Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bedekte hoofden

• Douce.

Omdat de man (Bijbels gezien dan) het beeld van Christus is en derhalve God gestalte gaf.

De vrouw is ondergeschikt (Bijbels gezien dan) aan de man.

God en het gepeupel zal ik dan maar zeggen.

Tja, ook ik, zij het dat het geen zwarte kousen beweging was/is, had altijd zo'n lieftallig hoedje op.

Er werd wat van gezegd, want mijn hoeden werden met teveel zwier gedragen…………pffff. Te groot, te opzichtig, te schuin op het hoofd, te weet ik veel allemaal. In elk geval niet met ogen bekeken die aandacht hadden voor de “eredienst”. Je begrijpt me wel. Wat een grote commedie al met al.

Douce

• Danielle

Dat schreef ik ook al, maar waarom inderdaad bij de joden niet op die manier. De joden moeten wel hoofdbedekking tot 2 meter van het bed, maar hoeft niet onder de douche…. gelukkig maar :D

• theo

Hahaha, wel herkenbaar .

EN>>>

Hoewel niet eerlijk erkend natuurlijk maar in veel kerken is het wel wedijveren wie van de dames de mooiste hoed heeft.

theo

• ¥ Lotje ­­¥

De zondag zag er bij ons thuis vroeger bijna hetzelfde uit als in een gelovig joods gezin op de sabbath.

**************************************************************************************

Ja bij ons thuis was het ook wat strenger dan dat wij onze kinderen in het geloof strenger op gevoed hebben . Je moest naar de kerk , smiddags naar lof, Voor het schoolgaan , naar de kerk . in de week duurde de kerk niet zolang ;) Voor de communie niet eten . dat moest je na de kerk doen . Ik zou er nu niet mee klaar zijn denk ik . zou van mun stokje gaan als ik smorgens niet gegeten heb . Zondags was toen toch wel de rustdag . Wassen deden ze niet op zondag , maandag was de was dag . Ik geef maar wat aan . Moet je nu eens zeggen . dan verklaren ze je voor gek . kom op zeggen ze dan . . Ze gaan nu van alles doen toch, ook op zondag .auto, wassen , tuin , doen , werken , sporten. ect…..

De bedekte hoofd van de man ? ik weet het niet theo.

• Danielle

Tegenwoordig hoeven vrouwen toch geen hoed meer op in de kerk?

• theo

Niet bekend met zwarte kousen kerken ??

Sorry voor de oneerbiedige benaming , het is om aan te geven wat ik bedoel.

theo

• ¥ Lotje ­­¥

Ik moet eigenlijk nog een hoedje hebben voor toneel . kan Beatrix wel eens bellen die heb er maar zat :D

• Danielle

Ohw ja, tuurlijk :D Staphorst. Ben daar wel eens doorheen gereden op zondag…. grote stap terug naar het verleden. En wat kijken die mensen daar ongelukkig….

• Danielle

• theo

Niet alleen Staphorst hoor.

Maar we dwalen wel ietwat af van mijn vraag.

theo