Goed jonge, dan hoef jij niet steeds te schrijven dat ik zo stom ben, wazig, kranjorememiegel, niks begrijp enz. enz.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsElia Schreef:
——————————————————-
> Nou nee, het is nu aan jou om met de bijbeltekst
> te komen waarin staat dat de aarde plat is.
Vooruit, omdat je zo'n doordrammer bent. Lezen kan je blijkbaar niet want ik verwees je naar elders in deze draad/
http://theologie.startpagina.nl/prikbord/12822969/12834752/re-oermoeder-leefde-6000-jaar-geleden#msg-12834752
Zo, en geef je mij nu een tekst waaruit blijkt dat de aarde een bol in het heelal is?
> Ik vraag er 2 keer om, nadat jij schrijft dat het
> gaat over wat in de Bijbel staat en dat erin staat
> dat ie plat is.
Beter lezen dus. Maar nu heb je de link.
> Dus de bal ligt nou bij jou, begrijp je?
>
> Niet dat de discussie voor mij erg interessant is
> hoor, want ik praat hier niet echt met mensen die
> wat verder willen denken.
Nee, natuurlijk is die discussie voor jou niet interessant. Je valt nl. door de mand met je grote mond.
Wel fijn dat je mij onder de mensen schaart die wat verder willen denken dan hun neus lang is. (lees nog even goed wat je zelf schreef) . Dat jij daar niet mee wilt praten is jouw probleem.
> Het is meer drammen en gelijk willen hebben. Of
> vergis ik me daarin?
Nee beste Ellen. Ik begon met een normale discussie en het enige wat jij tot nu toe gedaan hebt is sneren en minachtend reageren. Moet je verder zelf weten hoor. Ik lig er niet wakker van.
Ik dacht trouwens dat je een tijdje terug schreef dat je hier niet meer zou komen. Of had je iemand nodig om je frustraties op af te reageren?
O, hier nog een leuk linkje hoe men de aarde zag en hoe die in de bijbel beschreven wordt.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld049/images/Astronomie/Wereldbeelden/Koepelvormig%2520wereldbeeld.jpg&imgrefurl=http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld049/index2.php%3Fpage%3Dawereldbeeld&usg=__U3YfhmNuBrPRIk8oBGr9bvD_1Fc=&h=148&w=148&sz=16&hl=nl&start=27&zoom=0&itbs=1&tbnid=untL2QnVQeK4lM:&tbnh=95&tbnw=95&prev=/images%3Fq%3Dplatte%2Baarde%2Bmet%2Bkoepel%26start%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1
Gr. Majorie
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Ik wijs jullie slechts op bijbelteksten (met de
> grote hulp van M*J*R) en op de
> cultuurgeschiedenis.
>
> Is het nou zo moeilijk toe te geven dat het
> bijbelse wereldbeeld het toenmalige wereldbeeld
> is? Waarom al dat gelieg en al dat gevit?
Waarom noem je dat toch steeds tegen iedere gelovige gelieg en gevit?
Jij stelt je op alsof je het geloof beter kent dan wij. Je doet dat ook tegen mensen (mijzelf niet meegerekend) die die zich al tientallen jaren intensief met de Bijbel bezighouden en de grondtaal kennen. Er wordt dan ook duidelijk gesteld dat we niet verder komen in de discussie met jou. Ik persoonlijk zie jou als een man die met grootspraak de boel probeert te intimideren, maar in feite weinig echte kennis heeft.
Dat wilde ik je even laten weten als reactie op die beschuldigingen die ik je zo overal zie rondstrooien…
Nu kan je wel weer gaan roepen dat ik stom ben of zo, mwah… ik toets me ook buiten dit prikbord en ik weet heel goed wat ik waard ben hoor
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Het niveau van jouw is laag bij de grond hoor, om
> Majorie voor ADHD patiënt uit te maken, het is
> verwijderd merk ik, maar ik vind het te gek voor
> woorden.
O, dat heb ik inderdaad niet gelezen
Ze zal zichzelf wel op mij geprojecteerd hebben. Wel erg sneu hoor als je zo door het leven moet.
Ik was een normale discussie begonnen, maar waarschijnlijk is het allemaal te moeilijk.
Gr. Majorie
Elia Schreef:
——————————————————-
> Job 26: 7 Hij strekt het noorden uit boven de
> woeste leegte,
> en hangt de aarde op – boven het niets.
>
> Dus men wist dat de aarde door het heelal zweefde
O ja, ergens anders in de bijbel staat ie op zuilen. Dus ik zou deze tekst zo niet uitleggen.
> Jesaja 40: 22a Hij troont boven het rond der aarde
> (NBV51)
>
> De aarde is rond en niet plat
Rond hoeft geen bol te zijn. Ik kan een rondje op papier tekenen en die is dan zo plat als een dubbeltje.
> Jeremia 33: 22a Ontelbaar zijn de sterren aan de
> hemel
Dat zegt niets over een bolle aarde.
> De wetenschap wist eerst niet dat de sterren
> ontelbaar waren, zij dacht dat er ongeveer 1000
> tot 1200 waren.
>
> 1 Kor 15: 40 Er zijn lichamen aan de hemel en
> lichamen op aarde, maar de schittering van een
> hemellichaam is anders dan die van een aards
> lichaam. 41 De zon heeft een andere schittering
> dan de maan, de maan weer een andere dan de
> sterren, en de sterren onderling verschillen ook
> in schittering.
Dat zegt niets over een bolle aarde.
> Dus men wist dat sterren en planeten onderling
> verschillend waren.
Ja, die konden ze zien, maar dat zegt niets over een bolle aarde.
> Er zijn nog meer teksten, deze bijbelteksten
> allemaal geschreven zijn tussen de 3000 en de 2000
> jaar geleden.
Das mooi. Als er ééntje tussen zit waaruit blijkt dat de aarde een bol is dan hoor ik dat wel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?