Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paasbrood

• Stefan

En wat betreft de door dogma's veroordeelde afgodendienst van de versierde eieren in de Paas-takkenboom, komt deze uiting van versiering/herdenking wel erg close tot de gegeven tekst;Openbaring 2: 7 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.

Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is.

Eastern, Oosten, ingang/toegang Paradijs, hunkering naar de Levensboom, uitzetting van- en de wandel terug door het Licht van de Waarheid naar het Paradijs, maar als Overwinnaar van het Koninkrijk.

En daarmee Schepper van het Goede wat uit God is

In wezen duidt het allemaal op de vaak diep verscholen (want niet herkende) Heimwee van de verloren Zoon.

• Ellen-Josee

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Pasen is Christelijk! De vraag is wat maak jij

> > ervan?

>

> Bs'd

>

> Pasen is niet christelijk, het is joods, de

> herdenking van de uittocht uit Egypte, toen de

> verderver rondging om de eerstgeborenen te doden,

> en de huizen van de joden oversloeg.

Nu heb je het over Pesach, daar heb ik het al over gehad.

>

> En natuurlijk, de christenen maken er heidendom

> van.

Nee christenen herdenken de kruisiging en de wederopstanding van Yeshua Ha'Masjiach.

Die idd vlak voor de Pesach gekruisigd is.

>

> Maar we wisten natuurlijk allemaal al dat het

> christendom gebaseerd is op heidendom. Neem nou

> de drie-eenheid, maagdelijke geboorte, kerstmis,

> paashaas, paaseieren, allemaal heidendom.

Je kletst! Het is zelfs volgens de Torá verboden voor een niet Jood (of een Jood die onbesnedenen heeft in zijn naaste familie) om de Pesach te vieren.

Dat wist jij zeker niet?

Begin nu eens met behoorlijk de Torá te bestuderen in plaats van maar wat kreten eruit op christelijke forums te plaatsen.

Ellen

• samuel

Je was me voor Ellen, ook al is het niet kwetsend bedoeld naar Eliyahu toe, het zou hem minstens tot nadenken moeten zetten! ;)

• CU

Natuurlijk. Dit staat er niet: “en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens”.

• samuel

CU Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk. Dit staat er niet: "en aan weerszijden

> van de rivier staat het geboomte des levens".

Maar dit wel:

Op 22,2

Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volkeren.

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Je was me voor Ellen, ook al is het niet kwetsend

> bedoeld naar Eliyahu toe, het zou hem minstens tot

> nadenken moeten zetten! ;)

Dat is precies waar ik steeds voor hem op hoop, Samuel.

Het is ook niet kwetsend bedoeld, maar soms moet de waarheid wel uit de mooie verpakking worden gehaald om gezien te worden.

• Stefan

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Je was me voor Ellen, ook al is het niet

> kwetsend

> > bedoeld naar Eliyahu toe, het zou hem minstens

> tot

> > nadenken moeten zetten! ;)

>

>

> Dat is precies waar ik steeds voor hem op hoop,

> Samuel.

> Het is ook niet kwetsend bedoeld, maar soms moet

> de waarheid wel uit de mooie verpakking worden

> gehaald om gezien te worden.

Die laatste zin vind ik een moeilijke.

• samuel

Hij is dan ook niet echt aan jou besteed, je weet wel jij en je ijdelheid-complex enzo, dat is niet kwetsend bedoeld, maar wel de waarheid!

• Stefan

Samuel, het gaat mij om de Waarheid, welke geen verpakking heeft.

Ook geen mooie.

En zeker geen persoonlijke verpakking voorzien van een handtekening.

13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.

15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.

• samuel

Deze waarheid die ik je gaf was ook niet verpakt hoor, geen lintje eromheen gewoon eerlijk en rechtstreeks.

Ja mooie tekst uit het boek Johannes 16, maar je verheerlijkt nog steeds je ijdele zelf en niet Jezus Christus, dus eigenlijk wil je weer een tekst uit de Bijbel misbruiken.