Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Job

• samuel

Of het nu ingeschapen of hang is zo als jij veronderstelt, het komt ergens vandaan.

In elk deel van de wereld en onder alle stammen, natieen en volksgroepen is er een besef van het boven natuurlijke, en wat ook erg sterk is dat in elk van stammen, natieen en volksgroepen besef is van demonen of kwade geesten.

Nou denk ik niet dat jij kan bepalen of het waardevol is of niet, het is er en dat is een feit.

Dus de definitie kan zijn dat er een boven natuurlijke wereld bestaat en boven natuurlijke wezens.

En dat deze jou leven kunnen beïnvloeden, das is wel iets waarover je je kan buigen Freddie!

• Frederik D

Het bovennatuurlijke is quatsch. Bovennatuurlijk is tegennatuurlijk. De natuur bestaat, dus het tegen/bovennatuurlijke bestaat niet.

Bovendien is er geen zinnige definitie van het bovennatuurlijke.

Hoe komt men op het absurde idee dat het bovennatuurlijke bestaat? Enerzijds heb je het animisme. Men dacht: ik heb een geest en dus heeft de rest van de dingen ook een geest. En anderzijds is de mens een geboren fantast. De mens is het fabeldier bij uitstek. Men fantaseert over andere levens en andere werelden. Voeg animisme en fantasie samen en je komt uit op verzonnen goden, fictieve hiernamaalsen en uit de duim gezogen demonen.

En ondanks eeuwen van onderzoek is het bovennatuurlijke nog nooit aangetoond. Wel is aangetoond dat de Uri Gellers oplichters zijn, dat demonen tussen je oren zitten, dat heksen het slachtoffer waren van bijgelovige bigotterie en dat God nog geen deuk in een pakje Hollandsche roomboter kan slaan. Je kunt bijvoorbeeld bidden tot je ons weegt dat je jonger wordt, maar je wordt gewoon ouder.

Het argument dat de meerderheid in onzin gelooft en dat dus die onzin waar is, is geen argument. De meerderheid der wereldbevolking is trouwens geen christen. Is daarom het christendom onwaar? Zwoer jouw Jezus niet bij een minderheidsgeloof? Velen zijn geroepen, weinigen uitverkoren …

• samuel

Er zijn twee soorten mensen…

De eerste soort zijn diegenen die bereid zijn de waarheid te aanvaarden, zoals ze is. Zij hebben de moed om de gevolgen van de waarheid onder ogen te zien. Ze durven eerlijk te zijn met zichzelf en met anderen.

Zelfs als dat betekent dat de enige redelijke verklaring voor het ontstaan van alle leven, het bestaan van een almachtige, ontzettend verstandige God is. Als dat de meest logische, meest verstandige, meest wetenschappelijk gefundeerde verklaring is voor de feiten die er zijn, dan onderwerpen ze zich aan deze werkelijkheid.

Ze kiezen voor waarheid,

wat de gevolgen ervan ook zijn.

De tweede soort zijn de mensen die hun eigen verzinsels geloven en die niet in staat zijn om feiten aan te nemen zoals ze zijn. Deze mensen leven vanuit innerlijke motieven, die hun interpretatie van de werkelijkheid sterk beinvloeden.

Zij zijn niet bereid zich neer te leggen bij zelfs de meest voor de hand liggende feiten, als deze tegen hun eigen denkbeelden indruisen.

Ze leven in een leugen,

die ze vaak zelf geloven.

• Frederik D

Zelf geschreven?

• samuel

Nee getypt!

Is dat ook goed?

• Frederik D

Jij springt ongegeneerd van het natuurlijke naar het bovennatuurlijke. En dat is niet zo verstandig.

• Frederik D

Ik citeer van

http://www.lucaswashier.nl/?p=6741

———————–

13 Responses to “Engelen bewijzen het: evolutie bestaat niet!”

1.

on 14 Jul 2008 at 19:441TRS

Er zijn twee soorten mensen…

De eerste soort zijn diegenen die bereid zijn de waarheid te aanvaarden, zoals ze is. Zij hebben de moed om de gevolgen van de waarheid onder ogen te zien. Ze durven eerlijk te zijn met zichzelf en met anderen.

Zelfs als dat betekent dat de enige redelijke verklaring voor het ontstaan van alle leven, het bestaan van een almachtige, ontzettend verstandige God is. Als dat de meest logische, meest verstandige, meest wetenschappelijk gefundeerde verklaring is voor de feiten die er zijn, dan onderwerpen ze zich aan deze werkelijkheid.

Ze kiezen voor waarheid,

wat de gevolgen ervan ook zijn.

De tweede soort zijn de mensen die hun eigen verzinsels geloven en die niet in staat zijn om feiten aan te nemen zoals ze zijn. Deze mensen leven vanuit innerlijke motieven, die hun interpretatie van de werkelijkheid sterk beinvloeden.

Zij zijn niet bereid zich neer te leggen bij zelfs de meest voor de hand liggende feiten, als deze tegen hun eigen denkbeelden indruisen.

Ze leven in een leugen,

die ze vaak zelf geloven.

—————————

Je steelt weer.

En ben je nou echt zo stom dat je denkt dat ik niet in de smiezen heb dat je jat?

Geef je bronnen weer.

• samuel

Is dat iets om je voor te generen?

Dat is nieuw!

Ik geneer mij niet voor mijn geloof in God.

Ook niet voor mijn geloof in Jezus Christus.

Maar wel soms voor mensen naar God toe.

Vooral mensen die denken en die ontkennen dat er geen bovennatuurlijke God bestaat, en dan ook nog eens bovennatuurlijk tegen natuurlijk noemen, daar kan ik mij wel voor generen.

Buitenenatuurlijk kan ik nog wel velen.

• samuel

Ik heb toch niet getypt dat ik het geschreven heb, ik heb getypt dat ik het getypt heb.

• Gonnie

Jij bent niet oprecht samuel (dit heb ik niet geschreven maar getypt.) >:D<