Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gij zult niet doden.

• CU

Je bent weer niet kompleet, je verzwijgt wat! Want kinderachtig en barbaars gaan in de bijbel samen;

Lev. 20:10 Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster

Ex. 22:18 De toveres zult gij niet laten leven.

Ex. 31:15 Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden.

Deut. 21:18-21 Wanneer iemand een moedwilligen en wederspannigen zoon heeft, die de stem zijns vaders en de stem zijner moeder niet gehoorzaam is; en zij hem gekastijd zullen hebben, en hij naar hen niet horen zal, Zo zullen zijn vader en zijn moeder hem grijpen, en zij zullen hem uitbrengen tot de oudsten zijner stad, en tot de poorte zijner plaats. En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is een brasser en zuiper. Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat hij sterve;

Deut. 13:6-9 Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen; ……………… Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan

Lev. 24:16 En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden.

Lev. 20:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

• LeSage

Helemaal mee eens.

• baldu

Klopt LeSage

Dank voor het in herinnering brengen hiervan :)

Baldu

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Baldu,

>

> die uitvoerige wetgeving is voor een groot

> gedeelte bedoeld geweest voor de tempel- en

> offercultus. Iets waarvan jeremia al aangaf dat er

> niks goddelijke herkomst is.

• CU

Nou nou, die onderzoekingsdrang heeft wel wat teweeg gebracht. want hoever strekt die onderzoekingsdrang zich dan uit? Totdat je een gelovige bent bijvoorbeeld? Houdt het onderzoeken dan op? Of nadat je met een ziekte te maken krijgt en je een beetje verder kijkt, leest, denkt , dan dat er geschreven staat?

Want waar komt dan die ziekte vandaan? Wie heeft het genoegen gehad om een ziekte te scheppen die het menselijke mooie mechaniek steeds maar weer aanvalt? Was het God zelf? Is het iemand anders geweest die ook kon scheppen?

Zoals je weet waarschijnlijk kan je ook dit antwoord in de bijbel vinden, het is God!!

Deuteronomium 32:39 Ziet nu, dat Ik, Ik DIE ben, en geen God met Mij, Ik dood en maak levend; Ik versla en Ik heel; en er is niemand, die uit Mijn hand redt!

Dus dat hebben we aan God te danken, en vreemd genoeg danken de gelovigen daarvoor. Het moet dan toch niet gekker worden, als je in je lichaam aangevallen wordt door Gods eigen schepping en dan daarvoor ook nog God moet bedanken.

Stel je maar eens voor, en daarvoor hoef je je ogen niet te sluiten, dat er in het menselijk lichaam duizenden processen en procesjes plaats vinden en dat er voor elk proces wel een ziekte is bedacht door God. dat begint al direkt, en soms ook al voor, de geboorte. Altijd staat er wel een regiment ziektenkiemen op de loer om ergens in je lichaam een slag te slaan.

En zo is ziekte wel de grootsste vijand van de mens en heeft elke leeftijd wel zijn specifieke ziekten. Ik liet je net een tekst lezen dat het God zelf is die dat schiep. En dat valt in het niet bij de pesterij van God tegen Adam, die te maken kreeg met Gods pesterij van doornen en distelen.

God is dus zelf de aanvoerder van dat hele leger ziektekiemen die een mens kunnen aantasten. Welke dat zijn kan je lezen en zien in de medische bijbels. Typ maar een letter in het zoekprogramma van zo'n boek en vele , zoniet honderden ziekten komen tevoorschijn.

En dat allemaal dankzij de “Vader in de Hemel”.

Zou een vader op aarde zoiets zijn kinderen aandoen? Misschien een enkele verdwaasde die niet tegen het kindergejengel kan en waardoor zijn stoppen doorslaan. Presies, zo zijn in die scheppingsdrang ook de stoppen bij God doorgeslagen. Zo'n aardse vader stoppen we in een inrichting en zo'n hemelse vader bedankt een gelovige. Totaal krankzinnig dus , het geloof.

En zo is de vijand van de mens ook tevens de “Vader” van de mens. Maar geen evangelist zoals manuel, Peter, Steven of BOAZ hoor je er over in hun bekeringsdwang.

• LeSage

Zie jij God dan als een soort supermens, CU?

• Marjorie

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Zie jij God dan als een soort supermens, CU?

Denk-Eens-Na!

• LeSage

het was een vraag aan CU naar aanleiding van het antwoord dat hij gaf. God - dit en God - dat, God -zus en God - zo enzo.

• CU

Indien je het niet snapte wat ik schreef, dan is het niet voor je bestemd.

• Frederik D

Je leest het OT foutief.

Het OT is het verhaal van een stam en een stammengod. De stamleden mogen niet elkaar doden maar ze mogen wel mensen doden die geen lid zijn van de stam. Vandaar ook dat die stammengod een voorstander is van genocide.

Als opvoeder zou ik de kinderen liever het werk van De Sade laten lezen dan de Bijbel.

• CU

Ik was vergeten op je te reageren.

Je weet dat ik niet meer in kringen bivakeer waar je van pastoraat kan spreken. Jij daarentegen zit wel in die kringen. Zo zal je inderdaad wel eens tekst en uitleg moeten geven aan een stervende gelovige.

Leg je dan uit dat God de enige is volgens de bijbel dat Hij alles heeft gemaakt? De mens heeft gemaakt? En ook al die virusjes die de mens onophoudelijk aanvallen? Laat je voor het leven dan die stervende danken? Laat je voor het geven door God van al die dessastreuse dodelijke virusjes en bacillen dan ook danken?

Natuurlijk staat er in de bijbel dat je als oudste handen op moet leggen en die persoon moet zalven om de zieke te laten herstelen. Doe je dat dan ook? En als je het doet, heeft het dan resultaat?

En als het dan geen resultaat heeft, val je dan niet van je geloof? En als dit meerdere malen gebeurd, voel je je dan mededader aan massamoord?