Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De pilaren van de aarde en het hemelgewelf duiden niet op een platte aarde.

• BOAZ

Ellen,

Bedankt voor de moeite.

Het woord arets en eretz hebben diverse betekenissen, ga dat maar eens uitleggen aan beterweters die de grondtalen niet kennen.

Zie jij de platte aarde advocaten wel eens schrijven over de zon, maan en de sterren als verticale platte schijven die in de ruimte hangen?

Hun z.g.n. wetenschappelijke inzichten zijn gebaseerd op animatie filmpjes van de Nasa.

Die zien sterretjes die naar hun bewering niet eens meer bestaan.

Ik kijk naar boven en zie een ster en het Nasa animatie team schrijft dat die ster al miljoenen jaren geleden ontploft is.

Iedere wetenschapper ook al leeft hij de door God aan de mens gegeven 120 jaar kan die leugen wetenschappelijk verifieren.

Ook PS niet met zijn grote mond en vierkante hoofd.

De zwarte magie van de moderne wetenschap:S

Boaz.

• Marjorie

Heb je wel eens iets gehoord over een lichtjaar?

Hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtjaar

• BOAZ

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> Heb je wel eens iets gehoord over een lichtjaar?

>

> Hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtjaar

In de Bijbel kan jij lezen dat 5771 jaar geleden de hemelen en de aarde geschapen zijn in 6 dagen.

Dat zijn min of meer 300 generaties en een wetenschapper draait er zijn hand niet aan om om te goochelen met een paar miljoen jaar meer of minder.

Boaz.

• Frederik D

Ben je nou achterlijk of doe je maar alsof?

Lees eens goed je Bijbel. De Bijbel is geocentrisch, niet heliocentrisch. Omdat de Bijbel qua wereldbeeld afwijkt van ons wereldbeeld, is het volslagen nonsense te denken dat men vroeger dacht dat er enige equivalentie bestond tussen enerzijds de aarde en anderzijds de rest van de hemellichamen.

Lees jij wel goed? Kun je wel goed lezen? Ik betwijfel het. Ik heb al meerdere malen geschreven dat alle cultuurhistorici en alle bijbelvertalers, afgezien van de extremisten onder hen, aan mijn zijde staan: de bijbelse aarde is plat en wordt overkoepeld door een fysiek gewelf en de zon draait om de aarde.

Jij verzet je tegen de wetenschap en dat is extremistisch en, sorry voor het woord, volkomen achterlijk.

• Frederik D

Gewoon zonder blikken en blozen de wetenschap bestrijden …. Hoe achterlijk kun je zijn.

• Ellen-Josee

Wat betreft het onderwerp van je topic, dat is wel een interessant stuk.

Na het op mijn gemak gelezen te hebben, heb ik er nu wel een aardig beeld van.

Een paar jaar geleden had ik het er met Florin al over en wij waren het er over eens (we waren het toen niet over veel eens) dat dit het moeilijkste vers van het scheppingsverhaal was. We dachten (eigenlijk dacht ik dat geloof ik) toen al dat het met Noach te maken zou hebben, maar we dachten dat het water uit ergens boven de aarde was terecht gekomen en naar beneden zou storten (tijdens de zondvloed). Deze optie (het komt onder de aardkorst uit), is eigenlijk logischer. Ook wat betreft die verdikking die helemaal rondom de Aarde loopt. Het omhoog gekomen land - dat zijn de pilaren. De diverse Psalmen die dit onderstrepen, echt een helemaal perfect stuk. Ik heb m opgeslagen.

Ik vraag me wel af; hoeveel mensen tot nu toe verder gekomen zijn dan 5 regels, of het uberhaupt aangeklikt hebben :)

• Ellen-Josee

Jij ook bedankt hoor Boaz voor de topic, daar heb ik ergens hieronder nog commentaar op gegeven.

Ellen

• Ellen-Josee

Dat lijkt me nu juist wel verstandig i.p.v. de wetenschap slaafs volgen en denken; wat zij zeggen is het vast correct want ze zijn toch wel ZO wetenschappelijk!

En dan de oren dicht houden voor wat anderen zeggen en maar wat brullen….

• Ellen-Josee

Als jij zo doorgaat met veel van hetzelfde gebral, komt het moment dat in elk geval ‘ik’ je ga negeren.

• ¥ Lotje ­­¥

(tu) dan komt er toch weer een uitlokking .van hem;)