Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vrijheid van Godsdienst

• ¥ Lotje ­­¥

artikel 2 van de rechten van de mens:

een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden in deze verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status .

Nou neem niet weg dat het wel angstig is . ik kom er ook wel eens tegen . en krijg het idee wel eens van: Wie weet wat men er onder bij zich heb . en is het wel een vrouw .Maar……….. zeg ze eens dat ze zich moeten kleden zoals de westerlingen.Verplichting dan. Hoe zouden wij ons voelen als we naar een land gaan waar je hoofddoeken en drie lagen kleding(lange jurken) over elkaar moet dragen?

• theo

Ik vind het best moeilijk.

Waar ligt een grens?

Vrouwen kunnen geen lid worden van de SGP en er zijn massa's christelijke groeperingen waar vrouwen verplicht met een hoedje naar de kerk moeten en nooiteen lange broek mogen dragen, waar vrouwen geen voorgangster mogen zijn en geen bestuursfunctie in de kerk mogen hebben, waar vrouwen niet mogen stemmen op de mannenbroeders van de ker die als ouderling of diaken op de lijst staan om verkozen te kunnen worden.

Je hebt best een punt mbt onzichtbare ogen / gezicht maar dan nog.

Wie zal bepalen waar wie de grens gaat/moet leggen?

Om het de andere kant uit te laten slaan: Toen ik puber was kwam Phil ? Bloom? met ontbloot bovenlijf op tv.

Krantenkoppen en zelfs kamervragen in de regering als ik me goed herinner.

Nu lachen we erom en kunnen we meer zien dan in mijn jeugd ooit voor mogelijk werd gehouden

Wie legt waar een grens?

• Frederik D

De SGP krijgt geen subsidie meer vanwege vrouwenrepressie. Maar er gaat nog zat subsidie naar mohammedaanse instellingen die aan vrouwenrepressie doen. Er wordt in Nederland met twee maten gemeten. En dat vanwege de dhimmitude.

• Gonnie

De grens is daar waarneer de medemens een onveilig gevoel krijgt als je niet het gelaat van die persoon kan zien, zo in het voorbij gaan en eventueel in winkels.

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> De grens is daar waarneer de medemens een onveilig

> gevoel krijgt als je niet het gelaat van die

> persoon kan zien, zo in het voorbij gaan en

> eventueel in winkels.

JIJ vindt dat daar de grens ligt.

Ik vind dat de grens ligt bij verplichte kleding van welke aard dan ook, dus ook de verplichtng dat sommige christenvrouwen geen lange broek mogen dragen.

Let wel, ik ben het eigenlijk best met je eens hoor maar de vraag is en blijft wie zal en mag bepalen waar een grens ligt.

theo

• Boris

http://www.youtube.com/watch?v=zUGHyrQx0vQ

• Frederik D

Oh, oh, wat zullen de knuffelaars wel niet van dat filmpje vinden? In dit fimpje wordt in wezen Mohammed, de oervader van de boerka (niks burqa, we leven in Nederland), bespot.

• LeSage

Openheid en eerlijkheid is erg belangrijk in een samenleving. Vele moslims vinden van niet, maar ik vind de burka een voorbeeld van vrouwenonderdrukking.

Het zou dus verboden moeten worden.

• theo

Ik voel me veel onveiliger als ik een groepje oernederlandse blanke jongens met kalgeschoren hoofden tegenkom met kistjes aan hun voeten, een legerbroek en een lonsdale jack.

Ik voel me ook veel onveiliger bij oerhollandse blanke “” hooligans voetbalfans“”.

Ik voel me ook veel onveiliger bij een groep blanke oerhollandse dronken brallende jongelui.

Ik voel me ook veel onveiliger als ik een oerhollandse blanke jonge knul in een zwart golfje de meest idiote verkeersovertredingen zie maken .

Ik voel me zelfs onveiliger als ik tusen een groep blanke oerhollandse extremistische christelijke secteleden zou verkeren.

Ik voel me bijzonder onveilig als ik een stel blanke oerduitse blonde jongeren nazileuzen roepende en in nazikleding voor de tv zie.

Ik voel me ook niet prettig als ik denk wat onze kinderen en kleinkinderen kan overkomen dankzij oernederlandse blanke loverboys.

Ik ben dan ook blij dat de blanke KKK niet in nederland aanawezig is, of zich in ieder geval niet laat zien.

Ik voel en soort plaatsvervangende schaamte als ik denk aan vroeger tijden toen wij nederlanders ( misschien jou of mijn voorouders wel) de beste slavenhandelaren ter wereld waren.

Heb jij dat nou niet?

theo

• Boris

(tu)(tu)(tu)