Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Romeinen 10:9

  • LeSage

    Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. 10 Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered.

    _____________________________________________________________________________________________________

    Deze tekst is een van de redenen waarom ik mijzelf nooit meer christen zie worden.

    waarom?

    -omdat Paulus hier niets zegt over het belang van de liefde van de ene mens voor de ander

    -omdat een belijdenis kennelijk belangrijker wordt gevonden dan het doen van het goede en het laten van het kwade

    -omdat God hier neergezet wordt als iemand die mensheid verdoemt, tenzij ……..

  • Richard II

    Heel verstandig. Ook hier bewijst de christelijke god zich als een meedogenloze tiran.

    Laten wij de Here in ons hart verafschuwen en laten we gewoon hardop zeggen wat we zoal over hem denken.

  • Stefan

    Zie, Ik sta aan de deur en ik klop..indien iemand Mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem ingaan en maaltijd met hem houden en hij met Mij.

    Dat is wat ik zie in de tekst.

  • LeSage

    Dat is knap, dat je dat erin leest :) Ik heb al 3 brillen geprobeerd, maar mij lukt dat niet…..

  • Stefan

    En ik kan niet zien, wat jij ziet in de tekst.

  • LeSage

    Dat jij dingen leest die ik er echt niet in lees, en wederzijds, betekent dus dat deze tekst ongeschikt is als een objektief steunpunt om geloof op te baseren.

  • Stefan

    Of de tekst leest zich, afhankelijk van de bril die men opheeft.

  • Stefan

    Rom.10; 9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden de Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

    10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met de mond belijdt men ter zaligheid.

    14 Hoe zullen zij dan Hem aanroepen, in Wie zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij in Hem geloven, van Wie zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen, zonder die hun predikt?

    :8 Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs,

    En daarom; Zie

    Ik sta aan de deur..

  • Douce.

    En als je je dat realiseert, geef je een ander automatisch de ruimte om zijn/haar geloof op eigen wijze te beleven c.q. in te vullen i.p.v. het als eigenwijs te benoemen:)

    Douce

  • theo

    LeSage Schreef:

    ——————————————————-

    > Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw

    > hart gelooft dat God hem uit de dood heeft

    > opgewekt, zult u worden gered. 10 Als uw hart

    > gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als

    > uw mond belijdt, zult u worden gered.

    >

    > __________________________________________________

    > __________________________________________________

    > _

    >

    > Deze tekst is een van de redenen waarom ik mijzelf

    > nooit meer christen zie worden.

    > waarom?

    >

    > -omdat Paulus hier niets zegt over het belang van

    > de liefde van de ene mens voor de ander

    > -omdat een belijdenis kennelijk belangrijker wordt

    > gevonden dan het doen van het goede en het laten

    > van het kwade

    > -omdat God hier neergezet wordt als iemand die

    > mensheid verdoemt, tenzij ……..

    Richard is gek op theo.

    Richard is gek. punt.

    Dan heeft een weglating een gans andere betekenis.

    Theo : Ik geloof dat God bestaat.

    LeSage: Omdat niet niet spreekt over Gods goedheid kan ik niet in het bestaan van God geloven.

    Een fietsenmaker zit sávonds met vakgenoten aan een pilsje over auto's te praten en geen woord over fietsen.

    “Dat is ook een fietsenmaker van likmunvestje”".

    Oftewel: De andere woorden van Paulus die wij kunnen lezen doen er plotseling niet meer toe?