Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Liefdevolle God.?

• Frederik D

God is de bindende kracht om voort te willen bestaan en te (leren) zien dat we een eenheid in verscheidenheid zijn, ook na dit leven. Aldus Douce.

Maar waarom die kracht (en die eenheid?) God noemen en niet gewoon een bindende kracht (en eenheid)? Voor mij is God een overbodig woord.

• Frederik D

Mijn opmerking jegens Douce geldt dan ook voor jou.

• Frederik D

En jij gelooft in God vanwege een voortbestaan na je fysieke dood?

• Douce.

What's in the name?

Het gaat erom om iets te benoemen wat belangrijk is, ik noem het God een ander noemt het Al of……puntje puntje puntje, het is niet belangrijk, het gaat om de ervaring van.

Douce

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> En jij gelooft in God vanwege een voortbestaan na

> je fysieke dood?

Nee hoor, niet vanwege een voortbestaan.

Overigens gebruikt ik het woord “God” zelden . Ik heb er geen naam voor. In discussies heb ik het over “God” omdat het wat makkelijker discussieert.

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> God is de bindende kracht om voort te willen

> bestaan en te (leren) zien dat we een eenheid in

> verscheidenheid zijn, ook na dit leven. Aldus

> Douce.

>

> Maar waarom die kracht (en die eenheid?) God

> noemen en niet gewoon een bindende kracht (en

> eenheid)? Voor mij is God een overbodig woord.

Ik lees dit nu pas, maar zie mijn bericht elders aan jou.

Ik gebruik het woord/de naam God alleen in discussies, omdat dat gewoon simpeler is. In het dagelijkse leven heeft “het” geen naam voor mij.

• Frederik D

Het Al? Is dat een aparte entiteit boven de dingen of gewoon de som van alle dingen?

In het eerste geval is het Al onzin. In het tweede geval kun je beter gewoon spreken van alle dingen. Maar hoe je alle dingen tegelijk wil ervaren is mij een raadsel.

• Frederik D

Hoe zou jij God willen omschrijven? En wat ervaar je “als goddelijk” in je dagelijks leven?

• Frederik D

In dit geval werkt dat gemak averechts. Ik begrijp niet hoe jij God definieert.

Of God is een aparte entiteit of God is iets anders. In dat laatste geval werkt de term God verwarrend en is die term overbodig.

• Douce.

Voor jou zijn sommige dingen een raadsel, terwijl ze voor mij dagelijkse kost zijn.

Ik leef vanuit hoe ik het ervaar (toets het natuurlijk aan mijn verstand) en zo is het goed.

Douce