Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is er bewijs voor de evolutietheorie?

• theo

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Douce Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Heeft het dan nog zin om hierover met jou te

> > discussiëren? Dan wordt het toch uitsluitend

> slik

> > of stik? (D.w.z. van jouw kant).

>

> Bs'd

>

> Discussieren doe je om het discussieerplezier.

> Niet omdat je hoop hebt om iemand te kunnen

> overtuigen, want dat lukt toch vrijwel nooit.

Als ik mij goed herinner ben jij christen geweest maar hoe dan ook, je bent joods gelovige geworden.

Kwam dat door discussies en overtuigingskracht van gesprekspartners of is het je zo maar “”door de hemel ingegeven“” ?

• Frederik D

Vanmiddag ben ik naar een goede vriend gefietst. En die vriend had een vriend, Darles Charwin, op bezoek. Darles Charwin bleek de grootste atheïst van Engeland te zijn. Maar wat nog opmerkelijk was, Darles Charwin hing een atheïstische variant van het creationisme aan. Nee, zei hij, God bestaat uiteraard niet maar de wereld is wel plots in 4004 BC ontstaan, compleet met alle bergen, flora en fauna en nu ben ik bezig met onderzoek naar de natuurwet die ten grondslag ligt aan dat plotse ontstaan van de wereld met alles erop en eraan.

Ja, als er meer van die Darles Charwinnen zouden bestaan … Maar slechts mensen met een zeer fanatiek religieus vooroordeel denken dat de wereld plots in 4004 BC is ontstaan.

Enne, naderhand bleek dat die Darles Charwin iemand te zijn die mensen in de maling nam.

Waar zijn de atheïsten en de agnosten die het eens zijn met het creationisme?

• Eliyahu

theo Schreef:

——————————————————-

> Als ik mij goed herinner ben jij christen geweest

> maar hoe dan ook, je bent joods gelovige

> geworden.

>

> Kwam dat door discussies en overtuigingskracht van

> gesprekspartners of is het je zo maar “”door de

> hemel ingegeven“” ?

Bs'd

Van Boven ingegeven.

• Frederik D

Maar stel dat God plots het hele zooitje in 4004 BC heeft geschapen, dan is er geen sprake van intelligente ontwerpen maar van onintelligente, zeg maar gerust domme ontwerpen. Neem de door God ontworpen mens. Geschapen naar zijn evenbeeld maar toch zo slecht in elkaar getimmerd dat die bezweek bij de eerste en beste verleiding. En hoe handig twee armen in plaats van drie. En hoe slim al die rudimenten. En wat verstandig chimp en mens op te schepen met inactief DNA dat inclusuef fouten identiek aan elkaar is. Creationisme, zeker jouw soort, is pure blasfemie.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Alles dat ik ontken, zijn ontkenningen gebouwd op

> objectief wetenschappelijk onderzoek.

Bs'd

Waarom breng je dan zelden of nooit, meer nooit dan zelden, wetenschappelijke bronnen voor je beweringen?

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Waar zijn de atheïsten en de agnosten die het

> eens zijn met het creationisme?

Bs'd

Oh, die zijn er wel. Maar die houden zich heel erg gedeisd, want anders breekt de pleuris uit. Een voorbeeld van iemand die niet in God geloofde maar wel geloofde dat de historische verslagen in de bijbel correct waren, dat was Velikovsky. En er zijn dikke boeken over geschreven over wat hem ten deel is gevallen van de kant van de “wetenschap”.

Je kan hier lezen wat hem zoal ten deel is gevallen: http://bergzion.freewebpage.org/Uittocht.html

Als je wilt lezen wat er gebeurt met andere wetenschappers die het woor “Intellegent Design” laten vallen, dan moet je de film “Expelled, no intelligence allowed” eens bekijken.

Dat is waarom je nooit hoort van zulk soort mensen. De censuur van de “wetenschap”.

• Eliyahu

Bs'd

Jij denkt dat jij het beter kan?

Laat maar eens wat zien dan.

• Frederik D

Ik breng geregeld bronnen.En voorts refereer ik aan algemene wetenschappelijke inzichten.

• Frederik D

Tja, Felix Koffie. Kun je nog meer je zaak ondermijnen?

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Tja, Felix Koffie. Kun je nog meer je zaak

> ondermijnen?

Bs'd

Dat jij het niet met hem eens bent wist ik al, maar kan je misschien zinnige met bronnen onderbouwde reacties geven?