Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Theologie-vraagje: het nut van de opstanding

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ha ha, jij hebt een bepaald beeld van de hel, en

> je meent ook nog dat jouw beeld wel zal kloppen.

>

> Maar jouw beeld over God en Jezus veranderd steeds

> gezien dat je steeds wisselt van geloof,eerst kwam

> Jezus met God s'nachts bij jou op bezoek, en Jezus

> noemde je bij naam en daar was je van overtuigd

> dat dat echt was, want je was bevrijdt van pijn en

> niet lang daarna zette jij Jezus in een

> kwaaddaglicht en vond jij Hem een leugenaar,en

> werd jij joods en een jaar later ben je weer

> christen geworden en is al je redelijkheid zoek.

>

> Jij draait steeds van geloof en je wilt ook nog

> dat je serieus wordt genomen,?

Jij blijft steeds hetzelfde, er zit geen ontwikkeling in en dat is jammer!

Gonnie, jij kunt mij niet veranderen, de enige die je veranderen kan, dat ben je zelf.

En op je vraag of ik serieus genomen wil worden kan ik je als antwoord geven dat ik alleen schrijf voor diegenen die er wat aan hebben.

Ik vraag daarom ook netjes aan PS of hij het wil horen en als hij niet geinteresseerd is, dan laat ik mijn inzicht achterwege. Ik hoef niet zo nodig hoor!

Als jij er niets aan hebt, dan ga je toch lekker punniken of ga een beetje koffie leuten met je vriendinnen, maar val mij er niet mee lastig.

Ik heb namelijk niets aan dat verwijtende gezeur van je en een ander heeft ook niets aan dat vette ego van je.

• Frederik D

Je kletst overduidelijk.

Jij zegt dat ongelovigen voor de hel kiezen. Daarop zei ik: kies jij ook voor de hel want jij gelooft niet in Allah en wie niet in Allah gelooft gaat naar de hel? Daarop kreeg ik geen inhoudelijk commentaar. Kies jij voor de hel?

Jouw punt 3 slaat nergens op. Want dat beweerde ik niet. Goed lezen is een kunst die jij niet echt verstaat.

En bij mijn weten heb jij nooit aan echte theologie gedaan gezien jouw niveau van kennis en debatteren.

• Frederik D

Dus andermans leed is jouw plezier?

Waarom genezen die “genezers” wel vage aandoeninkies van hysterische vrouwen maar nooit iemand met het syndroom van Down? Of is die vraag ook weer te moeilijk? En de vorige vraag ook?

• Gonnie

Oh, jij bent dus blij als ouders een verstandelijk gehandicapt kind krijgen want dat verschaft de mensen weer veel plezier.:S

• Frederik D

Allejezus, ben jij nou zo dom of …

Ik heb duidelijk gezegd: verwar rond niet met bol. En jawel, Mien snugger verwart rond met bol. Godsallemachtig, schrijf ik nou echt voor de K van de K? Het gaat niet om een bol maar om een ronde platte (!!!!!) schijf. Daarover zijn alle bijbelgeleerden het eens, behalve natuurlijk de fanate verblinde biblicisten.

Uit de tekst blijkt niet dat de aarde door de ruimte zweeft, beweegt. De aarde hangt in de tekst onbeweeglijk boven het niets. Het niets … Dat bestaat toch niet volgens Boaz? Maar als de Bijbel het over het niets heeft, bestaat het plots wel?

Die tekst zegt niets over planeten. Leer eens lezen. Planeten waren toen sterren, dwaalsterren, sterren zonder vaste plaats.

Etcetera.

• Frederik D

Kijk jij maar naar het niets in je Bijbel. Zie bericht van Elia.

En haal eens het zaagsel uit je oren en ogen. Hoe vaak heb ik je al gezegd dat dat Niets een iets is?

Het is me wat met jou. Zaagsel alom.

• Daan

Elia Schreef:

——————————————————-

> Gonnie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ha ha, jij hebt een bepaald beeld van de hel,

> en

> > je meent ook nog dat jouw beeld wel zal

> kloppen.

> >

> > Maar jouw beeld over God en Jezus veranderd

> steeds

> > gezien dat je steeds wisselt van geloof,eerst

> kwam

> > Jezus met God s'nachts bij jou op bezoek, en

> Jezus

> > noemde je bij naam en daar was je van overtuigd

> > dat dat echt was, want je was bevrijdt van pijn

> en

> > niet lang daarna zette jij Jezus in een

> > kwaaddaglicht en vond jij Hem een leugenaar,en

> > werd jij joods en een jaar later ben je weer

> > christen geworden en is al je redelijkheid

> zoek.

> >

> > Jij draait steeds van geloof en je wilt ook nog

> > dat je serieus wordt genomen,?

>

>

> Jij blijft steeds hetzelfde, er zit geen

> ontwikkeling in en dat is jammer!

>

> Gonnie, jij kunt mij niet veranderen, de enige die

> je veranderen kan, dat ben je zelf.

>

> En op je vraag of ik serieus genomen wil worden

> kan ik je als antwoord geven dat ik alleen schrijf

> voor diegenen die er wat aan hebben.

Niemand heeft er iets aan , dus hou alle onzin die je hier neerkwakt maar voor jezelf, schijnheilige draak.

> Ik vraag daarom ook netjes aan PS of hij het wil

> horen en als hij niet geinteresseerd is, dan laat

> ik mijn inzicht achterwege. Ik hoef niet zo nodig

> hoor!

> Als jij er niets aan hebt, dan ga je toch lekker

> punniken of ga een beetje koffie leuten met je

> vriendinnen, maar val mij er niet mee lastig.

Goed idee Zwarte Magica

Ga jij nu maar lekker keuvelen met je vriendinnen ( al betwijfel ik of jij die wel hebt) en kleurplaatjes inkleuren of zo,dan kun je weer lekker net doen asof je kunstenares bent.

> Ik heb namelijk niets aan dat verwijtende gezeur

> van je en een ander heeft ook niets aan dat vette

> ego van je.

Klopt weer helemaal,Elia Pelia de Toverknol heeft een enorm ego , waar ze zich de hemel mee inprijst,dat moet ze dan ook wel zelf doen,want er is niemand anders die het doet.

Veel plezier met je kleurplaatjes egotripper !

• theo

Met iemand eens zijn of niet, iemand geweldig vinden of iemand een zeurpiet vinden, moet het altijd met gescheld gepaard gaan?

Ik vind dat Boaz een schofterige opmerking heeft gemaakt en ik noemde hem een schoft maar moet ik op ieder bericht van hem reageren en hem iedere keer een schoft blijven noemen? Ik negeer hem dan liever.

Een ideetje voor jou?

theo

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Met iemand eens zijn of niet, iemand geweldig

> vinden of iemand een zeurpiet vinden, moet het

> altijd met gescheld gepaard gaan?

>

> Ik vind dat Boaz een schofterige opmerking heeft

> gemaakt en ik noemde hem een schoft

En dat doe je nu nog eens dunnetjes over,zodat iedereen het maar goed weet hoe een grote schoft Boaz wel niet is en hoe goed jij bent.

Zeg Theo, blijf je aan de gang met de boel te verdraaien over Boaz ?

Boaz heeft allang uitleg gegeven…..en wie houdt er maar niet over op ? Of heb je iets over het hoofd gezien ?

http://theologie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1652,12775604,12817506#msg-12817506

maar moet ik

> op ieder bericht van hem reageren en hem iedere

> keer een schoft blijven noemen? Ik negeer hem dan

> liever.

>

> Een ideetje voor jou?

>

>

>

> theo

• perihelium

Geloven in een placebo god geeft inderdaad geen zekerheid..

Hoe zie je de volgende teksten die wel over 100% zekerheid spreken?

1 Korintiërs 1 4-9

Ik dank mijn God altijd voor u, omdat hij u in Christus Jezus zijn genade heeft geschonken. Door hem bent u in elk opzicht rijk geworden. Alles wat u zegt en al uw kennis bewijst dat het getuigenis over Christus bij u verankerd is, en hierdoor ontbreekt het u terwijl u op de komst van onze Heer Jezus Christus wacht, aan geen enkele gave van de Geest. Hij is het ook die u tot het einde toe de zekerheid geeft dat u geen blaam zal treffen op de dag van onze Heer Jezus Christus. God, door wie u geroepen bent om één te zijn met zijn Zoon Jezus Christus, onze Heer, is trouw.

1 Johannes 5:14

Wij kunnen ons vol vertrouwen tot God wenden, in de zekerheid dat hij naar ons luistert als we hem iets vragen dat in overeenstemming is met zijn wil.