Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> Elia Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Dan krijg je: ‘dat Ik in God ben en God in Mij’.
>
> > Ik ben in God en God is in Mij.
> >
> > Dat is ÉÉN en dezelfde.
>
> Bs'd
>
> Je kan het vader en zoon concept niet laten varen,
> want dat is een deel van het NT.
>
Is dat zo? En hoe zit het er dan mee dat Jezus Christus zichzelf de ‘Mensenzoon’ noemt? Zijn de mensen dan ineens God?
1. Matteüs 8,20
Jezus zei tegen hem: ‘De vossen hebben holen en de vogels hebben nesten, maar de Mensenzoon kan zijn hoofd nergens te ruste leggen.’
2. Matteüs 9,6
Ik zal u laten zien dat de Mensenzoon volmacht heeft om op aarde zonden te vergeven.’ Toen zei hij tegen de verlamde: ‘Sta op, pak uw bed en ga naar huis.’
3. Matteüs 10,23
Wanneer ze jullie vervolgen in de ene stad, vlucht dan naar de volgende. Ik verzeker jullie: voor je in elke stad van Israël bent geweest, zal de Mensenzoon gekomen zijn.
4. Matteüs 11,19
Nu is de Mensenzoon gekomen, hij eet en drinkt wel, en nu zegt men: “Kijk toch eens, wat een veelvraat, wat een dronkaard, die vriend van tollenaars en zondaars.” En toch is de Wijsheid door heel haar optreden in het gelijk gesteld.’
5. Matteüs 12,8
Want de Mensenzoon is heer en meester over de sabbat.’
6. Matteüs 12,32
En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie kwaadspreekt van de heilige Geest zal niet worden vergeven, noch in deze wereld, noch in de komende.
7. Matteüs 12,40
Want zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van een grote vis zat, zo zal de Mensenzoon drie dagen en drie nachten in het binnenste van de aarde verblijven.
8. Matteüs 13,37
Hij antwoordde hun: ‘Hij die het goede zaad zaait is de Mensenzoon,
9. Matteüs 13,41
de Mensenzoon zal zijn engelen eropuit sturen, en ze zullen uit zijn koninkrijk allen die anderen ten val hebben gebracht en de wetten hebben verkracht bijeenbrengen
10. Matteüs 16,13
Toen Jezus in het gebied van Caesarea Filippi kwam, vroeg hij zijn leerlingen: ‘Wie zeggen de mensen dat de Mensenzoon is?’
11. Matteüs 16,27
Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen.
12. Matteüs 16,28
Ik verzeker jullie: sommige van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’
13. Matteüs 17,9
Toen ze van de berg afdaalden, gebood Jezus hun: ‘Praat met niemand over wat jullie hebben gezien voordat de Mensenzoon uit de dood is opgewekt.’
14. Matteüs 17,12
Maar ik zeg jullie dat Elia al gekomen is, ze hebben hem alleen niet herkend, en ze hebben met hem gedaan wat ze wilden. Zo zal ook de Mensenzoon door hun toedoen moeten lijden.’
15. Matteüs 17,22
Terwijl ze door Galilea trokken, zei Jezus tegen hen: ‘De Mensenzoon zal uitgeleverd worden aan de mensen.
16. Matteüs 19,28
Jezus zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: wanneer de tijd aanbreekt dat alles vernieuwd wordt, wanneer de Mensenzoon in zijn majesteit zal zetelen op zijn troon, zullen ook jullie die mij gevolgd zijn plaatsnemen op de twaalf tronen en rechtspreken over de twaalf stammen van Israël.
17. Matteüs 20,18
‘We zijn nu op weg naar Jeruzalem, waar de Mensenzoon zal worden uitgeleverd aan de hogepriesters en de schriftgeleerden, die hem ter dood zullen veroordelen.
18. Matteüs 20,28
zoals de Mensenzoon niet gekomen is om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als losgeld voor velen.’
19. Matteüs 24,27
Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen.
20. Matteüs 24,30
Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister.
>
> En JC sprak over God in de derde persoon, daarmee
> aangevend dat hij dus niet God was.
Jezus Christus in een mensenlichaam moest gehoorzaamheid tonen om te laten zien hoe het hoort.
Maar de Geestelijke verhouding was anders: God in Mij en Ik in God. (Joh 14)
> Dus hoe dan ook zit je met het probleem dat jouw
> god zijn eigen vader is, en tegelijkertijd zijn
> eigen zoon.
In verband met bovenstaande, wat voor een constructie weet jij hieruit dan weer te toveren?
>
> En iedereen kan de meest krankzinnige dingen
> zeggen, maar daarmee zijn ze nog niet waar.
Zullen we de discussie met respect voor elkaar voeren?
>
>
> Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H,
> dan zit je dus met het feit dat J-H-W-H zijn eigen
> zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.
>
> Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader
> bidt, dat J-H-W-H dan tot zichzelf bidt.
>
> Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: …
> doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus
> hier had J-H-W-H een andere wil dan zichzelf?
>
> Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader
> volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23,
> Filippenzen 2:9.
> J-H-W-H ondergeschikt aan zichzelf?
>
> Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn
> God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?"
> Matteus 27:46.
> Verliet J-H-W-H zichzelf?
>
> “zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is,
> zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen
> 3:1
> J-H-W-H zit aan zijn eigen rechterhand?
>
> J-H-W-H is doodgegaan aan het kruis, geslacht
> door zijn eigen schepselen?
> In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?
>
>
> Die hele theorie: “JC is J-H-W-H” is te zot
> voor woorden. Wat mensen al niet verzinnen om hun
> afgodendienst te rechtvaardigen.
>
>
> Lees hier nog is wat de bijbel zegt:
>
> Opdat gij zoudt weten dat J-H-W-H de enige God is,
> er is geen ander behalve hem.
> Deuteronomium 4:35
>
> Weet daarom heden en neem het ter harte, dat
> J-H-W-H de enige God is in de hemel daarboven en
> op de aarde hier beneden, er is geen ander.
> Deuteronomium 4:39
>
> Ziet nu dat Ik, Ik het ben, daar is geen God
> behalve mij.
> Deuteronomium 32:39
>
> Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal
> er geen zijn.
> Jesaja 43:10
>
> Ik ben J-H-W-H, er is geen ander.
> Jesaja 45:18
>
> Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van
> Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste
> en de laatste, en buiten mij is er geen God.
> Jesaja 44:6
>
> Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw
> God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis
> geleid heb.
> GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT
> HEBBEN!
> Exodus 20:1-3
>
>
> Waarom is het dat als het op religie aankomt dat
> de christenen dan ineens niet meer tot drie kunnen
> tellen?
Voor mij is er nog steeds één God.
Drie goden is iets voor simpele zielen die de link niet kunnen leggen, zelfs niet na vele malen uitleggen.
Het is dan ook niet aan mij om jou te laten geloven, maar dat ligt in de hand van de Vader
En nog even iets het Jodendom is een godsdienst en het Christendom een geloof. Wat dat betreft verschillen ze hemelsbreed van elkaar.
Ellen