Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Liefdevolle God.?

• Boris

Je mag geloven wat je wilt hoor, daar kan ik best begrip voor opbrengen maar begrijpen doe ik het niet.

• LeSage

als……. dan.

Je maakt dezelfde fout als de bijbelschrijvers door over God te denken in menselijke opvattingen. Daardoor laat je niet toe, dat God misschien wel eens iets anders zou kunnen zijn dan wat jij, Frederik, kunt bevatten.

Wie weet is God wel helemaal geen entiteit, want dat zou in kunnen houden dat er iets is dat de mogelijkheid heeft om buiten-God te bestaan. En die m ogelijkheid moet m.i. eerst nog als reeel bewezen worden.

• Frederik D

Je maakt de boel er slechts warriger op. Sorry. In feite schrijf je wartaal. Je zondigt tegen het principe van Descartes: gij zult denken in klare en van elkaar te onderscheiden begrippen. Ik twijfel dus wanneer jij theologiseert, aan je onderscheidingsvermogen.

• Frederik D

Als iemand op “wonderbaarlijke” wijze aan de dood ontsnapt, dan is het: halleluja, prijs de Heere. Maar als iemand plots op vreselijke wijze sterft, dan zegt geen enkele gelovige: je wordt bedankt, rotgod.

Gelovigen zijn mij te selectief.

• Douce.

Jij snapt het niet, dat is de schuld van Satan! Kom op, een beetje competitie is toch wel leuk?…brrr..X( Hemel, hel, verdoemenis en de beker gaat naar…………………….???:D

Douce