Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

VERGEVING - betekenis voor het slachtoffer

• samuel

Oog om oog tand om tand, de vergeving die je nodig hebt en krijgt is voor eeuwig leven.

Je moet eerst sterven om eeuwig leven te verkrijgen.

Dus kan jouw vrouw in plaats van het door jou invalide geslagen kind, jou totaal de invaliditeit in trappen en daar dan weer vergeving om vragen van God.

Bedoel je zoiets?

Zeker het geval van woede zegt al iets meer over jou op dat moment en je beheersing, als je woedend bent zal het niet alleen bij het kind slaan blijven maar sla je naar alle waarschijlijkheid ook je vrouw.

Wederom oog om oog en tand om tand.

• Gonnie

Samuel ik denk dat jij verkeerde conclusie trekt dat Le Sage wat hij schreef op hem zelf betreft,maar hij nam een scherp concreet voorbeeld, en dat het niet persoonlijk op zich zelf sloeg.

• LeSage

Precies Lotje.

En nu denk ik steeds dat wij geen ander antwoord zullen krijgen dan het antwoord dat we zelf gaan ‘creeeren’. Niemand heeft namelijk ooit op een andere manier een antwoord op een belangrijke gekregen. En het zou kunnen zijn dat we onze ideeen over vergeving (wat dat inhoudt, en wat dat betekent voor ons in relatie tot hem en haar en die en die) misschien eens opnieuw zullen moeten overwegen en bijschaven.

Mijn vergeving kan nooit volledig zijn als daar het slachtoffer van wat ik verkeerd heb gedaan, geen deel van uitmaakt.

• LeSage

Gonnie, Wat betekent het voor jou, als je zegt: ‘ik heb haar vergeven’? Hoe begin je dat proces en hoe rond je dat af, en hoe wéét je innerlijk dat het afgerond is?

• LeSage

samuel Schreef:

——————————————————-

> Oog om oog tand om tand, de vergeving die je nodig

> hebt en krijgt is voor eeuwig leven.

> Je moet eerst sterven om eeuwig leven te

> verkrijgen.

> Dus kan jouw vrouw in plaats van het door jou

> invalide geslagen kind, jou totaal de invaliditeit

> in trappen en daar dan weer vergeving om vragen

> van God.

> Bedoel je zoiets?

Ik kan het niet beter uitleggen dan dat ik hetzelf deed, Samuel. Je stelt het nu wel erg extreem.

>

> Zeker het geval van woede zegt al iets meer over

> jou op dat moment en je beheersing, als je woedend

> bent zal het niet alleen bij het kind slaan

> blijven maar sla je naar alle waarschijlijkheid

> ook je vrouw.

> Wederom oog om oog en tand om tand.

Okay - dat is eruit.

Nou ……….. lees nou nog eens mijn toelichting door. Het gaat om de betekenis die Gods vergeving moet hebben voor mijn slachtoffer.

• LeSage

Uiteraard heb je gelijk Gonnie. Maar dat zal Samuel toch ook wel gesnapt hebben lijkt mij.

• Sietse 45

Heel goed verwoord Gonnie zo zijn er vele voorbeelden

te benoemen.

• Gonnie

Zolang ik vlagen van woede heb daarover wat mij toen aan liefdeloosheid is aangedaan, zal het nooit helemaal afgerond zijn, want daardoor ben ik heel bang voor het leven geweest, en heb altijd beren op mijn weg gezien.

Ik wil er ook bij vertellen dat die tante nooit en te nimmer een blad voor haar mond nam en zij uitte altijd zo als het in haar gedachten op kwam.

Er waren mensen die dat prachtig vonden en om haar zogenaamde eerlijkheid moesten lachen.

Achteraf neem ik mij mezelf kwalijk dat ik toen niet voor mij zelf hebt opgenomen. Maar je dat is achteraf gekletst.

• Sietse 45

Geeft er altijd liever zijn eigen goddelijke mening over

gewoon normaal een mening geven lukt hem niet buiten zijn god om.

• Gonnie

Zo is het Sytse Kees bij mij waar ik woon is die geschiedenis herhaalt een kind waarvan haar moeder is vermoord toen zij 4 jaar was en geen vader had, kwam zij ook bij een oom en tante en het kind werd evenzo liefdeloos behandeld, echt waar maar zij werd later in een kinderhuis voor probleem kinderen geplaatst.