Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Richard en Adam en Eva

• Gonnie

Ik geloof Theo dat hier prikkers zijn die hun best doen om jou bewust niet te willen begrijpen.;)

• LeSage

Tja. dat vrijgekocht zijn….'een merkwaardige opvatting.

Als ik door God geschapen ben (en vooralsnog ga ik daarvan uit), dan ben ik dus God's eigendom. Hij heeft mij nooit verkocht. Ook heb ik mezelf nooit verkocht.

Satan (vooropgesteld dat die bestaat) kan mij dus hooguit geroofd of gestolen hebben. In dat geval bezit hij mij echter niet, maar ben ik een gestolen eigendom van God.

Als God mij desondanks vrijkoopt, dan houdt dat in dat God erkent dat ik niet meer zijn eigendom ben. Erger nog, dat ik handelswaar ben.

Enfin.

Om het allemaal heel duidelijk te stellen: ik heb een eigen persoonlijkheid. Ik ben - die ik ben. En ik ben - niemands eigendom.

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik geloof Theo dat hier prikkers zijn die hun best

> doen om jou bewust niet te willen begrijpen.;)

Jij bent dus gelovige, dat doet me goed (met een knipoog).

Maar inderdaad, ik geloof dat ook.

theo

• ¥ Lotje ­­¥

al dan niet verplicht letterlijk moeten lezen/nemen van het bijbelse scheppingsverhaal.

******************************************************************************************************

haha…mooi is dat dat roep ik al enkele keren ook op de bijbel toen . Waar twijfel je dan aan Lotje schreef men dan . nou aan het lezen van een boek die door Jan en alleman in elkaar geflanst is . B)

Kijk liever naar de werkelijk heid . Kijk naar buiten zie het met eigen ogen de natuur. alles om je heen.De wereld zogezegd.

• Sietse 45

En ik snap niet dat theo nog steeds reageert op samuel en consorten

• samuel

Daar ben je vrij in om dat te denken Le Sage.

Overigens je kan jezelf gewoon weer Carl noemen, bijbelprik doet het weer.

• theo

Jij snapt het dus ook niet.

Is niet erg hoor. Zeker niet als je niks met de bijbel hebt.

• theo

Doe ik ook alleen maar als er in hun reacties geen sneren voor komen.

En ik laat mij niet wegdrukken en ach, zo voorkom ik (naar ik hoop) dat er AL teveel of alleen fundamentalistisch en nietgelovig geschrijf op dit prikbord verschijnt.

• samuel

Oké laten we het eens zo bekijken: De Bijbel is het woord van God, dat nemen we aan, door het simpele feit dat de Bijbel vol staat met het woord van God.

In Johannes lezen wij dat Jezus Christus het woord van God is.

Het woord is vlees geworden.

Verder lezen wij in Johannes dat Jezus zegt; Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan alleen door Mij.

Als Jezus dus het woord is en Hij is de waarheid, hoe zou je dan je Bijbel moeten lezen en de verschillende verhalen daarin?

Verplicht?

Letterlijk?

Als onwaarheid?

In Johannes 15 vers 26 staat iets heel duidelijk, en in Johannes 16 vers 13 wederom iets wat het punt verduidelijkt.

Jezus is het woord van God, Jezus is de waarheid, de heilige Geest getuigt van Jezus, Hij getuigt van de waarheid, ergo is de waarheid en leid ons tot de waarheid.

De Bijbel is het woord van God, Jezus is het woord van God, Jezus is de waarheid, de Bijbel is de waarheid, en daar getuigd de heilige Geest van.

En dat moet je letterlijk nemen.

Hoe moet je dan de Bijbel lezen, of de verhalen die er in staan nemen?

grt samuel

• theo

Algehele verwarring en maar weer in de herhaling: Is waarheid hetzelfde als verplicht letterlijk historisch moeten beschouwen.

Maar laat verder maar, ik kan het niet goed uitleggen of ik ben niet duidelijk genoeg of het dringt niet door.

Met nog wel steeds het kanttekeningetje uit een vorige posting waar geen antwoord op wil komen: Hoe kunnen zondeloze door God geschapen mensen een zonde doen.

Maar ook dat mag je ook best vergeten hoor. Lees het allemaal maar als letterlijk historisch , ik veroordeel er niemand om zoals een aantal prikkers mij wel veroordelen vanwege mijn visie.

Laat verder maar.