Ik vind dat mensen daar zelf over moeten kunnen beslissen. En dat jij je daar dus niet mee hebt te bemoeien.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forums> > Gelovigen laten bijbelse gronden ertoe doen.
> Dat
> > weet ik ook wel. Maar wat doen ze ertoe?
>
> In de kerk of in een kerkelijk ambt doen ze ertoe
> en daar gaat het over.
Wat er binnen de kerk toe doet, doet er in de echte wereld in het geheel niet toe.
> Ook al loopt hij als een slaaf aan achter alles
> wat de Here zegt, dan zou dit betekenen dat de
> Heer tegen hem speekt, dat hij kan volgen wat de
> Heer doet en dan is hij echt heel groot. Er is
> zelfs een Psalm over die helemaal klopt met zijn
> situatie hier:
Nee hoor, als hij als een slaaf achter God aanloopt, dan is hij een slapjanus.
Neem bijvoorbeeld zijn onfrisse ideeën over homoseksualiteit. Daarin volgt hij klakkeloos en gewetenloos de Here.
Dat kan ik niet “echt heel groot” noemen.
Mwah voorlopig is het de Nederlandse Wet dat niet zomaar een eind aan het leven kan worden gemaakt en heeft het niet met mijn bemoeienis te maken.
De ideeën die zowel jij als ik hebben is een mening en dat mag bij allebei (vrijheid van meningsuiting)
Wat ik wel vind is dat ik gerechtigd ben om te waarschuwen tegen al te onbezonnen beslissingen op dit gebied.
Als jij in een auto rijdt en ik roep vanaf de kant van de weg “stop, verderop is de brug ingestort” mag jij rustig doorrijden hoor…
Ellen
Ik had het over Eijk, maar als jij precies denkt zoals hij:
Over Eijk op Wiki-pedia:
homo's zouden niet in staat zijn tot liefde en slechts aan ‘wederzijdse zelfbevrediging’ doen - deden veel stof opwaaien. Deze leverden de bisschop niet alleen een protest op van de Nederlandse Vereniging voor Integratie van Homoseksualiteit COC, maar ook de homoseksuele priester Herman Verbeek en de Acht-Mei-beweging uitten scherpe kritiek op Eijks denkbeelden. Van Schaik noemde de opvattingen van Eijk “onpastoraal en onbarmhartig”. “Dit zijn denkbeelden uit de jaren dertig, relicten uit een afgesloten verleden.”
Verder is hij natuurlijk tegen het homohuwelijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?