Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Uw koninkrijk kome

• Ellen-Josee

Nou ik vind dat je dat toen heel goed aangepakt hebt.

Ja en mijn nicht, dat had ik tijdens dat eerste gesprek al door dat het teveel voor haar was geworden.

Wij moesten toen het telefoongesprek afbreken, want het werd tijdens het praten steeds erger met haar.

Ze moest het mij toch vertellen, maar eigenlijk beleefde ze alles weer opnieuw. Dat is gewoon niet goed.

• Ellen-Josee

Ja dat lijkt op dat van mijn tante, al was die niet dement. Maar als je oud bent, zo ziek en door de medicijnen dan werken de hersens ook niet meer geweldig natuurlijk. Dat ze dan de hele nacht op de wc gezeten heeft en er afgevallen is en misschien wel uren daarnaast op de grond heeft gelegen tot mijn nicht haar vond, ja dan raakt iemand daardoor goed in de war. Ik moet er niet aan denken zeg, dat je niet goed kan lopen en je wordt door die ziekenzaal heen gemept omdat het niet snel genoeg gaat.

Mijn ‘oudtante’ van 87 die beroofd is, zit in een verzorgingstehuis. Die is heel pienter vind ik. Maar na die beroving werd ze behoorlijk onzeker, durfde haast de straat niet op en dan belde ze mij: om allerlei dingetjes te bespreken waar ze eerst zelfstandig over beslist had. Dus dan gaat het geestelijk snel bergafwaards door dat soort incidenten.

Ik ga nu echt pitten, spreek je later weer ;)

• Gonnie

Onder de vele goede verzorgers en verpleegkundigen zijn er ook die sadistische mentaliteit hebben die op gluiperige wijze de hulpbehoeftigen behandelen, ik wil er verder er niet op doorgaan maar die verhalen van Ellen en Lotje geloof ik. Die misstanden gebeuren.

• ¥ Lotje ­­¥

ik heb laatst ook een youtube filmpje gezien van een helpster thuis en een oude man . ik heb al gezocht maar kan het niet meer vinden als ik het tegen kom zal ik het laten zien daar werd ook een man hard behandeld en geduwd . . maar dat heb je ook met kinder meisjes of oppas . tis niet alleen in terhuizen . ook daar is een filmpje van dat een oppas een kind helemaal dubbel vouwde de beentjes en een kussen in het gezicht drukte om stil te houden . moet toch nog eens zoeken hoor misschien weten dat andere ook wel of kunnen het eens plaatsen .

• Gonnie

Het zou niet zo gek zijn om in verzorgingshuizen verborgen camera's te plaatsen.

• theo

Maar ik geloof de verhalen ook wel hoor !!!

Geen misverstand daar over.

• ¥ Lotje ­­¥

Theo tis zo: ik zag het ook altijd voor mooi . voor de oudere mensen die niet meer thuis konden wonen . Dacht ook altijd mooi dat er toch een opvang is en kan in dit land . Maar na het werk wat ik daar gedaan heeft ben ik het anders gaan zien. . Maar het is niet alleen in tehuizen . Neem de oppas maar eens over kinder dagverblijven daar hoor je links en recht ook verhalen van . Dat niet deugd. Hier rommelt in het land best heel veel dingen, die een mens soms niet zien .

Zo maakte ik gisteren ook wat mee in een gewone supermarkt . Dat je normaal ook niet zo ziet want je loop ingedachte je boodschappen bij elkaar te pakken . Maar ik stond even te praten met een goede bekende vlak bij het brood . Waar je broodjes en cadetjes zelf mag pakken met een tang . Nou vraag ik het je let daar eens op ;) Ik heb daar in een korte tijd zeker 8 mensen gezien die met hun handen aan de broodjes voelen of ze vers zijn of zoiets . en dan doorlopen . Eentje stond de broodjes ook met haar handen te pakken .Nou ik dacht zal toch eens zeggen waar nu een hoop mensen bij staan dat er een tang ligt om ze te pakken . dus gedaan . de rest gaf me inderdaad gelijk . Dan staat er een juffrouw zo,n zaterdags hulp wat in de rondte te kijken . ik zei ook tegen haar zeggen jullie daar nu niks van ?? ja als we het zien wel . ik zei je staat er met je neus op en je zegt niks . Volgende keer als ik het weer eens zie wordt het wel tegen de chef gezegd . over een tijd en nu komt de clou weer. kunnen we met zijn allen weer om een injectie wat zogezegd overgebracht wordt net als toen met die koeienziekte of wat het was dat op mensen kon slaan en heel het land in paniek van raakte.ik heb er geen gehaald laat ik dat je zeggen laat me niet gek maken .Maar zo is het met de broodjes ook, je moet dikwijls je handen wassen werd er toen gezegd ,en daar zit jan en alleman aan de broodjes te voelen . Er zouden best mensen geweest zijn die hun handen niet wassen , of net hun neus gesnoten heeft ect. lekker fris toch maar of niet???

Als je ogen eens open houd en een goed oplet zie je veel gebeuren wat niet klopt;)

• Gonnie

Je bent mij er ééntje Lotje,:D Maar als ik broodjes koop zijn ze altijd verpakt in foliezakken, wel zo hygienisch

• Ellen-Josee

Ja, ik hoop dat niemand hier, daar ooit slachtoffer van wordt.

• Ellen-Josee

Daar ben ik ook wel voor. En in kinderdagverblijven en waar de koorknapen zingen onder leiding van een geestelijke enz.