theo Schreef:
——————————————————-
> Moet ik weer “mijn alverzoening”' verdedigen??
>
> Nee toch ??
En waarom denk je dat je ‘jouw alverzoening’ moet verdedigen met betrekking tot wat mijn visie op de hel is?
>
> Je zinnetje: Ze luisteren niet - slaat werkelijk
> nergens op.
Nou als anderen niet naar mij willen luisteren… en ik niet naar anderen, heeft discussie geen zin en zit iedereen maar wat voor zichzelf uit te kwekken.
Mijns inziens de reden waarom er zo weinig pit meer in de prikborden zit. Maar goed, je (en anderen die er ook zo over denken) moeten het zelf maar weten hoor.
>
> Jij luistert ook niet naar Eliyahu
Jawel, maar ik vind hem beledigend. Luisteren betekend nog niet dat ik het eens moet zijn met wat iemand beweerd.
> en niet naar
> een JG en niet naar een moslim.
Ik weet anders best veel over JG en moslims hoor, heb gezellig met ze resp. koffie en mintthee gedronken en niet met mijn vingers in de oren - zij ook niet
> Nou ja, je
> luistert misschien wel maar neemt niet op en neemt
> niet aan.
Ik bedoel met ‘luisteren naar’ ingaan op wat een ander zegt / schrijft.
>
> Dat doen we allemaal.
Oh ìs dat zo? Nou ik bevind mij anders normaal gespoken in een cultuur waar wel naar elkaar geluisterd wordt. Ook al zijn de meningen verschillend. Dat is juist heel interessant en ik leer er heel veel van.
>
> TOT een ander zoveel overtuigingskracht heeft en
> ons werkelijk kan overtuigen dat de ander best
> eens gelijk kan hebben en DAN wijzigen we onze
> (geloofs) visie misschien.
Daar gaat het bij mij niet om. Ik denk na over wat een ander zegt en misschien stel ik dan mijn visie bij. Maar ik kan die anders mening ook wegen en te licht bevinden. Daar is niets mis mee.
>
> Als ik ca 30 jaar geleden niet had willen
> luisteren /opnemen/aannemen dan was ik precies op
> dezelfde manier gelovig gebleven als toen en
Dus je bent nu zoals 30 jaar geleden?
> wellicht iets fanatieker en waren Boaz en Samuel
> en Florin mijn grootste medestanders nu op dit
> prikbord.
Die zijn hier nu niet. Je hebt nu met mij te maken.
Ellen