Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is er bewijs?

• Boris

“Wel geeft Unwin toe dat de uitslag per persoon verschillend zal zijn, omdat iedereen de vragen subjectief beantwoordt. ”

Gebakken lucht dus.

• LeSage

De dingen zijn zoals ze zijn, en het Leven is geworden zoals het geworden is.

Ik zie er geen “Afsteller” in. Ik zie er alleen maar het Leven in zoals het geworden is in al zijn Gevarieerdheid, Schoonheid, Complexiteit.

Dat Leven Zelf is Één

• Frederik D

Die man kan zich beter bij zijn leest houden in plaats van te beunhazen op gebieden waarvan hij niets weet.

Toch triest dat gelovigen zich vastklampen aan de meest absurde “godsbewijzen”.

Maar de kans op een onstoffelijke wereld achter, boven of linksonder deze stoffelijke wereld is nagenoeg gelijk aan nul. Wie dat niet inziet, heeft of te weinig scholing of teveel blind geloof.

Maar wellicht heb jij een stukje onstoffelijkheid gevonden achter de horizon en kan jij mij het tonen. Hoe ziet het eruit? Hoe zwaar weegt het? Hoe lang is het?

• Frederik D

Nooit gehoord dat er vele volkeren zijn met vele goden? Houdt jouw wereldbeeld op bij de Golan, de Sinaï en de Middellandsze Zee?

• Frederik D

En door wie is de Afsteller afgesteld? Door de meta-afsteller? En door wie is de meta-afsteller afgesteld?

• perihelium

Je gaat totaal niet in op de argumenten uit het openingsbericht over waarschijnlijkheid en zekerheid maar blijft je kortzichtigheid dat je 100%zekerheid wil over het bestaan van God terwijl je al gelooft dat dat 100% niet zo is. Hoe kom je aan die 100%, ook in verband met dat het niet om zekerheid hoort te gaan als afweging?

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> "Wel geeft Unwin toe dat de uitslag per persoon

> verschillend zal zijn, omdat iedereen de vragen

> subjectief beantwoordt. "

>

> Gebakken lucht dus.

Waarom vind je persoonlijke meningen en gevoelens gebakken lucht?

• theo

Een schitterende film met naast prachtige humor ook een prachtige boodschap.

Gezien?

Is dat een Godsbewijs?

Zouden we niet allemaal wel zoiets mee willen maken?

theo

• Boris

Flutargumenten en flutvragen

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> Flutargumenten en flutvragen

Goed dat je dat zelf inziet! Ga je dan nu gewoon ergens op in zonder alles wat je niet aanstaat af te lopen zeiken met die flutargumenten en flutvragen? Ik hoop het voor je.