Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Slapen

• LeSage

daar heb ik hem niet vaak genoeg voor gehoord. het waren er altijd 3, maar dat was in laten we zeggen de jaren 60 tamelijk normaal.

• theo

LeSage Schreef:

——————————————————-

> daar heb ik hem niet vaak genoeg voor gehoord. het

> waren er altijd 3, maar dat was in laten we zeggen

> de jaren 60 tamelijk normaal.

Ik googelde net even en kwam o.a. tegen een preek over Petrus: Petrus wandeling en Petrus wankeling , de derde weet ik nu al niet meer .

Maar wat ik eigenlijk bedoelde, een vast gegeven, net als de H.C.; ellende - verlossing en dankbaarheid.

De drieluik bij een preek waarvan de laatste was: De toepassing.

Ik hoor het Zelle nog zeggen na de tussenzang: “”Dan komen we nu tot de toepassing“”

• CU

Ik zie God niet en heb hem ook nooit gezien.

Jij ook niet.

• CU

Omtoch, al eerder hier uitgelegd.

En gezien dat je mijn voorgeschiedenis kent, weetje ook waarom.

• wie gebruikt dit ip?

krullenbol Schreef:

——————————————————-

> Jij was toch gelovig? en nu van geloof af???? Of

> heb ik dat verkeerd ? Als het zo is vraag ik , hoe

> zo dat??

Wat 1 hoop hoop ??:)

• CU

Die “men” hadden me toch een partij materialenkennis.

Alleen lood en goud zijn nog zwakker dan zilver, als zijnde in de meest zuivere vorm zonder een legering met wat voor ander materiaal dan ook.

Wat je hebt “gehoord” kan je gevoegelijk overboord gooien. Niks geen koord van wat voor metaal dan ook verbindt de geest aan het lichaam.

• CU

Inderdaad.

• LeSage

Leuk geantwoord. Maar misschien is het wel afhankelijk van hoe je God ziet om God dagelijks te kunnen zien.

Hoe zie jij God in een zin als: hoe zie je de nederlandse democratie.

• CU

Nou goed dan.

Hij loopt me niet in de weg, en bij mensen waar hij wel in de weg loopt ( de gelovigen ), daarvan is het leuk om te onderzoeken hoe dat nu zit.

Dan bemerk ik dat er vele gelovigen zijn die geloven dat Jezus op het water liep, maar het ook weer niet geloven. Dit enkel en alleen door de innerlijke strijd tussen rede en onrede.

En dan, naar buiten toe overheerst de onrede, maar aan de binnenkant overheerst de rede. Ook al zegt men dus gelovig te zijn, is men het over het algemeen niet. Lees de slogan van de MediaMarkt.

• Marjorie

Jammer dat je geen reactie van mijn niet gerelateerde medeprikker krijgt.