Lijkt me een spannend baantje. Dan hoef je ook niet meer hier te prikken en verdien je er nog geld mee ook.
Overigens: wat dat laatste betreft heb je gelijk.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBOAZ Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > 1 Korintiërs 15
> > Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er
> ook
> > een geestelijk lichaam. 45 Aldus staat er ook
> > geschreven: de eerste mens, Adam, werd een
> levende
> > ziel; de laatste Adam een levendmakende geest.
> 46
> > Doch het geestelijke komt niet eerst, maar het
> > natuurlijke, en daarna het geestelijke. 47 De
> > eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de
> tweede
> > mens is uit de hemel. 48 Gelijk de stoffelijke
> is,
> > zijn ook de stoffelijken, en zoals de hemelse
> is,
> > zijn ook de hemelsen. 49 En gelijk wij het
> beeld
> > van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen
> wij
> > het beeld van de hemelse dragen.
> >
> > Ik ben het niet met je eens Boaz dat dat Adam
> en
> > Eva een hemels lichaam hadden, maar geschapen
> > waren uit de zelfde stof als jij en ik, zoals
> deze
> > tekst ook aangeeft.
>
> Hi Samuel,
>
> Ik schreef nergens dat Adam en Eva hemelse
> lichamen hadden.
> Geformeerd uit stof levend gemaakt door de Geest
> Gods hij gaf hen zijn levensadem.
>
Hi Boaz, ik heb even de teksten erbij genomen die je aan Frederik schreef.
En reageer er dan ook op.
>Qua uiterlijk leek exact de mens op de huidige mens, qua het inwendige totaal niet, geen organen en ingewanden en metabolisme zoals wij het nu hebben.
>De eerste mens was niet uit vlees en bloed en afhankelijk van het element van tijd n.l. zuurstof, maar bestond wel uit stof.
De mens had wel degenlijk organen, zeker longen daar God hem de levensadem inblies door zijn neus, zuurstof is door God geschapen er zit niet voor niks een dampkring over de aarde.
Scheiding tussen hemel en aarde, er staat niet toen herschiep God de zondige mens en gaf hem een anus, en ingewanden zuurstof op de aarde zodat hij in zijn zonde moet ademhalen en zijn voedsel moet verteren en de rest uitscheiden.
Dan praten we over een anus maar je hebt ook nog een penis gekregen en de vrouw (mannin) een vagina om jawel om vocht af te scheiden onder andere.
Of waren het alleen maar ornamenten?
Ook een hart heeft de mens gekregen, Hij schiep Adam immers naar zijn evenbeeld: Genesis 6: 5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was, 6 berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart.
Zelfs toen Hij bij Abraham en Sarah kwam om hun het nieuws te vertellen vergezeld van twee engelen, at Hij het door Sarah klaargemaakte eten: Genesis 18:1 En de HERE verscheen aan hem bij de terebinten van Mamre, terwijl hij op het heetst van de dag in de ingang der tent zat. 2 En hij sloeg zijn ogen op en zag, en zie, drie mannen stonden bij hem; toen hij hen zag, liep hij hun uit de ingang van zijn tent tegemoet, en boog zich ter aarde; 3 en hij zeide: Mijn heer, indien ik uw genegenheid gewonnen heb, ga dan niet aan uw knecht voorbij. 4 Laat toch een weinig water gehaald worden, en wast uw voeten en vlijt u neder onder de boom; 5 dan wil ik een bete broods gaan halen, opdat gij uw hart versterkt; daarna kunt gij verder trekken; daartoe zijt gij immers langs uw knecht getrokken? En zij zeiden: Doe zoals gij gesproken hebt. 6 Toen spoedde Abraham zich naar de tent tot Sara, en zeide: Haast u! Drie maten fijn meel! Kneed het en bereid koeken! 7 En Abraham liep naar de runderen, nam een kalf, mals en goed, en gaf het aan een knecht, en deze haastte zich om het te bereiden. 8 Ook nam hij boter en melk en het kalf, dat hij bereid had, en zette het hun voor; en hij stond onder de boom bij hen, terwijl zij aten.
Voor de Here en zijn enegelen is het geen probleem om stoffelijk te worden met alle gemakken of ongemakken daaraan verbonden, immers er staat geschreven God is geest, maar hier is Hij geen geest, maar stoffelijk.
Er staat niet en na het eten moesten ze alledrie naar de achteraf plek om zich te ontdoen van overtollig vocht en uitscheiding van voedsel resten.
Dat wil nog niet zeggen dat ze dat niet deden.
>Adam en Eva bestonden uit stof bekleed door een mantel van licht.
Wederom leid ik je terug naar het begin, God had al in licht voorzien op de aarde Hij had zon gecreëerd voor de dag en maan voor de nacht.
Er was dag en nacht, dus om Adam en Eva een lichtgevend lichaam te geven een hemels lichaam, is niet correct en heeft ook geen nut.
> > Dat wij in de toekomst een hemels geestelijk
> > lichaam zullen krijgen, iets wat de mens nooit
> > eerder bezeten heeft.
>
> Lees de verzen 53-54 nog eens goed door.
> Door de zonde heeft de onsterfelijke stoffelijke,
> vergankelijkheid aan getrokken.
> Door het volbrachte werk van de Here Jezus
> Christus mogen wij het vergankelijke uittrekken en
> weer het onvergankelijke aantrekken.
>
53 Want dit vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.
54 En zodra dit vergankelijke onvergankelijkheid aangedaan heeft, en dit sterfelijke onsterfelijkheid aangedaan heeft, zal het woord werkelijkheid worden, dat geschreven is: De dood is verzwolgen in de overwinning.
Dit staat er overigens het is uit de 1951 vertaling is het meest accuraat, er staat niet het moet weer het onvergankelijke aantrekken, je krijgt een ander lichaam een geestelijk lichaam niet stoffelijk meer, dat een stoffelijk lichaam tot langer leven in staat is kan je lezen in het duizendjarige rijk van Jezus Christus Openbaring 20, hier praten we nog steeds over een vergankelijk lichaam.
Jesaja 65: 13 Daarom, zo zegt de Here HERE: Zie, mijn knechten zullen eten, maar gij zult hongeren; zie, mijn knechten zullen drinken, maar gij zult dorsten; zie, mijn knechten zullen zich verheugen, maar gij zult beschaamd staan; 14 zie, mijn knechten zullen jubelen van hartevreugd, maar gij zult schreeuwen van harteleed en van gebrokenheid des geestes zult gij jammeren. 15 En gij zult uw naam tot een vloekwoord achterlaten voor mijn uitverkorenen, en de Here HERE zal u doden; maar zijn knechten zal Hij met een andere naam noemen, zodat wie zich in den lande zegent, 16 zich zal zegenen in de God der waarheid, en wie in den lande zweert, zal zweren bij de God der waarheid; want de vroegere benauwdheden zijn vergeten, ja, zijn verborgen voor mijn ogen.
17 Want zie, Ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; aan wat vroeger was, zal niet gedacht worden, het zal niemand in de zin komen. 18 Maar gij zult u verblijden en juichen voor eeuwig over hetgeen Ik schep, want zie, Ik schep Jeruzalem tot jubel en zijn volk tot blijdschap. 19 En Ik zal juichen over Jeruzalem en Mij verblijden over mijn volk. En daarin zal niet meer gehoord worden het geluid van geween of van geschreeuw. 20 Daar zal niet langer een zuigeling zijn, die slechts weinige dagen leeft, noch een grijsaard, die zijn dagen niet voleindigt, want de jongeling zal als honderdjarige sterven, zelfs de zondaar zal eerst als honderdjarige door de vloek getroffen worden.
21 Zij zullen huizen bouwen en die bewonen, wijngaarden planten en de vrucht daarvan eten; 22 zij zullen niet bouwen, opdat een ander er wone; zij zullen niet planten, opdat een ander het ete, want als de levensduur der bomen zal de leeftijd van mijn volk zijn en van het werk hunner handen zullen mijn uitverkorenen genieten. 23 Zij zullen niet tevergeefs zwoegen en geen kinderen voortbrengen tot een vroegtijdige dood, want zij zullen een door de HERE gezegend geslacht zijn, en hun nakomelingen met hen. 24 En het zal geschieden, dat Ik antwoorden zal, voordat zij roepen; terwijl zij nog spreken, zal Ik verhoren. 25 De wolf en het lam zullen tezamen weiden en de leeuw zal stro eten als het rund, en de slang zal stof tot spijze hebben; zij zullen geen kwaad doen noch verderf stichten op gans mijn heilige berg, zegt de HERE.
> Stof en Geest zonder bloed en ingevonde en toch in
> staat om voedsel te nuttigen wat voor de 100%
> geabsorbeerd word.
Dat is nu wel ontkracht.
>
> > Daarbij gaat je redenering over een lichaam
> zonder
> > organen ook niet op, daar God tegen Adam en Eva
> > zegt in Genesis 1:29 En God zeide: Zie, Ik geef
> u
> > al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en
> al
> > het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten
> zijn;
> > het zal u tot spijze dienen. 30 Maar aan al het
> > gedierte der aarde en al het gevogelte des
> hemels
> > en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is,
> > (geef Ik) al het groene kruid tot spijze; en
> het
> > was alzo.
> >
> > Ook de dieren hadden voedsel nodig.
>
> Zoals ik al aan PS schreef en hij bevestigde,
> voedsel bevat een ongekende hoeveelheid licht
> energie die door een andere vorm van absorbtie die
> energie kon opnemen, dus er was geen enkele reden
> voor darmen en een poepgaatje.
>
Planten leven onder andere van fotosynthese oftewel licht, maar moeten ook water en mineralen hebben, licht energie uit een plant is onzin, energie uit een plant is volkomen correct, God wijst de mens er zelfs op dat het goed is voor het lichaam de vrucht van de plant wel dan te verstaan.
> Een zondig mens zoals Mozes kon 40 dagen in leven
> blijven zonder te eten of drinken.
> Exodus 34:28 En hij was daar bij de HERE veertig
> dagen en veertig nachten, brood at hij niet en
> water dronk hij niet, en Hij schreef op de tafelen
> de woorden van het verbond, de Tien Woorden.
>
Dat geloof ik ook als duizend jaar een dag voor God is, met andere worden God staat buiten de tijd, dan is het mogelijk dat Mozes toen hij in de aanwezigheid van God was dat er wellicht maar enkele uren verstreken waren, maar dat het voor de buitenwereld veertig dagen waren.
Ook Jezus Christus was veertig dagen zonder voedsel niet zonder water, maar er staat dat de engelen voor Hem zorgden in die tijd.
Dit waren ook werkelijk letterlijk en figuurlijk veertig dagen.
> >
> > En wederom als Eva satan antwoord in Genesis
> 3:1
> > De slang nu was het listigste van alle dieren
> des
> > velds, die de HERE God gemaakt had; en zij
> zeide
> > tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij
> zult
> > niet eten van enige boom in de hof? 2 Toen
> zeide
> > de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het
> > geboomte in de hof mogen wij eten, 3 maar van
> de
> > vrucht van de boom, die in het midden van de
> hof
> > staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet
> > eten noch die aanraken; anders zult gij
> sterven.
> >
> > Dit was dus nog voor de zondeval, en gelijk een
> > antwoord voor CU, dat Adam en Eva wisten dat ze
> > niet van deze boom de vruchten mochten eten,
> dus
> > er was wel een besef van wat wel mocht en wat
> niet
> > mocht.
>
> Probleem is welke vrucht?
> Probleem twee is dat het gaat om de vrije wil,
> geloof of ongeloof.
>
De vrucht van kennis van goed en kwaad, oh nu zeg je er was geen boom en dat betekent dat er ook geen boom des levens was, waar ze overigens wel van mochten eten.
Genesis 2: 8 Voorts plantte de HERE God een hof in Eden, in het Oosten, en Hij plaatste daar de mens, die Hij geformeerd had. 9 Ook deed de HERE God allerlei geboomte uit de aardbodem opschieten, begeerlijk om te zien en goed om van te eten; en de boom des levens in het midden van de hof, benevens de boom der kennis van goed en kwaad.
Adam en Eva konden dus van de boom des levens eten, zodat hun stoffelijk lichaam eeuwig kon bestaan: Genesis 3:22 En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven. 23 Toen zond de HERE God hem weg uit de hof van Eden om de aardbodem te bewerken, waaruit hij genomen was. 24 En Hij verdreef de mens en Hij stelde ten oosten van de hof van Eden de cherubs met een flikkerend zwaard, dat zich heen en weer wendde, om de weg tot de boom des levens te bewaken.
Er staat niet “als de mens van de boom des levens ook nog eens eet” God wilde dat ze er niet meer van aten, dat verklaard wellicht dan ook dat Adam bijna duizend jaar oud is geworden, door voor de zondeval te hebben gegeten van de boom des levens.
Deze boom is een belangrijke factor zoals je kan lezen in Openbaring 2: 7 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.
Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is.
Openbaring 22: 1 En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, ontspringende uit de troon van God en van het Lam. 2 Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volkeren.
Vrucht van de boom des levens.
Zelfs de bladeren van deze bomen hebben een functie.
>
> >
> > Boaz broeder begeef je niet in leren die niet
> 100%
> > Bijbels zijn, het pad is nauw en de afgrond
> diep.
>
> Ik ben ervan overtuigd dat Adam en Eva qua
> spijsvertering anders in elkaar staken dan de
> huidige mens die leeft na de zondeval.
>
De spijsvertering is wel veranderd, de gevallen mens is immers van vruchten overgestapt op veldgewas en vlees.
Als je goed leest wat er staat in Genesis 1:26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis,
Naar ons beeld zegt Hij, naar onze gelijkenis, de buitenkant, dat zegt niks over ons inwendige en alles wat jij veronderstelt is dus speculatie..
> De mens is geschapen voor eeuwig leven en de dood
> is onnatuurlijk.
Dat ben ik met je eens, en de dood is overwonnen, en wij zullen (indien opgeschreven in het boek van het lam, het boek des levens) eeuwig leven in een totaal ander lichaam gelijk aan het lichaam van Hem.
Openbaring 1:12 En ik keerde mij om, ten einde de stem te zien, die met mij sprak. En toen ik mij omkeerde, zag ik zeven gouden kandelaren, 13 en te midden van de kandelaren iemand als eens mensen zoon, bekleed met een tot de voeten reikend gewaad, en aan de borsten omgord met een gouden gordel; 14 en zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol, als sneeuw, en zijn ogen als een vuurvlam; 15 en zijn voeten waren gelijk koperbrons, als in een oven gloeiend gemaakt, en zijn stem was als een geluid van vele wateren. 16 En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht.
1 Johannes 3:2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.
Wauw dat is toch net iets anders dan Adam en Eva omschreven zijn.
>
> Gr Boaz.
> >
grt samuel
Elia Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Een proseliet is een niet jood die zich tot het
> > jodendom heeft bekeerd.
> >
> > Proselytisme is niks meer of minder dan
> (fanatiek
> > ? ) ledenwerven.
> >
> > theo
>
>
> Hoe kom je dáár nou weer bij!
> Het Jodendom evangeliseerd niet, integendeel.
>
> Ellen
Je haalt de twee afzonderlijke woorden flink door elkaar.
Joden evangeliseren niet en een tot jood bekeerde nietjood is een proseliet.
Prosetylisme heeft met bovenstande niks uit te staan, de betekenis is ledenwerven, punt uit.
Waar jij uit op maakt dat ik zou bedoelen dat joden evangeliseren is mij volkomen onduidelijk.
theo
samuel Schreef:
——————————————————-
> BOAZ Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > samuel Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > 1 Korintiërs 15
> > > Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er
> > ook
> > > een geestelijk lichaam. 45 Aldus staat er ook
> > > geschreven: de eerste mens, Adam, werd een
> > levende
> > > ziel; de laatste Adam een levendmakende
> geest.
> > 46
> > > Doch het geestelijke komt niet eerst, maar
> het
> > > natuurlijke, en daarna het geestelijke. 47 De
> > > eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de
> > tweede
> > > mens is uit de hemel. 48 Gelijk de
> stoffelijke
> > is,
> > > zijn ook de stoffelijken, en zoals de hemelse
> > is,
> > > zijn ook de hemelsen. 49 En gelijk wij het
> > beeld
> > > van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen
> > wij
> > > het beeld van de hemelse dragen.
> > >
> > > Ik ben het niet met je eens Boaz dat dat Adam
> > en
> > > Eva een hemels lichaam hadden, maar geschapen
> > > waren uit de zelfde stof als jij en ik, zoals
> > deze
> > > tekst ook aangeeft.
> >
> > Hi Samuel,
> >
> > Ik schreef nergens dat Adam en Eva hemelse
> > lichamen hadden.
> > Geformeerd uit stof levend gemaakt door de
> Geest
> > Gods hij gaf hen zijn levensadem.
> >
> Hi Boaz, ik heb even de teksten erbij genomen die
> je aan Frederik schreef.
> En reageer er dan ook op.
>
> >Qua uiterlijk leek exact de mens op de huidige
> mens, qua het inwendige totaal niet, geen organen
> en ingewanden en metabolisme zoals wij het nu
> hebben.
> >De eerste mens was niet uit vlees en bloed en
> afhankelijk van het element van tijd n.l.
> zuurstof, maar bestond wel uit stof.
>
> De mens had wel degenlijk organen, zeker longen
> daar God hem de levensadem inblies door zijn neus,
> zuurstof is door God geschapen er zit niet voor
> niks een dampkring over de aarde.
De vertaling van “nesmat chaim” in levensadem is mogelijk een beetje misleidend.
Lees Job 27:3, 32:8, 33:4 en Spreuken 20:27
Geestelijke adem die de mens, die stof was, levend maakt.
> Scheiding tussen hemel en aarde, er staat niet
> toen herschiep God de zondige mens en gaf hem een
> anus, en ingewanden zuurstof op de aarde zodat hij
> in zijn zonde moet ademhalen en zijn voedsel moet
> verteren en de rest uitscheiden.
In Genesis 2:17 staat dat ten dage, dat gij daarvan eet, zult ga voorzeker sterven.
Op de dag dat een baby geboren word is het op weg naar de dood.
Omdat Adam en Eva naakt waren als een pas geboren baby gingen ook zij op weg naar hun dood.
Dat was voorheen niet de situatie Romeinen 5:12 door de zonde van de mens kwam de dood in de wereld.
Waaruit bestaat ontlasting?
Samenstelling ontlasting:
- Onverteerbare stoffen
- Vocht
- Dode bacteriën
- Dode darmcellen (+/- één miljard cellen per dag)
- Zouten
- Galkleurstof
> Dan praten we over een anus maar je hebt ook nog
> een penis gekregen en de vrouw (mannin) een vagina
> om jawel om vocht af te scheiden onder andere.
Hier heb jij het over hoe het een en ander eruitzag na de zondeval.
> Of waren het alleen maar ornamenten?
> Ook een hart heeft de mens gekregen, Hij schiep
> Adam immers naar zijn evenbeeld: Genesis 6: 5 Toen
> de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was
> op de aarde en al wat de overleggingen van zijn
> hart voortbrachten te allen tijde slechts boos
> was, 6 berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de
> aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn
> hart.
Ook na de zondeval.
> Zelfs toen Hij bij Abraham en Sarah kwam om hun
> het nieuws te vertellen vergezeld van twee
> engelen, at Hij het door Sarah klaargemaakte eten:
> Genesis 18:1 En de HERE verscheen aan hem bij de
> terebinten van Mamre, terwijl hij op het heetst
> van de dag in de ingang der tent zat. 2 En hij
> sloeg zijn ogen op en zag, en zie, drie mannen
> stonden bij hem; toen hij hen zag, liep hij hun
> uit de ingang van zijn tent tegemoet, en boog zich
> ter aarde; 3 en hij zeide: Mijn heer, indien ik uw
> genegenheid gewonnen heb, ga dan niet aan uw
> knecht voorbij. 4 Laat toch een weinig water
> gehaald worden, en wast uw voeten en vlijt u neder
> onder de boom; 5 dan wil ik een bete broods gaan
> halen, opdat gij uw hart versterkt; daarna kunt
> gij verder trekken; daartoe zijt gij immers langs
> uw knecht getrokken? En zij zeiden: Doe zoals gij
> gesproken hebt. 6 Toen spoedde Abraham zich naar
> de tent tot Sara, en zeide: Haast u! Drie maten
> fijn meel! Kneed het en bereid koeken! 7 En
> Abraham liep naar de runderen, nam een kalf, mals
> en goed, en gaf het aan een knecht, en deze
> haastte zich om het te bereiden. 8 Ook nam hij
> boter en melk en het kalf, dat hij bereid had, en
> zette het hun voor; en hij stond onder de boom bij
> hen, terwijl zij aten.
>
> Voor de Here en zijn enegelen is het geen probleem
> om stoffelijk te worden met alle gemakken of
> ongemakken daaraan verbonden, immers er staat
> geschreven God is geest, maar hier is Hij geen
> geest, maar stoffelijk.
> Er staat niet en na het eten moesten ze alledrie
> naar de achteraf plek om zich te ontdoen van
> overtollig vocht en uitscheiding van voedsel
> resten.
> Dat wil nog niet zeggen dat ze dat niet deden.
Aangezien het hier over de Here God en engelen gaat die geen zonde of dood kenden, mag je ervanuit gaan dat er een andere manier bestaat om voedsel te verbranden.
>
> >Adam en Eva bestonden uit stof bekleed door een
> mantel van licht.
> Wederom leid ik je terug naar het begin, God had
> al in licht voorzien op de aarde Hij had zon
> gecreëerd voor de dag en maan voor de nacht.
> Er was dag en nacht, dus om Adam en Eva een
> lichtgevend lichaam te geven een hemels lichaam,
> is niet correct en heeft ook geen nut.
Ik had het over een stoffelijk lichaam maar zonder bloed, bekleed met licht.
Dat kan toch lees maar na.
Mattheus 17:2 En zijn gedaante veranderde voor hun ogen en zijn gelaat straalde gelijk de zon en zijn klederen werden wit als het licht.
>
> > > Dat wij in de toekomst een hemels geestelijk
> > > lichaam zullen krijgen, iets wat de mens
> nooit
> > > eerder bezeten heeft.
> >
> > Lees de verzen 53-54 nog eens goed door.
> > Door de zonde heeft de onsterfelijke
> stoffelijke,
> > vergankelijkheid aan getrokken.
> > Door het volbrachte werk van de Here Jezus
> > Christus mogen wij het vergankelijke uittrekken
> en
> > weer het onvergankelijke aantrekken.
> >
> 53 Want dit vergankelijke moet onvergankelijkheid
> aandoen en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid
> aandoen.
> 54 En zodra dit vergankelijke onvergankelijkheid
> aangedaan heeft, en dit sterfelijke
> onsterfelijkheid aangedaan heeft, zal het woord
> werkelijkheid worden, dat geschreven is: De dood
> is verzwolgen in de overwinning.
>
> Dit staat er overigens het is uit de 1951
> vertaling is het meest accuraat, er staat niet het
> moet weer het onvergankelijke aantrekken, je
> krijgt een ander lichaam een geestelijk lichaam
> niet stoffelijk meer, dat een stoffelijk lichaam
> tot langer leven in staat is kan je lezen in het
> duizendjarige rijk van Jezus Christus Openbaring
> 20, hier praten we nog steeds over een
> vergankelijk lichaam.
> Jesaja 65: 13 Daarom, zo zegt de Here HERE: Zie,
> mijn knechten zullen eten, maar gij zult hongeren;
> zie, mijn knechten zullen drinken, maar gij zult
> dorsten; zie, mijn knechten zullen zich verheugen,
> maar gij zult beschaamd staan; 14 zie, mijn
> knechten zullen jubelen van hartevreugd, maar gij
> zult schreeuwen van harteleed en van gebrokenheid
> des geestes zult gij jammeren. 15 En gij zult uw
> naam tot een vloekwoord achterlaten voor mijn
> uitverkorenen, en de Here HERE zal u doden; maar
> zijn knechten zal Hij met een andere naam noemen,
> zodat wie zich in den lande zegent, 16 zich zal
> zegenen in de God der waarheid, en wie in den
> lande zweert, zal zweren bij de God der waarheid;
> want de vroegere benauwdheden zijn vergeten, ja,
> zijn verborgen voor mijn ogen.
> 17 Want zie, Ik schep een nieuwe hemel en een
> nieuwe aarde; aan wat vroeger was, zal niet
> gedacht worden, het zal niemand in de zin komen.
> 18 Maar gij zult u verblijden en juichen voor
> eeuwig over hetgeen Ik schep, want zie, Ik schep
> Jeruzalem tot jubel en zijn volk tot blijdschap.
> 19 En Ik zal juichen over Jeruzalem en Mij
> verblijden over mijn volk. En daarin zal niet meer
> gehoord worden het geluid van geween of van
> geschreeuw. 20 Daar zal niet langer een zuigeling
> zijn, die slechts weinige dagen leeft, noch een
> grijsaard, die zijn dagen niet voleindigt, want de
> jongeling zal als honderdjarige sterven, zelfs de
> zondaar zal eerst als honderdjarige door de vloek
> getroffen worden.
> 21 Zij zullen huizen bouwen en die bewonen,
> wijngaarden planten en de vrucht daarvan eten; 22
> zij zullen niet bouwen, opdat een ander er wone;
> zij zullen niet planten, opdat een ander het ete,
> want als de levensduur der bomen zal de leeftijd
> van mijn volk zijn en van het werk hunner handen
> zullen mijn uitverkorenen genieten. 23 Zij zullen
> niet tevergeefs zwoegen en geen kinderen
> voortbrengen tot een vroegtijdige dood, want zij
> zullen een door de HERE gezegend geslacht zijn, en
> hun nakomelingen met hen. 24 En het zal
> geschieden, dat Ik antwoorden zal, voordat zij
> roepen; terwijl zij nog spreken, zal Ik verhoren.
> 25 De wolf en het lam zullen tezamen weiden en de
> leeuw zal stro eten als het rund, en de slang zal
> stof tot spijze hebben; zij zullen geen kwaad doen
> noch verderf stichten op gans mijn heilige berg,
> zegt de HERE.
>
> > Stof en Geest zonder bloed en ingevonde en toch
> in
> > staat om voedsel te nuttigen wat voor de 100%
> > geabsorbeerd word.
>
> Dat is nu wel ontkracht.
Jij hebt helemaal niets ontkracht Samuel.
Wat is een hemels lichaam en waar staat dat in de Bijbel?
Het nieuwe Jeruzalem waar komt die in de hemel of op de vernieuwde aarde.
>
> >
> > > Daarbij gaat je redenering over een lichaam
> > zonder
> > > organen ook niet op, daar God tegen Adam en
> Eva
> > > zegt in Genesis 1:29 En God zeide: Zie, Ik
> geef
> > u
> > > al het zaaddragend gewas op de gehele aarde
> en
> > al
> > > het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten
> > zijn;
> > > het zal u tot spijze dienen. 30 Maar aan al
> het
> > > gedierte der aarde en al het gevogelte des
> > hemels
> > > en al wat op de aarde kruipt, waarin leven
> is,
> > > (geef Ik) al het groene kruid tot spijze; en
> > het
> > > was alzo.
> > >
> > > Ook de dieren hadden voedsel nodig.
> >
> > Zoals ik al aan PS schreef en hij bevestigde,
> > voedsel bevat een ongekende hoeveelheid licht
> > energie die door een andere vorm van absorbtie
> die
> > energie kon opnemen, dus er was geen enkele
> reden
> > voor darmen en een poepgaatje.
> >
> Planten leven onder andere van fotosynthese
> oftewel licht, maar moeten ook water en mineralen
> hebben, licht energie uit een plant is onzin,
> energie uit een plant is volkomen correct, God
> wijst de mens er zelfs op dat het goed is voor het
> lichaam de vrucht van de plant wel dan te
> verstaan.
Een foton kan afgeremd worden tot materie en het kan zich los maken van materie en heeft dan gelijk weer de snelheid van het licht.
En zo kan het ook werken in ons lichaam, beetje bij beetje en niet alles tegelijk.
Maar wij hebben het hier niet over ons huidige lichaam, maar over de mogelijkheid van een andere vorm van absorptie van voedsel.
Een voorbeeld had ik al eerder gegeven uit Lucas 24:36 En terwijl zij hierover spraken, stond Hij zelf in hun midden; 37 en zij werden ontzet en verschrikt en meenden een geest te aanschouwen. 38 Doch Hij zeide tot hen: Waarom zijt gij ontsteld en waarom komen er overwegingen op in uw hart? 39 Ziet mijn handen en mijn voeten, dat Ik het zelf ben; betast Mij en ziet, dat een geest geen vlees en beenderen heeft, zoals gij ziet, dat Ik heb. 40 41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets te eten? 42 Zij reikten Hem een stuk van een gebakken vis toe. 43 En Hij nam het en at het voor hun ogen.
>
> > Een zondig mens zoals Mozes kon 40 dagen in
> leven
> > blijven zonder te eten of drinken.
> > Exodus 34:28 En hij was daar bij de HERE
> veertig
> > dagen en veertig nachten, brood at hij niet en
> > water dronk hij niet, en Hij schreef op de
> tafelen
> > de woorden van het verbond, de Tien Woorden.
> >
> Dat geloof ik ook als duizend jaar een dag voor
> God is, met andere worden God staat buiten de
> tijd, dan is het mogelijk dat Mozes toen hij in de
> aanwezigheid van God was dat er wellicht maar
> enkele uren verstreken waren, maar dat het voor de
> buitenwereld veertig dagen waren.
Waar ben je mee bezig Samuel?
40 dagen is 40 dagen zie Exodus 24:28 Deuteronomium 9:9, 19
> Ook Jezus Christus was veertig dagen zonder
> voedsel niet zonder water, maar er staat dat de
> engelen voor Hem zorgden in die tijd.
> Dit waren ook werkelijk letterlijk en figuurlijk
> veertig dagen.
>
> > >
> > > En wederom als Eva satan antwoord in Genesis
> > 3:1
> > > De slang nu was het listigste van alle dieren
> > des
> > > velds, die de HERE God gemaakt had; en zij
> > zeide
> > > tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij
> > zult
> > > niet eten van enige boom in de hof? 2 Toen
> > zeide
> > > de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het
> > > geboomte in de hof mogen wij eten, 3 maar van
> > de
> > > vrucht van de boom, die in het midden van de
> > hof
> > > staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan
> niet
> > > eten noch die aanraken; anders zult gij
> > sterven.
> > >
> > > Dit was dus nog voor de zondeval, en gelijk
> een
> > > antwoord voor CU, dat Adam en Eva wisten dat
> ze
> > > niet van deze boom de vruchten mochten eten,
> > dus
> > > er was wel een besef van wat wel mocht en wat
> > niet
> > > mocht.
> >
> > Probleem is welke vrucht?
> > Probleem twee is dat het gaat om de vrije wil,
> > geloof of ongeloof.
> >
> De vrucht van kennis van goed en kwaad, oh nu zeg
> je er was geen boom en dat betekent dat er ook
> geen boom des levens was, waar ze overigens wel
> van mochten eten.
> Genesis 2: 8 Voorts plantte de HERE God een hof
> in Eden, in het Oosten, en Hij plaatste daar de
> mens, die Hij geformeerd had. 9 Ook deed de HERE
> God allerlei geboomte uit de aardbodem opschieten,
> begeerlijk om te zien en goed om van te eten; en
> de boom des levens in het midden van de hof,
> benevens de boom der kennis van goed en kwaad.
> Adam en Eva konden dus van de boom des levens
> eten, zodat hun stoffelijk lichaam eeuwig kon
> bestaan: Genesis 3:22 En de HERE God zeide: Zie,
> de mens is geworden als Onzer een door de kennis
> van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet
> uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en
> eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven. 23 Toen
> zond de HERE God hem weg uit de hof van Eden om de
> aardbodem te bewerken, waaruit hij genomen was. 24
> En Hij verdreef de mens en Hij stelde ten oosten
> van de hof van Eden de cherubs met een flikkerend
> zwaard, dat zich heen en weer wendde, om de weg
> tot de boom des levens te bewaken.
>
> Er staat niet "als de mens van de boom des levens
> ook nog eens eet" God wilde dat ze er niet meer
> van aten, dat verklaard wellicht dan ook dat Adam
> bijna duizend jaar oud is geworden, door voor de
> zondeval te hebben gegeten van de boom des
> levens.
>
> Deze boom is een belangrijke factor zoals je kan
> lezen in Openbaring 2: 7 Wie een oor heeft, die
> hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.
> Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom
> des levens, die in het paradijs Gods is.
> Openbaring 22: 1 En hij toonde mij een rivier van
> water des levens, helder als kristal,
> ontspringende uit de troon van God en van het Lam.
> 2 Midden op haar straat en aan weerszijden van de
> rivier staat het geboomte des levens, dat
> twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht
> gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot
> genezing der volkeren.
> Vrucht van de boom des levens.
> Zelfs de bladeren van deze bomen hebben een
> functie.
Ik heb mij bewust niet gemengt in de discussie van waarom at Adam.
Hoe jij erbij komt dat ik zeg dat er geen boom des levens zou zijn:S
Wel schreef ik dat het kunnen maken van een keuze te maken heeft met de vrije wil.
>
> >
> > >
> > > Boaz broeder begeef je niet in leren die niet
> > 100%
> > > Bijbels zijn, het pad is nauw en de afgrond
> > diep.
> >
> > Ik ben ervan overtuigd dat Adam en Eva qua
> > spijsvertering anders in elkaar staken dan de
> > huidige mens die leeft na de zondeval.
> >
> De spijsvertering is wel veranderd, de gevallen
> mens is immers van vruchten overgestapt op
> veldgewas en vlees.
> Als je goed leest wat er staat in Genesis 1:26 En
> God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld,
> als onze gelijkenis,
> Naar ons beeld zegt Hij, naar onze gelijkenis, de
> buitenkant, dat zegt niks over ons inwendige en
> alles wat jij veronderstelt is dus speculatie..
Noem het maar speculatie de Here Jezus heeft zich laten zie als de tweede Adam.
Lucas 24:39
>
> > De mens is geschapen voor eeuwig leven en de
> dood
> > is onnatuurlijk.
> Dat ben ik met je eens, en de dood is overwonnen,
> en wij zullen (indien opgeschreven in het boek van
> het lam, het boek des levens) eeuwig leven in een
> totaal ander lichaam gelijk aan het lichaam van
> Hem.
> Openbaring 1:12 En ik keerde mij om, ten einde de
> stem te zien, die met mij sprak. En toen ik mij
> omkeerde, zag ik zeven gouden kandelaren, 13 en te
> midden van de kandelaren iemand als eens mensen
> zoon, bekleed met een tot de voeten reikend
> gewaad, en aan de borsten omgord met een gouden
> gordel; 14 en zijn hoofd en zijn haren waren wit
> als witte wol, als sneeuw, en zijn ogen als een
> vuurvlam; 15 en zijn voeten waren gelijk
> koperbrons, als in een oven gloeiend gemaakt, en
> zijn stem was als een geluid van vele wateren. 16
> En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en
> uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard;
> en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar
> kracht.
>
> 1 Johannes 3:2 Geliefden, nu zijn wij kinderen
> Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn
> zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal
> geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen;
> want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.
>
> Wauw dat is toch net iets anders dan Adam en Eva
> omschreven zijn.
Dat wij in een veranderd lichaam zullen komen is geopenbaard door de Zoon van God.
Zie o.a. vers 5
Gr Boaz.
>
> >
> > Gr Boaz.
> > >
>
> grt samuel
Op miljoenen lichtjaren afstand … Dat veronderstelt dat het universum veel en veel ouder is dan de paar duizend jaartjes van het creationisme.
Het jonge-aardecreationisme is in strijd met
- de biologie
- de geologie
- de astrologie
- de kosmologie
- de primaire fysica
- de alledaagse logica
- het oude-aardecreationisme
- moderne theologie
- bijbelwetenschap
- en de basale moraal (gij zult niet liegen).
samuel Schreef:
——————————————————-
> Boaz ik ga hier niet meer verder met je over
> argumenteren, dat zou een bloedeloze onderneming
> zijn!
Toch ben ik wel benieuwd waar “hemelse lichamen” in de Bijbel staan.
> Maar dat jij verondersteld dat de geslachtsorganen
> te danken zijn aan de zondeval, daar mag je van
> mij gewoon doorgaloperen.
Per slot van rekening staat erin Genesis 1:28 weest vruchtbaar en wordt talrijk.
Maar mogelijk was ook de voortplanting anders zoals het nu gaat.
Het enigste wat ik schreef is dat Adam om te leven niet noodzakelijker wijs afhankelijk was van bloedcirculatie en ingewanden.
Wat er in Handelingen 8 geschreven staat lijkt verdacht veel teleportatie.
39 En toen zij uit het water gekomen waren, nam de Geest des Heren Filippus weg en de kamerling zag hem niet meer, want hij ging zijn weg met blijdschap. 40 Maar Filippus bleek te Asdod te zijn; en hij trok rond om het evangelie te prediken aan alle steden, totdat hij te Caesarea kwam.
Gr Boaz.
>
> grt samuel
BOAZ Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Boaz ik ga hier niet meer verder met je over
> > argumenteren, dat zou een bloedeloze
> onderneming
> > zijn!
>
> Toch ben ik wel benieuwd waar “hemelse lichamen”
> in de Bijbel staan.
Kor. 15:
Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er ook een geestelijk lichaam. 45 Aldus staat er ook geschreven: de eerste mens, Adam, werd een levende ziel; de laatste Adam een levendmakende geest. 46 Doch het geestelijke komt niet eerst, maar het natuurlijke, en daarna het geestelijke. 47 De eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de tweede mens is uit de hemel. 48 Gelijk de stoffelijke is, zijn ook de stoffelijken, en zoals de hemelse is, zijn ook de hemelsen. 49 En gelijk wij het beeld van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen wij het beeld van de hemelse dragen.
Dit gaat over een hemels lichaam Boaz, een ander lichaam dan het aardse. En daarop volgend Kor. 15: 52
Dan heb je het nu gelezen.
>
> > Maar dat jij verondersteld dat de
> geslachtsorganen
> > te danken zijn aan de zondeval, daar mag je van
> > mij gewoon doorgaloperen.
>
> Waar schrijf ik dat Adam geen geslachtsorganen zou
> hebben?
>> Dan praten we over een anus maar je hebt ook nog
>> een penis gekregen en de vrouw (mannin) een vagina
>> om jawel om vocht af te scheiden onder andere.
Hier!
>Hier heb jij het over hoe het een en ander eruitzag na de zondeval.
Net zo als je stelt dat God pas een hart had na de zondeval.
> Per slot van rekening staat erin Genesis 1:28
> weest vruchtbaar en wordt talrijk.
>
> Het enigste wat ik schreef is dat Adam om te leven
> niet noodzakelijker wijs afhankelijk was van
> bloedcirculatie en ingewanden.
>
> Wat er in Handelingen 8 geschreven staat lijkt
> verdacht veel teleportatie.
>
Ja dat klopt eveneens dat Jezus ineens voor zijn discipelen stond terwijl alle deuren en ramen gesloten waren:
Johannes 20: 19 Toen het dan avond was op die eerste dag der week en ter plaatse, waar de discipelen zich bevonden, de deuren gesloten waren uit vrees voor de Joden, kwam Jezus en stond in hun midden en zeide tot hen: Vrede zij u!
Johannes 20: 26 En na acht dagen waren zijn discipelen weer in het huis en Tomas met hen. Jezus kwam, terwijl de deuren gesloten waren, en Hij stond in hun midden en zeide: Vrede zij u!
God en zijn werken zijn bovennatuurlijk.
> 39 En toen zij uit het water gekomen waren, nam de
> Geest des Heren Filippus weg en de kamerling zag
> hem niet meer, want hij ging zijn weg met
> blijdschap. 40 Maar Filippus bleek te Asdod te
> zijn; en hij trok rond om het evangelie te
> prediken aan alle steden, totdat hij te Caesarea
> kwam.
>
> Gr Boaz.
>
grt samuel
samuel Schreef:
——————————————————-
> BOAZ Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > samuel Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > Boaz ik ga hier niet meer verder met je over
> > > argumenteren, dat zou een bloedeloze
> > onderneming
> > > zijn!
> >
> > Toch ben ik wel benieuwd waar "hemelse
> lichamen"
> > in de Bijbel staan.
>
> Kor. 15:
> Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er ook
> een geestelijk lichaam. 45 Aldus staat er ook
> geschreven: de eerste mens, Adam, werd een levende
> ziel; de laatste Adam een levendmakende geest. 46
> Doch het geestelijke komt niet eerst, maar het
> natuurlijke, en daarna het geestelijke. 47 De
> eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de tweede
> mens is uit de hemel. 48 Gelijk de stoffelijke is,
> zijn ook de stoffelijken, en zoals de hemelse is,
> zijn ook de hemelsen. 49 En gelijk wij het beeld
> van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen wij
> het beeld van de hemelse dragen.
>
> Dit gaat over een hemels lichaam Boaz, een ander
> lichaam dan het aardse. En daarop volgend Kor. 15:
> 52
> Dan heb je het nu gelezen.
Het is in elk geval duidelijk dat Jezus niet lichamelijk is opgestaan uit de dood.
45 Aldus staat er ook
geschreven: de eerste mens, Adam, werd een levende
ziel; de laatste Adam een levendmakende geest
Jezus was de laatste Adam.
>
> >
> > > Maar dat jij verondersteld dat de
> > geslachtsorganen
> > > te danken zijn aan de zondeval, daar mag je
> van
> > > mij gewoon doorgaloperen.
> >
> > Waar schrijf ik dat Adam geen geslachtsorganen
> zou
> > hebben?
>
> >> Dan praten we over een anus maar je hebt ook
> nog
> >> een penis gekregen en de vrouw (mannin) een
> vagina
> >> om jawel om vocht af te scheiden onder andere.
>
> Hier!
>
> >Hier heb jij het over hoe het een en ander
> eruitzag na de zondeval.
>
> Net zo als je stelt dat God pas een hart had na de
> zondeval.
>
> > Per slot van rekening staat erin Genesis 1:28
> > weest vruchtbaar en wordt talrijk.
> >
> > Het enigste wat ik schreef is dat Adam om te
> leven
> > niet noodzakelijker wijs afhankelijk was van
> > bloedcirculatie en ingewanden.
> >
> > Wat er in Handelingen 8 geschreven staat lijkt
> > verdacht veel teleportatie.
> >
> Ja dat klopt eveneens dat Jezus ineens voor zijn
> discipelen stond terwijl alle deuren en ramen
> gesloten waren:
> Johannes 20: 19 Toen het dan avond was op die
> eerste dag der week en ter plaatse, waar de
> discipelen zich bevonden, de deuren gesloten waren
> uit vrees voor de Joden, kwam Jezus en stond in
> hun midden en zeide tot hen: Vrede zij u!
> Johannes 20: 26 En na acht dagen waren zijn
> discipelen weer in het huis en Tomas met hen.
> Jezus kwam, terwijl de deuren gesloten waren, en
> Hij stond in hun midden en zeide: Vrede zij u!
>
> God en zijn werken zijn bovennatuurlijk.
>
> > 39 En toen zij uit het water gekomen waren, nam
> de
> > Geest des Heren Filippus weg en de kamerling
> zag
> > hem niet meer, want hij ging zijn weg met
> > blijdschap. 40 Maar Filippus bleek te Asdod te
> > zijn; en hij trok rond om het evangelie te
> > prediken aan alle steden, totdat hij te
> Caesarea
> > kwam.
> >
> > Gr Boaz.
> >
> grt samuel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?