zuigen vallen, heb jij nog geen zinnig antwoordt gegeven.

Boaz.

• BOAZ

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Als dat niet in de bijbel staat, dan kunnen zij

> het moeilijk schrijven waar het staat en houden

> zij zich maar van de domme want er vooruit komen

> dat het niet in de bijbel staat, zetten zij

> zichzelf voor gek en ja dat is natuurlijk ook sneu

> dat zij er niet mee kunnen dreigen.;)

Negeer de liefde van God en blijf in de veroordeling.

Johannes 3:14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. 20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; 21 maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn.

Boaz.

• Sietse 45

Steeds weer het oude liedje herhalen BO wordt niet vervelend.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jezus is verschenen aan Paulus/Saulus? Hoe dan? in

> zijn lichamelijke gedaante? Of als vizioen?

In zijn verheerlijkte lichaam en niet als VISIOEN(:P)

>

> En zouden die anderen Jezus dan ook niet in een

> vizioen hebben gezien?

Nee, kan jij een visoen aanraken en voelen? Johannes 20:24-29.

Kan een visioen eten Lucas 24:36-48.

>

> Die lichamelijke opstanding is quatsch?

Bijbels gezien is de lichaamlijke opstanding een feit of het natuurlijk te verklaren is of niet.

Evolutie is quatsch!

Boaz.

• Ellen-Josee

Om even in het kader van deze discussie te blijven: er staat nergens letterlijk in die Bijbel dat de aarde plat is.

• Frederik D

Zolang de Josti band nog niet is genezen door een Zijlstra ….

• Frederik D

Nee, natuurlijk niet. Goedemorgen, zeg, jij bent snugger.

Het hele MO geloofde in de platte aarde. Als Israël niet in de platte aarde had geloofd, dan had er in de Bijbel expliciet gestaan: haha, de Egyptenaren, de Filistijnen et ceteri geloven in de platte aarde maar de aarde is bol. Let op: bol, niet rond. Ook nog zoiets. Groot verschil.

Het wereldbeeld sprak blijkbaar voor zich. Okay, dat kan dus alleen maar een platte aarde zijn geweest. En op impliciete wijze staat het er duidelijk: de aarde is plat. Plat met daarboven een fysiek uitspansel. Ook zoiets, dat uitspansel !!!!! Staat in de Bijbel, hoor. Maar het bestaat niet !!!!!!!!! Dat uitspansel heeft alleen zin boven … een platte aarde.

Goed lezen is een kunst wat biblicisten niet verstaan. De aarde in de Bijbel is plat. Even plat als de aarde in de omringende culturen.