>Deze waarheid die ik je gaf was ook niet verpakt hoor, geen lintje eromheen gewoon eerlijk en rechtstreeks.
Ik zou het niet kunnen; schrijven dat ik de Waarheid geef.
Over ijdelheid gesproken.
Het ga je goed verder. Ik heb even genoeg gehad.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsEllen-Josee Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Je was me voor Ellen, ook al is het niet
> kwetsend
> > bedoeld naar Eliyahu toe, het zou hem minstens
> tot
> > nadenken moeten zetten!
>
>
> Dat is precies waar ik steeds voor hem op hoop,
> Samuel.
> Het is ook niet kwetsend bedoeld, maar soms moet
> de waarheid wel uit de mooie verpakking worden
> gehaald om gezien te worden.
Ja de waarheid is soms hard, daar heb je helemaal gelijk in.
Ja Ellen we moeten hoop houden voor mensen, ze blijven vertellen over Jezus de Messias.
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> > Maar we wisten natuurlijk allemaal al dat het
> > christendom gebaseerd is op heidendom. Neem
> nou
> > de drie-eenheid, maagdelijke geboorte,
> kerstmis,
> > paashaas, paaseieren, allemaal heidendom.
>
> Je kletst! Het is zelfs volgens de Torá verboden
> voor een niet Jood (of een Jood die onbesnedenen
> heeft in zijn naaste familie) om de Pesach te
> vieren.
Bs'd
Dat een onbesnedene of een niet-jood niet van het paaslam mag eten staat helder en duidelijk in de Torah.
Als iemand onbesneden familie heeft, dat is niet ter zake doende.
En dat de drie-eenheid, maagdelijke geboorte, kerstmis, paashaas en eieren heidendom is, en dat het christendom doordrenkt is met heidendom, dat weet iedereen onderhand.
Hier is een CHRISTELIJKE voorganger die daar een boekje over opendoet: http://members.multimania.nl/HenksCompReading/Christmas-eve-sermon.html
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> Dat een onbesnedene of een niet-jood niet van het
> paaslam mag eten staat helder en duidelijk in de
> Torah.
En is dat dan de reden waarom men geen eind wenst te maken aan die inbreuk op de persoonlijke integriteit, dat middels een besnijdenis?
Een dergelijke tekst kun je toch ook gewoon aanpassen ?! Doen ze wel vaker met regels ….
Theo
7 Doet het oude zuurdeeg weg, opdat gij een vers deeg moogt zijn; gij zijt immers ongezuurd. Want ook ons paaslam is geslacht: Christus. 8 Laten wij derhalve feest vieren, niet met oud zuurdeeg, noch met zuurdeeg van slechtheid en boosheid, maar met het ongezuurde brood van reinheid en waarheid. 1 Kor. 5
Dit is Pasen, en hier heb je ook de diepere betekenis van het zuurdeeg, de opgeblazenheid van de mens, weg ermee! Nederigheid en dankbaarheid, liefdevolheid en goedgezindheid dat is wat dit feest voor ons Christenen inhoud, genade van de Vader door Zijn Zoon het Paaslam, verlossing van de zonde en redding van de dood.
Het bloed van het Paaslam aan de de deurposten van ons leven besprenkeld zodat de dood aan ons voorbij gaat!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?