Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

u OF ons

  • theo

    Dankzij CJP nieuws:

    Knellende en kritische vraag:

    De voorganger (s)preekt doorlopend over u !!

    Niet over ons !!

    Zou hij zichzelf wel goed (genoeg) vinden??

    Overigens gaat de hel er voor velen vast weer in als een goede preek bij een ouderling !

    “”Deze voorganger durft tenminste te zeggen waar het op staat“”

    ———————————-

    “Het grootste probleem is dat God goed is”

    “Het meest angstaanjagende wat ik u kan vertellen, is dat God goed is. U zult misschien vragen: ‘Maar wat is dan het probleem?’ Het probleem is dat wij niet goed zijn,” vertelde voorganger Paul Washer in een recente preek. “Stelt u zich eens voor dat een crimineel te horen krijgt dat de rechter waarvoor hij moet verschijnen, corrupt is. De crimineel is blij. Het meest angstaanjagende wat die crimineel vervolgens verteld kan worden is dat die rechter goed is in plaats van corrupt. Dat is waar wij mee te maken hebben: God is goed en u bent dat niet.”

    “Niemand maakt u duidelijk dat dit een probleem is,” vervolgt hij. “Niemand vertelt u hoe God daadwerkelijk is. Men spreekt over Hem in clichés. U is verteld dat God goed is en loopt vervolgens weg van uw verantwoordelijkheid. Maar de boodschap dat God goed is, is angstaanjagend. Wat betekent het dat u niet goed bent? Als u Christus afwijst, heeft u de eerste stap richting de poorten van de hel gezet. Het enige wat u wilt horen is dat de schepping God prijst, omdat God de aarde voor u gemaakt heeft. Dit toont aan dat u niet goed bent.”

    Rechtvaardig

    Washer: “God kan ons niet simpelweg vergeven, omdat Hij rechtvaardig is. U bent opgegroeid in een cultuur zonder rechtvaardigheid. Als God rechtvaardig is, kan Hij u niet vergeven. Die vergeving vond plaats aan het kruis. Alleen het kruis biedt ons redding. De zonden van de mensheid werden op een perfect Mens uitgestort. Gods eigen Zoon heeft betaald voor uw fouten. God wil dat u het evangelie kent en u denkt het evangelie te kennen. Terwijl we het evangelie bestuderen, hebben we de glorieuze kant van de boodschap niet begrepen.”

    “Door de dood van Zijn eigen Zoon toont God zijn rechtvaardigheid. De boodschap van het evangelie is dat God iedereen oproept zich te bekeren en Zijn evangelie te geloven. Als u deze boodschap met anderen deelt, maar niet vertelt hoe ze het in de praktijk moeten brengen, hoe weten die mensen dan dat ze gered zijn? Want hun leven moet veranderen. U bent alleen gered door vergeving van uw zonden en geloof in het evangelie. Dat u zich voortdurend afkeert van uw zonden en gelooft in het evangelie is een bewijs van uw redding,” aldus de voorganger.

  • Richard II

    Als ongelovige ben je uiteindelijk toch beter af!

  • Frederik D

    Want?

    Sorry maar Theo verdient een onderbouwde reactie.

    :)

  • theo

    Voor jou persoonlijk vast wel.

    In het algemeen? Kweet het niet hoor.

    Als een ongelovige evenveel rust in zijn/haar lijf heeft als ikke (als gelovige..dankzij mijn geloof dus) dan gun ik die andere volkomen zijn/haar ongeloof.

  • Frederik D

    Ook zonder je geloof had je wellicht je innerlijke rust.

  • theo

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Ook zonder je geloof had je wellicht je innerlijke

    > rust.

    Wie zal het zeggen.

    Maar is het erg als ik innerlijke rust heb dankzij mijn geloof?

  • Frederik D

    Is niet erg. Maar ik betwijfel of jou innerlijke rust veroorzaakt wordt door je geloof.

  • theo

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Is niet erg. Maar ik betwijfel of jou innerlijke

    > rust veroorzaakt wordt door je geloof.

    JouW met een wee dus , hahaha lekker puhuu ik pak je ook ergens op.

    Waar ontleen je die twijfel aan?

  • Frederik D

    Algemeen psychologisch inzicht.

    Neem een bekering. Bij een bekering veranderen iemands ideeën maar zijn emotionele huishouding blijft grosso modo dezelfde.

    (En zit me niet (uit) te jouwen. :) )

  • Richard II

    Ik zou van geloven in zo'n wrede en onrechtvaardige jaloerse tiran die de Here is, heel onrustig worden.