Het is me wat.
theo
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDouce Schreef:
——————————————————-
> Zou je eens uit kunnen leggen wat het inhoudt om
> “met de ogen van God” naar een ander te kijken?
Dat wil ik wel proberen aan de hand van Bijbelteksten.
Psalm 139:16 zegt bijvoorbeeld dat Gods ogen “mijn” vormeloos begin zagen.
In Psalm 11 vers 4 staat:
De HEER in zijn heilig paleis,
de HEER op zijn troon in de hemel,
met aandacht beziet hij
en fronsend keurt hij
de mensen op aarde.
Psalmen 32:8
‘Ik geef inzicht en wijs de weg die je moet gaan.
Ik geef raad, op jou rust mijn oog.
Psalmen 66:7
machtig heerst hij voor eeuwig,
zijn ogen waken over de volken.
Laat niemand zich tegen hem verzetten
Psalmen 116:15
Met pijn ziet de HEER
de dood van zijn getrouwen.
Psalmen 72:12-14
Hij zal bevrijden wie arm is en om hulp roept,
wie zwak is en geen helper heeft.
Hij ontfermt zich over weerlozen en armen,
wie arm is, redt hij het leven.
Hij verlost hen van onderdrukking en geweld,
hun bloed is kostbaar in zijn ogen.
Op wie waren Gods ogen gericht +/- 2000 jaar geleden?
1 Petrus 1:18-19
U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus.
> En zou je ook uit kunnen leggen hoe jij
> communicatie ziet met anderen?
>
> Douce
haha das een goeie.. Communicatie is een van mijn sterkste punten maar tegelijkertijd ook een van mijn zwakste.. Sommige zaken zijn persoonsgebonden en sommige cultureel. Zo zijn wij Nederlanders en dan Amsterdammers in het bijzonder, nogal direct in onze communicatie vergeleken bij veel andere culturen.
Communicatie is van levensbelang, Jezus is niet voor niets het levende WOORD VAN GOD! God spreekt tot ons en wij spreken tot God en anderen, zelfs als we niks zeggen. Hoe we spreken en wat we zeggen is erg belangrijk. Mee eens?
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> En hoe was het in de christelijke Middeleeuwen?
De middeleeuwen vormen in de geschiedenis van Europa de periode tussen de Oudheid en de Vroegmoderne Tijd. Traditioneel situeert men deze door Italiaanse humanisten geïntroduceerde periode tussen de val van het West-Romeinse Rijk in de 5e eeuw en de Renaissance die vanaf de 14e eeuw in Italië begon. Afhankelijk van de focus die historici hanteren bestaat er echter nogal wat variatie in de afgrenzing van deze periode.
De middeleeuwse maatschappij en beschaving zijn ontstaan uit drie duidelijk te onderscheiden bronnen: de Grieks-Romeinse beschaving, het christelijk geloof - die beide op het grondgebied van het Romeinse Rijk ontstonden of verder ontwikkelden - en Germaanse tradities, die door later het Rijk binnenvallende volkeren zijn meegebracht. Daarnaast hebben ook de Kelten invloed gehad op de middeleeuwse cultuur, maar het is vaak moeilijk deze aan te tonen. Deze invloeden kunnen zich op allerlei terreinen uiten: in landbouwmethoden, rechtsgewoonten of bijgeloof.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeuwen
> Was men toen socialer?
Het gaat niet om “men” en “socialer” maar om persoonlijke overtuiging en bekering en een nieuw hart voor God en anderen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?