Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Richard en Adam en Eva

• Douce.

Het mooie is nu juist dat je het niet allemaal letterlijk “hoeft” te nemen. Ik meen de ruimte te hebben om mijn eigen lessen uit de Bijbel te leren. Ieder mens is anders, waarom zou dan de les en de intentie voor iedereen gelijk moeten zijn?

Heeft allemaal te maken met de ruimte die je jezelf en de ander gunt in het dagelijkse leven. Maar ineens, als de Bijbel ter sprake komt, gunnen een aantal mensen de ander nog niet eens dat hij/zij vreugde beleeft op een andere manier.

Overigens zou ik (met de nadruk op ik) inderdaad stoppen met hardnekkig iets uit te leggen aan mensen die duidelijk niet van zins zijn om het te willen snappen (zoals iedere keer weer blijkt). Energieverspilling noem ik dat. Je zult toch maar van je eigen gemaakte troon af moeten stappen en die troon ook nog eens de wil van God noemen……….brrr..

Douce

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Jij verwart net als miljoenen gelovigen EN

> ongelovigen waarheid met historische

> geschiedenis.

De waarheid is een persoon die echt heeft bestaan en voor jou is gestorven. Hij is opgestaan uit de dood en Zijn volgelingen geloven dat het echt zo is en niet in een of andere fabel.

> Alsof nietwaargebeurd niet waardevol zou kunnen

> zijn.

Als Jezus niet echt is gestorven e opgestaan dan geloven we een leugen en dat is waardeloos.

> En als gelovige brand ook jij mensen af

Ik kan heel direct zijn en ik maak net als ieder mens fouten, maar aantonen dat alverzoening een valse leer is bijvoorbeeld dat is geen afbranden maar een Bijbelse plicht, zie 2 Timoteüs 4

>,stuur ook

> jij mensen naar een brandende hel na hun aards

> bestaan als ze niet willen aannemen dat het

> werkelijk allemaal heel echt historisch echt waar

> heeft plaatsgevonden

Stuur ik mensen naar de hel als ze het evangelie niet aannemen? Kan je dat aantonen in de Bijbel en is dat misschien de reden waarom jij nooit het evangelie verkondigt?

> en wat doe je zelf méér

> met een bijbels verhaal dan aanneemen dat het

> werkelijk heeft plaatsgevonden ?.

Ik heb wel eens gehad over mijn bekering dus daar weet je al het eea van. Hoe anders was jij voor je bekering, oftewel, wat heeft God het meest aan jou veranderd?

>

> Maar in de andere draad staat nog steeds de vraag

> open die ook jij niet beantwoordde: Hoe kan een

> zondeloos door God geschapen mens een zonde

> begaan?

> Bentwoord je die vraag DAAR dan even om te

> voorkomen dat het hier weer over precies hetzelfde

> gaat?

>

> theo

Die vraag heb ik al eens beantwoord op het Bijbelprikbord en die zou je als voorganger in een christelijke gemeente ook gewoon moeten weten. Daarbij ben ik erg druk met werken zodat ik aan je ongeduld geen gehoor kan geven. Probeer jij eens met het ware Bijbelse antwoord te komen, eentje die wel echt is. Suc6!

• Gonnie

Steven als jij niet in alverzoening gelooft, geloof jij dan in eeuwige hel ?

• Sietse 45

En dat schrijf je met droge ogen ? :D

• samuel

Wellicht kan je letterlijk ook omschrijven als historisch als ware geschiedenis, letterlijk.

De waarheid!

grt samuel

• ¥ Lotje ­­¥

Weet jij zeker of de bijbel echt is . zoals in het begin ?Of hou je je eigen er aan vast van: het zou wel . Ik kan ook zeggen jij snapt er niks van . Wijs het eens aan. De wereld kan jeje met je eigen ogen zien . alles leeft wij nog wel . Iedere dag zie je het . De bijbel is al enkele keren vernieuwd door verschillende auteurs . zeg maar eens dat het geen waar is . een paar foutjes of met letters er bij en eraf is het al zo krom als wat . en jij geloof daar in . trouwens in het begin konden ze nog niet eens schrijven . . Toen de bijbel uitkwam waren de eerste al overleden . wie zegt wat waar is ????????8-) ik heb misschien meer met het geloof te maken dan jij Theo . Ik denk aan het geloof niet aan het boek . Dat doe jij wel .

• Sietse 45

Het is jouw waarheid samuel en je soort genoten en niks anders.

Elk anders denkende wordt de grond in geboord en daar schep je ook nog een satanisch genoegen in.

Als ik hier al een heeeeeeeeeeeel enkele keer kijk, moet ik er ook nog om lachen het lijkt er soms op alsof

hier een stel cosocov patiënten bezig zijn, ook deze mensen vallen continu in herhalingen zo ook hier.:D

• samuel

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> Het is jouw waarheid samuel en je soort genoten en

> niks anders.

Hoe kan het nu mijn waarheid zijn, en dan ook nog eens de waarheid van mijn soort genoten?

Daar moeten ze van af blijven toch het is mijn waarheid.

> Elk anders denkende wordt de grond in geboord en

> daar schep je ook nog een satanisch genoegen in.

>

Dat is jou waarheid.

> Als ik hier al een heeeeeeeeeeeel enkele keer

> kijk, moet ik er ook nog om lachen het lijkt er

> soms op alsof

> hier een stel cosocov patiënten bezig zijn, ook

> deze mensen vallen continu in herhalingen zo ook

> hier.:D

Ja dat doe ik nu ook hard lachen als ik korsakov geschreven zie worden op jou manier. :D

• Sietse 45

Jij hebt nogal een hoge dunk van jezelf zo te lezen,

een mallert ben je steven jochie :D

• Sietse 45

samuel Schreef:

——————————————————-

> Sytse Kees Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het is jouw waarheid samuel en je soort genoten

> en

> > niks anders.

>

> Hoe kan het nu mijn waarheid zijn, en dan ook nog

> eens de waarheid van mijn soort genoten?

> Daar moeten ze van af blijven toch het is mijn

> waarheid.

>

> > Elk anders denkende wordt de grond in geboord

> en

> > daar schep je ook nog een satanisch genoegen

> in.

> >

> Dat is jou waarheid.

>

> > Als ik hier al een heeeeeeeeeeeel enkele keer

> > kijk, moet ik er ook nog om lachen het lijkt er

> > soms op alsof

> > hier een stel cosocov patiënten bezig zijn,

> ook

> > deze mensen vallen continu in herhalingen zo

> ook

> > hier.:D

>

> Ja dat doe ik nu ook hard lachen als ik korsakov

> geschreven zie worden op jou manier. :D

Zo blijkt dat ik toch enigzins gelijk heb wat jou aangaat.