Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

u OF ons

  • Richard II

    Ik denk dat Theo het wel snapt. Hij is wel intulleggent (of zoiets).

  • Frederik D

    Maar Theo heeft een strijkijzer om plooien recht te strijken.

  • theo

    Ik heb een strijkijzer om plooien recht te strijken.

  • Richard II

    Ik niet.

  • theo

    Maar ondanks dat…hou ik toch wel van je hoor.

  • Richard II

    Daar ben ik blij om. Dankjewel.

    En al ben ik dol op het vinden van kreukels in het geloof, hou ik ook van jou.

  • theo

    Richard II Schreef:

    ——————————————————-

    > Daar ben ik blij om. Dankjewel.

    >

    > En al ben ik dol op het vinden van kreukels in het

    > geloof, hou ik ook van jou.

    je kent me goed genoeg om te weten dat ik kreukels niet uit de weg ga, ze zelfs zoek maar ik heb overal geen antwoord op natuurlijk.

    Het Grote Verschil is natuurlijk dat een gelovige “'gewoon”" anders tegen de bijbel aankijkt dan een nietgelovige.

    Als nietgelovige kijk je alleen maar kritisch, als gelovige kijk je naast wet en troost en inspiratie en kracht en moed OOK kritisch naar de bijbel.

    Hoewel er natuurlijk ook hele volkstammen gelovigen zijn die niet kritisch naar de bijbel willen/durven kijken.

  • Richard II

    > je kent me goed genoeg om te weten dat ik kreukels

    > niet uit de weg ga, ze zelfs zoek maar ik heb

    > overal geen antwoord op natuurlijk.

    >

    > Het Grote Verschil is natuurlijk dat een gelovige

    > “'gewoon”" anders tegen de bijbel aankijkt dan een

    > nietgelovige.

    >

    > Als nietgelovige kijk je alleen maar kritisch, als

    > gelovige kijk je naast wet en troost en inspiratie

    > en kracht en moed OOK kritisch naar de bijbel.

    Inderdaad. Bij dat verhaal van die vechtpartij tussen God en Jakob zie ik een nutteloos gevecht met als resultaat een manke heup, die God gemakkelijk had kunnen voorkomen door niet met Jakob te vechten.

    Het lukt mij niet om daar met mijn ongelovige kritische blik ook maar iets van troost en inspiratie in te ontdekken.

    Ben eigenlijk nog steeds nieuwsgierig naar waar jij die in dit verhaal dan wel vandaan haalt.

  • Frederik D

    Maar hoe consequent ben je in je criticisme?

    Consequente kritiek leidt tot theoretisch agnosticisme en praktisch ongeloof.

  • theo

    Het gevecht van Jacob met God als voorbeeld/symbool met het gevecht van ons gelovigen wat we met God bij tijd en wijle voeren??

    Ik werp maar een balletje op hoor.