Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat geloven mensen die niet in God geloven?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Gelijk aan jou toen je je nog geen christen noemde

> denk ik.

Toen ik nog geen christen was bedoel je waarschijnlijk. Ik ben een wedergeboren volgeling van de Heer en niet iedereen die zich christen noemt ziet zichzelf zo.

>

> Dus wie kan er beter antwoord geven dan een

> exongelovige?

Volgens de Bijbel en uit ervaring weet ik dat we als gelovige ook ooit van God los geweest dus kan jij daar ook op antwoorden.

>

> Steven !

>

> En wat is je antwoord?

>

> theo

Ik had als ongelovige geen Godsbeeld en een verknipt mens en wereldbeeld. In mijn geval was dat behoorlijk verknipt want ik dacht soms zelfs dat anderen niet bestonden als ik ze niet zag en ik zag mezelf als het centrum van mijn wereld omdat ik aan niemand verantwoording hoefde af te leggen. Gelukkig wil ik nu wel in de waarheid leven maar vind het nog wel lastig contact te houden met mensen met wie ik geen direct contact meer heb. Gelukkig zijn we tegenwoordig wel gezegend met digitale sociale netwerken die er vroeger niet waren dus dat maakt het iets makkelijker contacten te onderhouden, met mensen die bestaan, ook als ik ze niet in het oog heb. Gelukkig zijn we niet van eigen waarnemingen afhankelijk maar is het mogelijk meer in het beeld van de Heer te veranderen en met de ogen van God naar anderen te kijken. Halleluja!

• perihelium

krullenbol Schreef:

——————————————————-

> Waar moet ik een antwoord op geven? op een ?

> vraagteken???

Meestal wel want zonder vraagteken geen vraag.. De titel was de vraag maar dat had je blijkbaar over het hoofd gezien. Bij deze nogmaals:

Wat geloof je als je niet in God gelooft?

Dus niet waar je dan niet in gelooft maar waarin wel. Voel je overigens niet gedwongen om te antwoorden maar als je het doet dan graag uit het hart.

• Sietse 45

ISAAC VAN NINIVÉ: HET GESCHENK VAN DE STILTE

(Syrische woestijnmonnik, 7e eeuw n.C.)

Heb de stilte lief boven alle dingen: zij zal je een vrucht aandragen die in woorden onmogelijk beschreven kan worden. In het begin zijn wij het, die onszelf dwingen te zwijgen. Maar vervolgens groeit er uit ons zwijgen iets dat ons tot het zwijgen aantrekt. Dat God je het gevoel mag schenken van dat iets, dat uit de stilte geboren wordt!

http://www.spiritualiteit.net/stilte.php#bwsSTjk

• ¥ Lotje ­­¥

Mensen die niet gelovig zijn , geloven denk ik , in de mensheid . Je zie zo dikwijls staan van : ik doe veel voor andere en ze vinden het goed/ fijn.

• perihelium

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> Een eerlijk antwoord naar jou toe ben je aan de

> duivel overgeleverd.

Aan wie ben je overgeleverd door te liegen? Of door anderen te trollen? Dat is dezelfde aan wie je bent overgeleverd door te geloven in de leugens dat God niet het beste met je voorheeft of dat ik tegen jou persoon inga. Dat is de invloed van de tegenstander van God. Ik bidt tegen de tegenstander, dat zijn invloed in je denken in Jezus naam zal afnemen en dat de waarheid zich zal openbaren wie God is en dat je inziet dat je, gelijk Paulus deed, een onbegonnen strijd bent aangegaan en dat je het licht groots mag zien. Effata!

• Douce.

Zou je eens uit kunnen leggen wat het inhoudt om “met de ogen van God” naar een ander te kijken?

En zou je ook uit kunnen leggen hoe jij communicatie ziet met anderen?

Douce

• Douce.

Waaruit blijkt bij jou dat je wedergeboren bent?

Douce

• perihelium

krullenbol Schreef:

——————————————————-

> Mensen die niet gelovig zijn , geloven denk ik ,

> in de mensheid . Je zie zo dikwijls staan van : ik

> doe veel voor andere en ze vinden het goed/ fijn.

Dat klinkt heel mooi! Helaas zie ik vaker staan dat er nog mensen honger lijden in de wereld en dat ontwikkelingshulp wordt stopgezet. In deze individualistische en seculiere samenleving gaat het meer om wat wij eruit kunnen halen dan wat we anderen te bieden hebben. Of zie je dat anders?

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Waaruit blijkt bij jou dat je wedergeboren bent?

>

> Douce

Omdat ik gevoelig ben voor zonde in mijn leven en wordt geleid tot biecht en bekering en het doen van Gods wil voor mijn leven. Ik ben niet ingesloten in de vallen van deze kwaadaardige tijd maar ben vrijgemaakt om Christus in Zijn glorie te zoeken en volgen. Halleluja!

Jezus zegt dat we wedergeboren moeten zijn om het koninkrijk van God te erven en er staan in de brieven van de apostelen ook iets als ik het me goed kan herinneren over mensen die dat betwijfelen, maar kan dat even niet vinden. Weet jij of iemand anders waar dat staat?

• perihelium

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> ISAAC VAN NINIVÉ: HET GESCHENK VAN DE STILTE

> (Syrische woestijnmonnik, 7e eeuw n.C.)

>

> Heb de stilte lief boven alle dingen: zij zal je

> een vrucht aandragen die in woorden onmogelijk

> beschreven kan worden. In het begin zijn wij het,

> die onszelf dwingen te zwijgen. Maar vervolgens

> groeit er uit ons zwijgen iets dat ons tot het

> zwijgen aantrekt. Dat God je het gevoel mag

> schenken van dat iets, dat uit de stilte geboren

> wordt!

>

> http://www.spiritualiteit.net/stilte.php#bwsSTjk

Ik weet niet waar je op reageert hiermee maar als je de stilte lief hebt boven alle dingen dan zeg je dat je eigenlijk liever doof wilt zijn. Dat zal toch niet?

in de Bijbel staat als belangrijkste geboden dat we de Heer onze God lief moeten hebben, met heel ons hart en met heel onze ziel en met heel onze verstand, en dat we we onze naaste lief moeten hebben als onszelf.