Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opnieuw de platte aarde.

• Gonnie

Als jij weet dat Boaz het beslist niet wil snappen waarom ga jij er dan steeds weer op in, het is zo een gebed zonder end.

• Douce.

Just for fun misschien?….;)

Douce

• Gonnie

Misschien vinden zij het leuk maar het wordt eentonig, liever een leuk muzikaal stukje.;)

• Ellen-Josee

Tjonge! Ik bleef niet zo lang op voor zoiets…

;)

• Frederik D

Ik heb je argumenten gegeven waarom jij niets hebt weerlegd.

Die argumenten zijn:

- dageraad en achemering veronderstellen geenszins een bolle (geen ronde!) aarde

- lang niet iedereen was toendertijd een nuchtere Frederik; integendeel zelfs, want alle oude culturen in het Midden-Oosten gingen van een platte aarde uit en empirische wetenschap bestond nog niet; de wilde speculatie van Eliyahu dat de Hebreeuwse cultuur een uitzondering vormde, is te zot voor woorden en de oude Hebreeuwse cultuur wordt aldus dan ook in geen enkele bron als uitzondering geboekstaafd.

Daarnaast is het zo dat al zou de bijbels aarde bol zijn, dan nog zit je met het geocentrisme en het solide firmament (en de Zondvloed) in je maag.

Je mag van mij door blijven drammen maar de bijbelse aarde blijft plat. De hele wetenschap bevestigt dat, van bijbelwetenchap via cultuurwetenschap en wetenschapsgeschiedenis tot fysica.

Voorlopig laat ik het hierbij want zo lang jij feiten ontkent, slecht de Bijbel leest en je van wanargumentaties bedient, valt er met jou niet te debatteren.

• Frederik D

Slaat weer nergens op.

• Ellen-Josee

Dat is weer dezelfde kreet.

• Frederik D

God én Darwin. Geloof kan niet om evolutie heen

Taede Smedes

Samenvatting

Geloof en evolutietheorie – die bijten elkaar. Dat is wat veel mensen denken. Geloof en wetenschap zijn met elkaar in conflict. Daarom stellen creationisme en intelligent design dat God en Darwin elkaar niet verdragen. Als gelovige moet je kiezen, het is God óf Darwin.

In dit boek stelt theoloog Taede Smedes dat het dilemma van creationisten en ID’ers een vals dilemma is. Puttend uit zijn jarenlange onderzoek naar de verhouding tussen geloof en natuurwetenschap zet hij helder uiteen hoe creationisten en ID’ers tegen evolutie en de evolutietheorie aankijken, welk godsbeeld ze hanteren, en waarom ze theologisch én wetenschappelijk op een dwaalspoor zitten.

Na deze kritische rondgang onderwerpt de auteur zich aan een scherp, bijwijlen ontroerend interview met zichzelf. Weldoordacht komt hij uiteindelijk uit bij een standpunt dat de troostende kracht van de Bijbel en het lucide ontwikkelingsmodel van de evolutionisten in zich verenigt, en op een hoger plan tilt: God én Darwin.

—————————————

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/god-en-darwin/1001004006531921/index.html

Zie ook:

http://www.lekkerlezen.net/boeken-non-fictie/overig-non-fictie/219-god-en-darwin-taede-smedes.html

• theo

Schrijver is bij mij in de leer geweest.

theo

• Frederik D

Zou kunnen. En natuurlijk ook bij mij wat betreft de argumenten pro de evolutie. :)