Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Liefdevolle God.?

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hoe zou jij God willen omschrijven? En wat ervaar

> je “als goddelijk” in je dagelijks leven?

Ik kan God niet omschrijven.

En ik ervaar God niet dagelijks in mijn leven en dat weet ik omdat ik wel eens een tipje heb mogen ervaren. Maar het is moeilijk uit te leggen wat je dan ervaart. Net zoals jij mij wel uit kan leggen wat je voelt als er iets ergs gebeurd is. Ik kan tot zekere hoogte begrijpen/voelen wat jij voelt, maar ik zou nooit werkelijk jouw gevoelens kunnen voelen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Alhoewel, het is allemaal raar. Als ik bv op TV iemand keihard zie vallen, dan krijg ik een pijnscheut door m'n lijf.

Laat ik het er maar op houden dat het een heel gelukzalig gevoel is dat je eeuwig vast zou willen houden. Maar dan wel meer dan gewoon gelukzalig zoals men dat wel eens in het dagelijkse leven ervaart.

• Gonnie

Ik ben het totaal niet met Douce eens, je hebt het leven niet altijd in de hand, je kan niet de vorm aan geven die jij zou willen dat het zo zal gaan naar eigen wens omdat altijd wel door mensen in je leven komen die dan een rampzalige wending kan geven, zo ik al aan gaf wanneer je als onschuldige verdacht wordt van een misdrijf en valselijk veroordeeld wordt.

• Frederik D

Ik heb toch de sterke indruk dat het bij jou gaat om subjectieve gevoelens zonder een objectieve tegenhanger in de buitenwereld.

• Frederik D

Empathie is menselijk, zij het dat velen geen empathie hebben.

Een geluksgevoel is gewoon een geluksgevoel. Komt uit jezelf en niet van buiten, dus ook niet van God.

• LeSage

Douce Schreef:

——————————————————-

> God is de bindende kracht om voort te willen

> bestaan en te (leren) zien dat we een eenheid in

> verscheidenheid zijn, ook na dit leven.

Mooi gezegd, en waard om over na te denken.

• Frederik D

Ik heb er over nagedacht en ben tot de gedachte gekomen dat de term God de lading niet dekt. En dat is iets voor jou om over na te denken.

• Douce.

Als je altijd naar de onvolmaaktheden in een systeem blijft kijken, ga je in een negatieve spiraal.

Daar pas ik voor en raad iedereen aan om eens naar de verhoudingen te kijken tussen “fouten” van anderen en het goede.

Er gaat nog altijd veel en veel meer goed (zeker in dit land, het zij zo) dan fout.

Je hebt de kans altijd om naar de goede dingen te kijken en wilskracht te tonen en te inkasseren. Niet iedereen kan/wil dat, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan niet klopt.

Van nature ben ik iemand, ook al heb ik ook m'n dalen, die liever naar een sprankje licht kijkt (al is het maar 1%) dan naar de duisternis die bij tijd en wijle groter is of ook vaak lijkt.

Als er iets te lachen valt of ook maar een zweem heeft van humor, sta ik in de voorste gelederen of ik zorg er zelf voor:)

Douce

• Douce.

'k Ben er bijzonder gelukkig mee en behoef mezelf niet perse objectief te benaderen en de buitenwereld zie ik misschien wel mooier dan hij is. Dat is levenskunst, tussen de paaltjes zoals een skiër dat doet. Met een roze brilB)

In een debat over koffie is objectiviteit missschien belangrijk, maar in het dagelijks leven is het vrijwel onmogelijk het altijd te zijn, een robot is dan beter:)

Douce

• Gonnie

Bedankt lieverd, na een nacht geslapen te hebben en ik dit nu lees zie ik dat jij gelijk hebt en ben ik weer in een betere gemoedstoestand.:)

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Hoe kunnen mensen in godsnaam in een goede god

> geloven zolang er mensen onschuldig levenslang

> onschuldig veroordeeldt worden hun halve leven in

> de gevangenis zitten en hun leven voor eeuwig naar

> de knoppen zijn.

Veroordeeld met dt? Hoe kan je in juiste spelling geloven als mensen zulke spelfouten maken?