Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Alverzoening

  • Frederik D

    Wat pleit voor de alverzoening en wat er tegen?

  • theo

    Dag van Dijk.

    Hoewel het niet blijkt uit deze posting, alverzoening is een hot item op de prikborden van bijbel en theologie.

    Nou ja, WAS een hot item, de laatste tijd is het over dit onderwerp wat rustiger.

    Welkom trouwens.

  • Frederik D

    Ik ken de meeste argumenten pro en contra. Maar op zich is het een goede site.

    Maar wat ik dikwijls mis in deze discussie is een derde standpunt: er is geen eeuwige hel maar voor sommigen c.q. velen is er wel een eeuwige dood.

  • theo

    Jawel, ook dat is een visie, een theologie ( al wil Samuel niet aan theologie).

    Mensen die niks van God hebben willen weten tijdens hun leven komen niet in de hel na hun aards bestaan maar “bestaan gewoon niet meer”

    Komen dus ook niet in de hemel na het aards bestaan,

  • Frederik D

    Deze visie is onder meer een deel van de theologie van de JG's oftewel de Ontwaakte Torenwachters.

  • Richard

    De dood is dus een driesprong:

    De hemel is voor de Samuels en Boazzen.

    De hel is voor gelovigen die zich niet gelovig genoeg hebben gedragen.

    En de ongelovigen houden op te bestaan.

    Frederik en ik zullen dan wel ophouden te bestaan. En jij. Theo, zult vermoedelijk eeuwig branden in de hel omdat je niet zuiver genoeg bent in Gods leer..

  • theo

    Dan hadden we maar een getuigendetorenwachter moeten worden.

    Maar ja, helaas, ik pas niet zo in een secte.

  • theo

    oeps.

  • Richard II

    De nuchtere feiten, hè.